ده اقدام برتر که باید در سفر به فلورانس انجام دهید

به گزارش دور زمین، هیچ سفری با تور ایتالیا بدون بازدید از فلورانس که پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیاست کامل نمی‌شود. این مکان که زادگاه رونسانس شناخته می‌شود، بواسطه هنر، معماری و گنجینه‌های فرهنگی‌اش شهرت بسیار دارد. اگر چه جاذبه‌های گردشگری فلورانس بیش از آّنچه که قرار است در این مقاله عنوان شود است، اما یک شروع عالی برای گردشگرانی به شمار می‌رود که بار اول از فلورانس بازدید می‌نمایند.

ده اقدام برتر که باید در سفر به فلورانس انجام دهید

مهم نیست که تصمیم بر دیدن چه چیز را در فلورانس دارید، هر آنچه که باشد یکی از خاطره انگیزترین تجربه‌ها در طول سفر با تور ایتالیا خواهد بود. فلورانس فضای بسیار مناسبی برای پیاده روی و گردشگری دارد به گونه‌ای که امکان بازدید از کل شهر به صورت پیاده بدون نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد.

فلورانس که با عنوان مهد و زادگاه سبک رونسانس شناخته می‌شود، زیباترین و دل انگیزترین فضاهای شهری تاریخی را در خود جای داده‌است. در این شهر لازم نیست که دائماً در حال حرکت و بازدید از اماکن تاریخی مختلف باشید. گاهی برای لذت بردن تنها کافیست که در یک میدان زیبا بنشینید و بستنی ایتالیایی میل کنید.

بازدید از موزه یوفیزی (Uffizi) در مدت تور ایتالیا

یکی از برجسته‌ترین موزه‌های جهان، موزه یوفیزی است که باید در سفر با تور ایتالیا به مقصد فلورانس مورد بازدید قرار گیرد. گالری دلی یوفیزی مهمترین مجموعه از هنرهای سبک رنسانس در جهان شامل هزاران نقاشی، مجسمه و فرشینه را در خود جای داده است.

جهت اجتناب از صفوف طولانی خرید بلیط، بلیط خود را قبل از موعد تهیه یا برنامه بازدید خود را برای عصر زمانی که احتمال می‌رود جمعیت کمتری در محل باشند طرح ریزی نمایید. بهتر است برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم نمایید که حداقل دو تا سه ساعت را در موزه‌ یوفیزی به بازدید بپردازید. بدیهیست که اگر یک متخصص واقعی هنرهای زیبا باشید نیاز به صرف زمان بیشتری در این مکان دارید.

موزه یوفیزی در سال 1581 تأسیس شد و هر ساله بیش از 2میلیون بازدید کننده را به سمت خود جذب می‌کند. این موزه شامل 45 سالن از کارهای هنری و هزاران اثر از بوتیچلی (Botticelli)، لئوناردو داوینچی، میکلانژ، رافائل و کاراواجو است.

بازدید از باسیلیکا دی سانتا ماریا دل فیوره (The Basilica di Santa Mari del Fiore) در مدت تور ایتالیا

همانطور که در فلورانس در حال قدم زدن هستید، به سختی می‌توانید بازدید از باسیلیکا (کلیسا) دی سانتا ماریا دل فیوره را که تحت عنوان دوئومو (Duomo)نیز شناخته می‌شود را از دست دهید. ساخت این بنا در سال 1296 شروع و تا سال 1436 یعنی صد سال بعد طول کشید. بخش بیرونی زیبای کاتدرال از سنگ‌های مرمر سبز، صورتی و سفید ساخته شده و بر مرکز تاریخی فلورانس غالب است.

اگر صبح زود را برای بازدید از دوئومو انتخاب کنید، می‌توانید از تور راهنما اول وقت که بسیار توصیه شده است بهره ببرید. این تور که در حدود یک ساعت طول می‌کشد، آموزنده است و شما را به مکان‌هایی که برای دیگر توریست‌ها در دسترس نیست خواهد برد و به گردشگران تور ایتالیا امکان ورود به تراس بالای پشتبام و مشاهده منظره شگفتت انگیز فلورانس را از فراز دوئومو را می‌دهد.

مجموعه دوئومو شامل کلیسای باپتیست (Bapitistery، محلی برای غسل تعمید و نام‌گذاری نوزادان) و کامپانیل (Companil، برج ناقوس) می‌شود. بنای باپتیست (غسل تعمیدگاه) در واقع کمی قدیمی‌تر از مجموعه دوئومو است و قدمتش به قرن 11 میلادی بازمی‌گردد. این مکان که به نام جان باپتیست نام‌گذاری شده است، از سنگ مرمرهای سبز و سفید ساخته شده‌است. کل این مجموعه، که شامل کاتدرال، برج ناقوس و و غسل تعمیدگاه می‌شود در سال 1982 به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است.

در تور ایتالیا از کلیسای دوئومو (Duomo) بالا بروید!

بالا رفتن از دوئومو که باید تصدیق کرد امکان آن برای هر کسی فراهم نیست، یکی دیگر از کارهایی است که باید در سفر به فلورانس با تور ایتالیا و در مدت تور اروپا انجام دهید. برای رسیدن به بالای دوئومو باید از 463 پله بالا بروید. شما می‌توانید این تجربه را در تور باسیلیکا که بسیار توصیه شده است داشته باشید. نمای فلورانس از فراز تراس بام بسیار زیباست اما از فراز دوئومو باورنکردنی است. این محل دیدی 360 درجه را به منظره فلورانس بدست می‌دهد و از این نقطه شهر نمایی زیباتر به خود می‌گیرد.

در تور ایتالیا در میدان دل سینوریا (Piazza dellaSignoria) آرام بگیرید!

بدون شک معروفترین میدان فلورانس دل سینوریا است که شامل مجسمه‌های بسیاری از جمله نسخه‌ کپی شده از مجسمه دیوید اثر میکلانژ و فواره نپتون می‌شود. سالن اجتماعات وکیو (Palazzo Vecchio) شهر فلورانس، در این میدان واقع شده است. این میدان محل مناسبی برای نشستن و تماشا کردن است. پس روی صندلی واقع بر دیوار لوگیا دی لنزی (Loggia deiLanzi) بنشینید تا دیدی وسیع تر به این منظره داشته باشید. البته بهتر است قبل از آن یک بستنی ایتالیایی (gelato) بخرید. لازم به ذکر است که اگر نمی‌خواهید مورد توبیخ و سرزنش پلیس محلی قرار بگیرید کفش‌هایتان را از پا در نیاورید! در غیر اینصورت پلیس به شما تذکر خواهد داد.

بازدید از آکادمیا (Accademia) در تور ایتالیا

بازدید از گالری دل آکادمیا (Galleria dell Accademia) که مجسمه معروف دیوید (Statue of David) اثر میکلانژ را در خود جای داده است، در سفر با تور ایتالیا به مقصد فلورانس نباید فراموش شود. اگر فکر می‌کنید که مجسمه دیوید شما را مسحور نخواهد کرد در اشتباهید. این مجسمه بسیار بزرگ است و جزئیات موجود برآن باورنکردنی اند. آکادمیا منزلگاه بسیاری از دیگر نقاشی‌ها و مجسمه‌های مهم است، همچنین کلکسیون نسبتاً جالبی از آلات موسیقی را که نخستین بار توسط خانواده مدیچی (Medici) جمع‌آوری شده‌اند را در خود جای داده است. مطمئن شوید که بلیطهای خود را پیش از بازدید از آکادمیا تهیه می‌کنید زیرا که صفوف انتظار بسته به زمان و روز بازدید بسیار طولانی خواهند بود.

در مدت تور ایتالیا در فلورانس خرید کنید

اگر از مشتریان محصولات چرمی هستید پس ورودتان به فلورانس را تبریک می‌گوییم. معروف‌ترین مکان برای خرید، میدان سن لورنزو (Piazza San Lorenzo) است جایی که شما می‌توانید در آن انبوهی از کالاهای چرمی و هر آنچه که شما ممکن است از خرده فروشی‌های متعدد خریداری نمایید را بیابید.

بازدید از پل پونته وکیو (Ponte Vecchio) در مدت سفر با تور ایتالیا

این پل که قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد معروف‌ترین پل فلورانس ازمیان شش پلی است که از روی رود آرنو (Arno River) عبور می‌کند و به عصر رم باستان بازمی‌گردد. امروزه این پل به مرکز اصلی دستفروشی جواهرات، آثار هنری و سوغاتی که در اطراف پل قرار گرفته‌اند تبدیل شده است. بهتر است زمانی را صرف قدم زدن بر روی پل و اطراف آن کنید و عکس‌های فراوانی را از این محل تاریخی و محبوب بیاندازید.

بازدید از باغات بابلی (Boboli) در مدت سفر با تور ایتالیا

این باغ بزرگ بر دامنه تپه در میان پونته وکیو (Ponte Vecchio) و در پشت کاخ پیتی (Pitti Palace) واقع شده است. ای باغات در قرن 16 میلادی ایجاد شدند و از آن زمان تا کنونن بارها مورد توسعه و بازسازی قرار گرفته‌اند. این باغات امروزه حدود 44515 متر مربع را در برمی‌گیرند و منظره ای بسیار زیبا از فلورانس را به دست می‌دهند. اگر از مناظر باغی، مجسمه‌ها و فواره‌ها لذت می‌برید، پس زمانی را برای قدم زدن در میان پارک صرف کنید.

بازدید از باسیلیکا دی سانتا کروچه (Basilica di Santa Croce) در مدت سفر با تور ایتالیا

این کلیسا بزرگتزین کلیسا سنت فرانسیس (Francision) محسوب می‌شود و در میدان سانتا کروچه واقع شده است. این کلیسا شامل قبور بسیاری از افراد مشهور فلورانس مانند میکلانژ و دانته است. این کلیسا همچنین شامل 16 کلیسا کوچک (نمازخانه) است که به زیبایی با نقاشی‌های روی گچ مزین شده‌اند. در حالی که باسیلیکا دی سانتا ماریا دل فیوره بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، بازدید از باسیلیکا دی سانتا کروچه نباید از قلم بیافتد.

بازدید از میدان میکل آنجلو یا میکلاننژ (Piazzale Michelangelo) در مدت سفر با تور ایتالیا

برای داشتن دیدی بهتر به منظره فلورانس با اتوبوس به سمت میدان میکل آنجلو حرکت کنید. این میدان معروف به همراه منظره خیره کننده آن از فلورانس در میان رودخانه آرنو (Arno River) و بر فراز تپه واقع شده است. این میدان وقف مجسمه ساز برجسته عصر رونسانس، میکلانژ شده است و در برگیرنده نسخه‌های کپی برخی از آثار او شامل مجسمه دیوید می‌شود. برای داشتن دیدی گسترده از شهر فلورانس و کلیسا دوئومو در شب، شب هنگام به این محل بیایید.

فلورانس، این شهر توسکانی بیش از آنچه که در این مقاله به آن اشاره شد جاذبه گردشگری در خود جای داده است. مرکز تاریخی آن برای پیاده روی بسیار مناسب است و به واسطه خطوط راه آهن شهری، فرودگاه در فاصله 15 دقیقه‌ای از مرکز شهر قرار دارد. اگر قصد سفر با تور اروپا و ایتالیا را دارید، مطمئن شوید که بازدید از فلورانس، مهد و زادگاه رنسانس را در برنامه خود جای داده‌اید.

انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3025

به "ده اقدام برتر که باید در سفر به فلورانس انجام دهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "ده اقدام برتر که باید در سفر به فلورانس انجام دهید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده اقدام برتر که باید در سفر به فلورانس انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید