تور دهلی: آنالیز دقیق و آشنایی با مهمترین معابد دهلی

به گزارش دور زمین، معابد دهلی

معابد دهلی را می توان از جمله برترین جاذبه های گردشگری این شهر دانست. دهلی مرکز کشور هند بوده و از جوانب مختلفی برای سفر مناسب خواهد بود اما یکی از مهمترین مواردی که هند را می تواند به یک مقصد گردشگری مناسب تبدیل نماید را می توان معابد دهلی و سایر استان های هند می باشد که در این راستا می توان گفت: دهلی به علت اینکه شهری دیرین و مرکز هند می باشد, معابد بیشتری نیز خواهد داشت.

تور دهلی: آنالیز دقیق و آشنایی با مهمترین معابد دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به همین جهت کسانی که قصد بازدید از بناهای معابد و آشنایی با آداب رسوم آنها را دارند می توانند دهلی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. معابدی که در این شهر قرار گرفته اند هریک برای مذاهب مختلفی بوده و به همین علت می توان آنها را به چندین دسته مختلف تقسیم نمود. مردم دهلی به این معابد احترامی خاص قائل هستند و به همین علت با مراجعه به این مراکز بیشترین لذت را خواهید برد.

مردم دهلی

مردم دهلی نیز مردمی مهمان نواز بوده و احساس غریبی در این شهر نخواهید داشت که این امر سبب خواهد شد بتوانید به راحتی و بدون هیچگونه دغدغه ای سفر خود را ادامه دهید. معابد دهلی از نظر ساخت و نوع آیینی که در دوران قدیم در آنها پرستش می شده از یکدیگر تفکیک می شوند. بعضی از این معابد مراسم خاصی داشته اند که بهتر است پس از شناخت آداب و رسوم و نوع آیینی که در معبد مورد نظر شما پرستش می گردد به محل مراجعه نمایید. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با بعضی از این معابد آشنا نماییم تا بتوانید بدون صرف وقت, تمامی معابد و مراکز تماشای دهلی را هدف قرار دهید.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور گرجستان هم میتوانند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. این تور پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است.

برای مشاهده قیمت تور گرجستان نیز می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

آکشاردام

چنانچه بخواهیم به یکی از مهمترین و معروف ترین معابد دهلی اشاره ای داشته باشیم بی شک آکشاردام را نباید از قلم بیندازیم. این معبد را می توانید در حاشیه روز جمنا مشاهده نمایید. ماهاراج باموخ سووامی سازنده این معبد می باشد که کار ساخت آن را نیز بایس به اتمام رسانده است. معبد آکشاردام یکی از مقاصد گردشگران در تور هند خواهد بود و بی شک بسیاری از گردشگران دهلی از این معبد زیبا و تاریخی تماشا خواهند نمود. البته افتتاح این معبد چندان هم دور نیست و افتتاح آن به 6 نوامبر 2005 بر میگردد.

ساخت این معبد بیش از 4 سال به طول انجامید و از برترین متریال ها جهت ساخت آن استفاده شده تا عمری طولانی داشته و زیبایی چشمگیر آن همه را جذب خود نماید. بنا معبد آکشاردام کاملا از جنس سنگ می باشد و با کشیدن مرمر بر روی سنگ ها بر زیبایی آن افزوده اند. در اطراف این معبد مراکز فرهنگی متنوعی نیز ساخته شده اند که گشت و گذار در آنها نیز بی بهره نخواهد بود. معبد آکشاردام در منطقه مناسبی از دهلی واقع شده و به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. به همین علت نیز معبد آکشاردام از محبوبیت بسیاری در میان مردم برخوردار میباشد.

لوتوس

یکی دیگر از برترین معابد دهلی را می توان معبد لوتوس دانست که این معبد می تواند به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری دهلی بوده باشد. مردم دهلی این معبد را به عنوان بهاری مشرقالقدان می شناسند. این معبعد زیبایی منحصر به فردی داشته و به همین علت نیز مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در بر گرفته چندین حوضچه کوچک این معبد را به یکی از برترین ها تبدیل کرده است و بسیاری از مردم دهلی این معبد را به عنوان معبد اصلی دهلی می شناسند.

تاریخ تاسیس معبد به سال 1986 برمیگردد که از این سال به بعد در آن بر روی عموم مردم باز بوده است. معماری معبد بسیار شیک بوده و به شک یک گل لوتوس ساخته شده است و در تصویر هوایی می توانید کاملا این امر را تشخیص دهید. در این معبد انواع مذاهب مختلف مشغول پرستش می شوند و اجازه ورود برای هر شخصی با مذاهب مختلف به این معبد وجود خواهد داشت.

البته این عدم محدودیت به خاطر ایمان بهاییت به اتحاد مذاهب می باشد. معمار این معبد ایرانی بوده است و نام این فرد فریبرز صهبا می باشد که توانسته معبد لوتوس را به برترین شکل ممکن معماری کرده و انتها ساخت آن را با موفقیت به انتها برساند. در ساخت این معبد از 27 سنگ مرمر استفاده شده که به شکل گلبرگ درآورده شده اند. با قرار دادن مناسب این سنگ های مرمر شکلی دقیقا مانند غنچه گل لوتوس ایجاد خواهد شد که زیبایی چشمگیری خواهد داشت.

چاتارپور از جمله معابد دهلی

یکی دیگر از معابد دهلی که می توان آن را پس از آکشاردام معروفترین معبد دهلی دانست چاتارپور می باشد که این معبد به علت طراحی زیبا و منحصر به فردی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در میان مردم کسب نماید. مردم دهلی به این معبد اهمیت ویژه ای قائل هستند چرا که چاتارپور مساحت بزرگی داشته و مردم می توانند به راحتی در آن مشغول عبادت باشند. ساخت این معبد به سال 1974 می رسد که ساخت آن به دست باب سنت ناگپال جی به اتمام رسیده است. آرامگاه وی نیز در این معبد بوده و قابل مشاهده گردشگران خواهد بود.

اقلام مصرفی این معبد کاملا از سنگ می باشد و معماری آن کاملا به سبک هندو میباشد. این معبد در اطرافش چندین معبد کوچک نیز دارد که این معابد به عقیده هندوستانی ها به خدایان هدیه داده شده اند و در هر یک از آنها آیین خاصی پیروی می گردد. البته فضای بزرگ معبد که به 24 هکتار می رسد سبب شده که فضا برای عبادت به وفور وجود داشته باشد و همین امر خود علتی است که سبب احداث چندین معبد در این مکان شده است. در اطراف این معبد بعلاوه می توانید سوغاتی های هندی را خریداری نمایید. چرا که در اطراف معبد فروشگاه های متعددی احداث شده اند که انواع اقسام اقلام مصرفی و سوغاتی را می فروشند.

کالکا جی از معابد دهلی

یکی دیگر از معروف ترین معابد دهلی را می توان کالا جی دانست که این معبد به علت رنگ بنایی که دارد بسیاری را جذب خود کرده است. این معبد در بخش جنوبی دهلی واقع شده است که امکان بازدید از آن برای عموم آزاد خواهد بود.

معبد کالکا جی به خدای کالی هندو ها تعلق دارد که موقعیت مکانی معبد نیز مناسب بوده و می توانید به راحتی با مراجعه به این معبد معابدی مانند: ایسکون و لوتوس را نیز مورد بازدید قرار دهید. مناره های معبد نمایانگر معبد خواهند بود که در بین ساعت 6 صبح تا 10 شب می توانید از این معبد استفاده نمایید. پس از این ساعات معبد بسته خواهد شد.

ایسکون از معابد دهلی

یکی دیگر از معابد دهلی را می توان ایسکون دانست که این معبد در میان معابد دهلی به هار کریشنا معروف می باشد. این معبد به علت تعلق داشتن به کریشنا و رادا دو مناره دارد که این معابد را می توان از جمله بزرگترین مجموعه های معابد دهلی دانست.

ساخت منحصر به فرد این معبد سبب شده که بسیاری بازدید از این معبد را در برنامه سفر خود به دهلی قرار دهند. چرا که در ساخت معبد از سنگ های قرمز یاری گرفته شده و این امر به زیبایی معبد افزوده است. این معبد از 4:30 صبح باز بوده و تا 1 بعد از ظهر فعالیت می کند.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید پرواز چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل مقرون به صرفه نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4674

به "تور دهلی: آنالیز دقیق و آشنایی با مهمترین معابد دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: آنالیز دقیق و آشنایی با مهمترین معابد دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید