راهنمای ازدواج و طلاق در کانادا

به گزارش دور زمین، ازدواج در کانادا دارای شرایط حقوقی متفاوتی است و با شرایط و قوانین ازدواج در ایران کاملاً فرق دارد. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید و مجرد هستید ممکن است شرایط ازدواج در کانادا برای شما فراهم گردد. آشنایی با شرایط ازدواج و طلاق در کانادا باعث می گردد تا با چالش های کمتری روبه رو شوید و بتوانید فرایند حقوقی و مذهبی آن را به برترین نحو انجام دهید.

راهنمای ازدواج و طلاق در کانادا

قوانین ازدواج در کانادا

از اینجا به بعد با حجم زیادی از تفاوت در میان ایران و کانادا روبرو خواهید شد

سن ازدواج در کانادا

اولین سؤالی که وجود دارد سن ازدواج در کانادا است. اگر شما بالاتر از 18 سال سن دارید می توانید بدون اجازه والدین ازدواج کنید. اگر بین 16 تا 17 سال سن دارید ضروری است برای ازدواج در کانادا اجازه والدین خود را داشته باشید. افراد کمتر از 16 سال نیز در بسیاری از نقاط کانادا اجازه ازدواج ندارند.

تغییر نام خانوادگی در کانادا پس از ازدواج

سؤال بعدی درباره تغییر نام خانوادگی بعد از ازدواج در کانادا است. تغییر نام خانوادگی در کانادا صرفاً یک رسم است و به نظر خود شخص بستگی دارد. شما می توانید در اسناد قانونی و شخصی از نام خانوادگی خود و یا همسرتان به دلخواه بهره ببرید اما باید یکدستی در این مسئله رعایت گردد و استفاده هم زمان از دو نام خانوادگی در اسنادی مانند بیمه، گذرنامه، گواهینامه، حساب بانکی و … ممکن نیست. البته استفاده ترکیبی از دو نام خانوادگی نیز ممکن است. شوهر نیز متقابلاً می تواند نام خانوادگی شما را برای خود بردارد و یا از نام خانوادگی خود استفاده کند.

ثبت ازدواج در کانادا

مسئله بعدی ثبت ازدواج در کانادا است. خوب است بدانید قوانین ازدواج در کانادا بعضی از استان ها فرق دارد و ضروری است قبل از ثبت ازدواج از این قوانین آگاه باشید. برای ازدواج رسمی ضروری است نزد روحانی در کلیسا رفته و یا به دفتر ثبت ازدواج مراجعه کنید؛ این بدان معنی است که ثبت ازدواج در کانادا به دو روش مذهبی و قانونی ممکن است. برای ثبت ازدواج قانونی به دفاتر قانونی و برای ازدواج مذهبی به کلیسا مراجعه می گردد. ازدواج شما در دفاتر قانونی ثبت دائمی شده و باید دو شاهد بزرگ سال نیز معرفی کنید. برای ثبت ازدواج مذهبی در کلیسا دو نفر جملاتی را بیان می نمایند که معین می نمایند با هم زن و شوهر رسمی هستند. اگر زوج زبان مشترک ندارند و جملات تفهیم شده را متوجه نمی شوند ضروری است مترجم برای آن ها ترجمه کند.

مجوز ازدواج در کانادا

برای ازدواج در کانادا باید مجوز گرفته گردد. مجوز ازدواج نیز به افرادی داده می گردد که از نظر جسمی و ذهنی سالم باشند و بالای 18 سال سن داشته باشند. البته در بعضی از شرایط خاص مجوز ازدواج برای افراد کمتر از 18 سال نیز صادر می گردد. در بعضی از استان های کانادا بین صدور مجوز و ثبت ازدواج باید چند روز فاصله باشد.

ازدواج در کانادا با ویزای توریستی یا اقامت موقت

ازدواج در کانادا با ویزای توریستی و اقامت موقت هم ممکن است و احتیاج به اقامت دائم برای ازدواج وجود ندارد. گفتنی است ازدواج با تبعه کانادایی منجر به اقامت کانادا نمی گردد؛ برای اخذ اقامت کانادا باید همین روالی را طی کنید که دیگران برای اخذ اقامت طی می نمایند و ازدواج کمکی به شما نمی کند.

هزینه ازدواج در کانادا

ازدواج در کانادا هزینه های مختلفی دارد که شامل خرید حلقه تا ماه عسل است. یک زوج برای اینکه بتوانند از یکدیگر ارث ببرند ضروری است ازدواج خود را به صورت قانونی ثبت نمایند و سند ازدواج داشته باشند. ضمن اینکه در قرارداد ازدواج نحوه بهره مندی از ارثیه طرفین در هنگام مرگ و طلاق به صورت قانونی معین می گردد.

داشتن چند همسر در کانادا غیرقانونی است و اگر از همسر سابق خود طلاق گرفته اید باید طلاق خود را به اثبات برسانید. اگر شما در کشور دیگری ازدواج نموده باشید ازدواج شما در کشور کانادا به رسمیت شناخته می گردد؛ بنابراین اگر شما در ایران ازدواج نموده باشید ضروری است سند ازدواج خود را ترجمه نموده و به همراه داشته باشید.

قوانین طلاق در کانادا

شرایط روحی، مالی و یا خانوادگی باعث می گردد زوجین به طلاق فکر نمایند؛ حال اگر شما ساکن کانادا باشید قوانین طلاق کاملاً با کشور ایران فرق دارد. در سال های قبل قرارداد ازدواج در بسیاری از کشورهای غربی وجود داشته است؛ اما اکنون ازدواج در کشورهای پیشرفته به منزله قرارداد صرف نیست و تنها ممکن است قراردادی برای معین روابط حقوقی نوشته گردد. طبق قوانین کانادا شما قبل از طلاق نمی توانید با فرد دیگری ازدواج کنید زیرا این کار غیرقانونی است و مجازاتی برای شما در پی خواهد داشت.

قوانین طلاق در کانادا کمی پیچیده است و دو نفر که قصد طلاق دارند باید حداقل یک سال جدا از هم زندگی نموده باشند تا بتوانند درخواست طلاق بدهند. برای اثبات طلاق در کشوری غیر از کانادا باید سند طلاق خود را ترجمه کنید و به محکمه ارائه دهید. به هرحال برای ثبت طلاق در کانادا بهتر است به وسیله وکیل اقدام کنید تا بتوانید حق وحقوق خود را به طور کامل دریافت کنید.

انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5880

به "راهنمای ازدواج و طلاق در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای ازدواج و طلاق در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ازدواج و طلاق در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید