بحران زباله در پایتخت ایتالیا

به گزارش دور زمین، صد ها تن زباله در آستانه سال جدید میلادی در مناطق مختلف شهر رم، پایتخت ایتالیا در کنار خیابان ها و در پیاده رو ها رها گردیده است.

بحران زباله در پایتخت ایتالیا

به گزارش، در آستانه سال جدید میلادی انباشت زباله در پایتخت ایتالیا مشکل آفرین شد.

صد ها تن زباله در مناطق مختلف شهر رم در کنار خیابان ها و در پیاده رو ها رها گردیده است. رمی ها از این وضعیت به خشم آمده اند.

یک شهروند ایتالیایی در حالی که در برابر یکی از سطل های مملو از زباله ایستاده بود به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: واقعا خجالت اور است که زباله ها این گونه روی زمین انباشت گردیده است. چطور می گردد قبول کرد که پایتخت ایتالیا شاهد ااین صحنه های باور نکردنی باشد.

یک شهروند دیگر رمی گفت: برای شهر ما زشت است که زباله های شهری این گونه درکنار سطل های زباله در کنار خیابان ها انباشت گردد. همانطوریکه ما شهروندان موظفیم زباله های تر و خشک را تفکیک گردیده در درون سطل ها قرار بدیم شهرداری هم موظف است به موقع ان ها را جمع اوری کند.

این در حالی است که پیشتر ویرجینیا رجی، شهردار رم متعهد گردیده بود پیش از شروع جشن های سال نو میلادی مشکل جمع آوری به موقع زباله های شهری را برطرف خواهد نمود.

شهردار رم در نشستی مطبوعاتی گفته بود: به اهالی شهر رم اطمینان می دهم که جمع آوری زباله در سظح شهر چه در روز های عادی و چه در ایام جشن های سال نو میلادی به صورت کاملا برنامه ریزی گردیده صورت خواهد گرفت و جای نگرانی نیست.

شهروندان رمی از نیود یک طرح کارآمد برای جمع آوری و امحاء زباله ها گلایه مندند.

یک شهروند ایتالیایی گفت: با وجودیکه مسئولان شهری به طور مستمر مالیات بر زباله را افزایش می دهند، اما از طرف دیگر جمع اوری زباله های از خیابان ها بسیار به کندی صورت می گیرد. رها شدن زباله ها در کنار خیابان ها تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است.

پایتخت ایتالیا روزانه 4 هزار و 600 هزار تن زباله فراوری می نماید که بخشی از آن برای دفن و سوزاندن به شهر های دیگر ایتالیا و حتی برخی از کشور های اروپایی انتقال داده می گردد.

شهر رم هفته هاست که با بحران زباله های شهری دست به گریبان است. انباشت زباله در گوشه و کنار پایتخت ایتالیا باعث گردیده چهره این شهر زیبا و باستانی مخدوش گردد و به یک معضل بزرگ تبدیل بگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 698

به "بحران زباله در پایتخت ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران زباله در پایتخت ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید