برترین برندهای چین از نگاه کشورهای دیگر

به گزارش دور زمین، چین زمانی کشوری بود که تنها محصولات شرکت‌های بین‌المللی را تولید می‌کرد. با پیشرفت فوق‌العاده این کشور در زمینه‌های اقتصادی، شرکت‌های چینی با محصولاتشان به رقیبانی سرسخت برای برندهای بین‌المللی تبدیل شدند. در ادامه برخی از مشهورترین این برندهای چین را به شما معرفی می‌کنیم.

برترین برندهای چین از نگاه کشورهای دیگر

تغییر نگاه مصرف‌کنندگان غربی به محصولات شرکت‌های کشور چین، نشان‌دهنده رشد برندهای چینی و تصاحب بازارهای جهانی توسط آن‌ها است. با این که بسیاری از شرکت‌های بزرگ این کشور در خارج از چین ناشناخته‌اند، اما شرکت‌هایی وجود دارند که با بهترین شرکت‌های بین‌المللی در حال رقابتند. شرکت تبلیغاتی WPP قدرتمندترین برندهای صادراتی کشور چین را رتبه‌بندی کرده است.

هایسنس (Hisense)

هایسنس محصولات الکترونیکی مانند تلویزیون و تبلت تولید می‌کند. این شرکت محصولات خود را به 130 کشور جهان صادر کرده و 30 درصد از درآمد خود را از کشورهای خارجی کسب می‌کند.

چیتا موبایل (Cheetah Mobile)

برخی از محصولات مهم این شرکت تولید نرم‌افزارهای امنیتی موبایل، اپلیکیشن‌های Battery Doctor و Clean Master و CM Security هستند. این نرم‌افزارها ماهانه 634 میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارند. این شرکت بیشتر درآمد خود را از راه تبلیغات در این برنامه‌های تلفن همراه کسب می‌کند.

انکر (Anker)

این کمپانی در شهر چانگشای چین (Changsha) قرار داشته و لوازم جانبی الکترونیکی مانند هدفون، کابل‌های USB و شارژرهای همراه تولید می‌کند. محصولات این برند در 30 کشور جهان به فروش می‌رسند.

هایر (Haier)

Haier سازنده لوازم خانگی از قبیل یخچال و فریزر، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی است. محصولات این کمپانی کشور چین، در بیش از 100 کشور جهان فروخته می‌شوند و فروش خارجی آنها بیش از یک چهارم درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد.

ایر چاینا (Air China)

ایر چاینا یکی از برترین برندهای چین و از قدرتمندترین خطوط هوایی این کشور است. این کمپانی 377 خط هوایی را پوشش می‌دهد که 98 تا از آنها بین‌المللی هستند. تجارت خارجی این شرکت هواپیمایی بیش از 30 درصد درآمد این شرکت را تامین می‌کند.

شیائومی (Xiaomi)

شیائومی علاوه بر ساخت گوشی هوشمند، لوازم الکتریکی مختلفی مانند دستبندهای هوشمند و تلویزیون نیز تولید می‌کند.

الکس تک (Elex Tech)

ممکن است تا به حال نامی از این شرکت چینی نشنیده باشید اما حتما نام بازی Clash of Kings را شنیده‌اید. Elex یکی از برترین برندهای چین است و بیش از 50 میلیون کاربر فعال در 40 کشور جهان دارد.

علی بابا (Alibaba)

علی بابا غول تجارت الکترونیک چین بوده و توسط جک ما (Jack Ma) تاسیس شده است. ماه گذشته، موسس این شرکت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کرد. در این دیدار، در خصوص ایجاد یک میلیون شغل در ایالات متحده مذاکره شد.

هوآوی (Huawei)

هوآوی یکی از مشهورترین برندهای چین و سازنده تجهیزات بیسیم و گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. در حدود 60 درصد از درآمد این کمپانی به واسطه فروش خارجی و صادرات تامین می‌شود.

لنوو (Lenovo)

لنوو بهترین و قدرتمندترین برند صادراتی کشور چین و تولیدکننده کامپیوترهای خانگی، گوشی‌های موبایل، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند است. این شرکت جهت افزایش میزان حضور خود در بازارهای کشورهای غربی، در سال 2005 بخش تلویزیون شرکت آی بی ام (IBM) و در سال 2014 شرکت موتورولا را خریداری کرد. در حال حاضر، بیش از 70 درصد از درآمد شرکت لنوو از طریق صادرات محصولاتش به دست می‌آید.

انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2697

به "برترین برندهای چین از نگاه کشورهای دیگر" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین برندهای چین از نگاه کشورهای دیگر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین برندهای چین از نگاه کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید