برنز سنگین وزن دنیا به هادی رسید، 2 برنز ایران در انتها 4 وزن نخست

به گزارش دور زمین، پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران با برتری مقابل کشتی گیر روس به مدال برنز دنیا رسید تا تیم ملی کشتی آزاد ایران با 2 برنز یزدانی و هادی، پنجمی یخکشی و حذف حسین خانی در 4 وزن نخست به کار خود انتها دهد.

برنز سنگین وزن دنیا به هادی رسید، 2 برنز ایران در انتها 4 وزن نخست

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2018 در بوداپست پایتخت مجارستان، پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده 2 مدال طلای بازی های آسیایی در دیدار رده بندی به مصاف آنزور خزریف از روسیه رفت و در سرانجام با نتیجه 11 بر 2 به برتری رسید و مدال برنز دنیا را بر گردن آویخت.

هادی در حالی این مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت که با جنگندگی و کوشش زیاد کشتی گیر روس را از نفس انداخت و بارها با زیرگیری از حریف موفق شد وی را در خاک خود بنشاند و در نهایت به این پیروزی ارزشمند برسد.

غول کشی هادی در بوداپست!

هادی که در گروه بسیار سختی قرار گرفته بود، پیش از این در مبارزه نخست روبرت باران از لهستان و دارنده مدال برنز اروپا را مقتدرانه و با نتیجه یازده به صفر شکست داد.وی در ادامه در کشتی دوم برابر ابراهیم سعیدوف دارنده مدال برنز المپیک ریو از بلاروس 11 بر 2 پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. هادی در یک چهارم نهایی نیز در مصافی نفسگیر دست به کار بزرگی زد و به عنوان اولین ایرانی توانست طاها آکگول قهرمان المپیک ریو و دارنده دو طلای دنیا را 3 بر 2 شکست دهد و با این برد ارزشمند به نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم برسد اما در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای دنیا و برنز المپیک با نتیجه 13 بر 6 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

هادی در نهایت با برتری 11 بر 2 مقابل خیزریف روس صاحب مدال برنز دنیا شد.

حسن یزدانی دیگر برنزی ایران

پیش از این حسن یزدانی دارنده 2 طلای دنیا و المپیک نیز با شکست 11 بر 5 کوروگلیف قهرمان اروپا از روسیه به مدال برنز دنیا در وزن 86 کیلوگرم رسید. یزدانی پیش از این در دور نخست ناباورانه و برای دومین مرتبه طی دو سال اخیر برابر دیوید تیلور آمریکایی با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله نیز به ترتیب برابر حاجی رجب اف از بلاروس و کوئرالتا از کوبا و دارنده مدال نقره پان آمریکن با نتیجه مشابه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی رسید.

یخکشی در نخستین تجربه دنیای به پنجمی بسنده کرد

اما محمد باقر یخکشی دیگر نماینده ایران در 4 وزن دوم بود که در وزن 61 کیلوگرم در دیدار رده بندی برابر جوزف کولون از آمریکا 13 بر 2 مغلوب شد و به عنوان پنجمی رسید.یخکشی نیز در دور اول مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل بونه رودریگز نفر سوم دنیا از کوبا 10 بر 8 مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت.وی در این مرحله نیز ایوان گایدا از رومانی را 11 بر یک برد و راهی دیدار رده بندی شد.

حسین خانی باز هم بی تجربگی کرد و حذف شد

مصطفی حسین خانی دیگر نماینده ایران در 4 وزن نخست بود که در وزن 74 کیلوگرم به روی تشک رفت.وی پس از پیروزی 11 بر صفر مقابل دی لومائو از جزایر پالائو در دومین مبارزه 3 بر 2 مقابل جردن باروز دارنده 5 طلای دنیا و المپیک از آمریکا مغلوب شد و حذف شد. حسین خانی اینبار نیز علی رغم تجربه بالا همانند رقابت های دنیای سال گذشته و بازی های آسیایی در ثانیه های سرانجامی مغلوب شد و حذف شد.

2 برنز یزدانی و هادی در 4 وزن نخست

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در 4 وزن نخست با 2 مدال برنز حسن یزدانی در وزن 86 و پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم،پنجمی محمد باقر یخکشی در وزن 61 و حذف مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم به کار خود سرانجام داد.

شانس 2 برنز ایران در 4 وزن دوم

اما در جریان رقابت های 4 وزن دوم نیز عزت الله اکبری در وزن 79 و علیرضا کریمی در وزن 92 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال برنز به مصاف حریفانشان می روند.

رضا اطری در وزن 57 و امیر حسین مقصودی نیز در وزن 65 کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در 4 وزن دوم بودند که حذف شدند.

امامی و گلیج آخرین نمایندگان ایران

در ادامه این رقابت ها یونس امامی در 70 و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم از ظهر فردا(دوشنبه) مبارزات خود را در این رقابت ها شروع می نمایند.

ایران در 8 وزن هیچ فینالیستی نداشت!

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در 8 وزن برگزار شده هیچ فینالیستی نداشت و نتوانست علاقمندان به کشتی در ایران را راضی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1068

به "برنز سنگین وزن دنیا به هادی رسید، 2 برنز ایران در انتها 4 وزن نخست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنز سنگین وزن دنیا به هادی رسید، 2 برنز ایران در انتها 4 وزن نخست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید