برای سافاری به منطقه ها قطبی آلاسکا بروید!

به گزارش دور زمین، سافاری در آلاسکا

ماجراجویان همواره در پی کارهای هیجان انگیزند آن ها حتی گاهی به مرحله ای می رسند که می خواهند فعالیت های هیجان انگیز متنوعی را امتحان نمایند و هر بار به دنیایی تازه وارد شوند. سافاری یکی از هیجان انگیز ترین ماجراجویی هاست البته وقتی صحبت از سافاری می گردد خیلی ها یاد پارک های ملی آفریقا می افتند، پارک هایی با چشم اندازهای عالی که پر از حیوانات منحصربفردند و هر لحظه عاشقان حیات وحش را برای دیدن فرا می خوانند. اما این بار می خواهیم مقصدی متفاوت را برای سافاری انتخاب کنیم: سافاری در آلاسکا ، کشوری سردسیر که مطمئنا ماجراجویی متفاوتی را برای عاشقان فعالیت های ماجراجویانه رقم می زند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از سافاری در آلاسکا بیشتر حرف بزنیم.

برای سافاری به منطقه ها قطبی آلاسکا بروید!

می خواهیم از منطقه ها گرمسیری دور شویم تا روی دیگری از جادوی طبیعت را این بار در منطقه ها قطبی ببینیم، منطقه های که پر از حیوانات دوست داشتنی و البته چشم اندازهای خارق العاده اند. یکی از معروف ترین منطقه ها قطبی، آلاسکا ست، بزرگ ترین استان آمریکا با آب و هوا و البته حیوانات متنوع! از آنجایی که آلاسکا منطقه ای سردسیر است مقصدی تابستانی به شمار می رود چون در این فصل از سال روزها گرم و چشم اندازها خیره نماینده اند اما در زمستان هیچ چیز نیست به جز سردی و تاریکی.

شاید ندانید که آلاسکا از نظر حیات وحش و طبیعت معروفیت زیادی دارد و زیستگاه حیواناتی مثل خرس های گریزلی، گرگ و گوزن های آمریکایی ست. منطقه ای گسترده و پهناور که بیشتر طبیعتش دست نخورده مانده برای همین است که خیلی از ماجراجویان حرفه ای برای کشف اسرارش راهی این منطقه می شوند. آلاسکا یکی از برترین جاهای دنیا برای سافاری است و در سال های اخیر توجهات زیادی را به خود جذب نموده.

در اینجا شانس این را دارید تا جانورانی مثل خرس که همچنان در زیستگاه های باستانی شان در حال زندگی اند را دیدن کنید. در این سافاری حیات وحشی شگفت انگیز را از نظر می گذرانید چون آلاسکا شماری از نادرتربن حیوانات سردسیری را در خود جای داده است، در اینجا حیواناتی بزرگ الجثه و کوچک را در کنار هم می بینید و حیرت زده می شوید. مطمئنا علاقمندان به دیدنی حیات وحش در این سرزمین وسیع و بکر فرصتی بینظیر پیدا می نمایند، فرصتی منحصربفرد که در کمتر نقطه ای از دنیا مجددا تکرار می گردد.

نظرتان درباره دیدنی خرس ها در حین شکار ماهی چیست؟ گاهی بر روی قایق در سمتی از رودخانه این خرس ها را از نزدیک دیدن می کنید و گاهی هم فاصله تان را کمی بیشتر می کنید و ساعت ها مبهوت مناظری می شوید که دنیای عجیب حیوانات سردسیری را برایتان ملموس تر می نمایند. اینجا جانوران در طبیعی ترین و بکر ترین حالت ممکن زندگی می نمایند و ماجراجویان و عاشقان دیدنی حیات وحش به سختی می توانند چشمشان را بر روی زیبایی و جذابیت های حیات وحش آلاسکا ببندند.

در هنگام سافاری در آلاسکا تنوع چشم اندازها هر لحظه غافلگیرتان می نماید انگار قرار نیست چشم انداز ای تکراری حسی خسته نماینده را در شما به وجود بیاورد از طرفی، تغییرات دمای منطقه ها مختلف آنقدر زیاد است که احتمالا بسیار تعجب زده تان می نماید. مطمئنا آلاسکا یکی از مناسب ترین منطقه ها دنیا برای سافاری است در اینجا شماری از حیوانات در منطقه ای بکر و دورافتاده در کنار هم زندگی می نمایند و کاری با نقاط دیگر دنیا هم ندارند! اما این بار شما به دنیای آن ها آمده اید تا حال و هوای این منطقه را بهتر درک کنید و تعطیلاتی فراموش نشدنی را بگذرانید.

شاید علت اصلی بسیاری از ماجراجویان برای سافاری در آلاسکا دیدنی خرس های گریزلی باشد در این صورت یکی از برترین جاها پارک ملی پارک ملی کاتمای (Katmai) است که با وجود دور افتاده بودن هواداران زیادی دارد. در این پارک کمپی اختصاصی برای ماجراجویان برپا شده، کمپ بروکس که مسیرهای طبیعت گردی و همینطور اقامتگاهی را در خود جای داده و از آن جایی که در امتداد رودخانه است شانس این را دارید تا در آنجا خرس ها را در حال شکار ماهی از رودخانه دیدن کنید. آلاسکا فقط زیستگاه خرس های گریزلی نیست بلکه محل زندگی حدود 100 تا 200 هزار تا از خرس های دیگری مثل خرس قهوه ای و خرس قطبی هم هست.

در تابستان تپه های این پارک پر از گل های رنگارنگ است و وجود درختان سرسبز در دره ها هم جایی عالی را برای زندگی حیواناتی مثل گوزن شمالی، بز کوهی و .. به وجود آورده است. تورهای زیادی ماجراجویان را برای دیدنی خرس می برند چون بزرگ ترین گونه خرس گریزلی یعنی کودیاک فقط در آلاسکا پیدا می گردد و با ملحق شدن به این تورها می توانید در کنار خرس ها راه بروید!

از آن جایی که آب های آلاسکا پر از نهنگ است و خرس های قطبی در آب های کم عمق به شکار این نهنگ ها مشغول هستند شاید شانس تان بزند و حتی بتوانید در این منطقه خرس قطبی هم ببینید، شانسی که هر چند خیلی کم است اما به امتحانش می ارزد!

ماجراجویان زیادی راهی قطب شمال آلاسکا می شوند؛ در اینجا رودخانه و ساحل در کنار کوه ها و ارتفاعات قرار گرفته و چشم اندازهای بی بدیلی را خلق نموده است. درسته که خرس های قطبی از گونه های نادر دنیا امروز اند اما هنوز هم می توانید بر روی قطعه ای از کوه یخی و یا در ساحل یک خرس قطبی دوست داشتنی را از نزدیک دیدن کنید. حیواناتی مثل گوزن کانادایی و روباه قطبی جذابیت حیات وحش این ناحیه را دوچندان نموده اند.

برای کشف منطقه ها گسترده گاهی ضروری است سوار کشتی و یا قایق موتوری شوید تا هیچ جای این طبیعت بکر را از قلم نیندازید. درسته که آلاسکا نسبت به دیگر نقاط دنیا مقصدی کمتر شناخته شده است اما تجربه های ماجراجویانه اش خاص است و منحصربفرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4750

به "برای سافاری به منطقه ها قطبی آلاسکا بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سافاری به منطقه ها قطبی آلاسکا بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید