ایده های انتخاب پرده در اتاق نشیمن

به گزارش دور زمین، انتخاب پرده مناسب از جمله نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می گردد. طراحی فضایی بدون استفاده از رنگ و پرده طراحی کاملی نبوده و استفاده از این جزئیات می تواند در تکمیل طراحی فضا به شما یاری کند. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت، راهنمای انتخاب پرده در طراحی اتاق نشیمن می باشد. استفاده از این ایده و راهکارها می تواند در انتخاب پرده مناسب و طراحی فضایی زیبا به شما یاری کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های انتخاب پرده در اتاق نشیمن

قبل از انتخاب پرده مناسب اتاق نشیمن، باید به مواردی توجه داشته باشید. برای مثال جنس پرده، بافت آن، طول، استایل و رنگ آن از جمله نکات قابل توجه در این زمینه می باشد. انتخاب هوشمندانه این موارد و استفاده از یک ترکیب زیبا از تمامی آن ها، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

انتخاب پرده اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که با سایر المان های استفاده شده در این فضا مانند مبلمان، فرش و سایر وسایل هماهنگی داشته باشند. برای مثال آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، استفاده از رنگ آبی تیره برای پرده و ایجاد کنتراست در کنار رنگ خنثی به کار رفته در طراحی اتاق نشیمن می باشد.

یکی از عواملی که در انتخاب جنس پرده باید به آن توجه داشته باشید، میزان نور طبیعی است که به فضای اتاق نشیمن وارد می گردد. اگر تمایل دارید در طول روز از مقدار نور طبیعی به اندازه کافی استفاده نمایید، بهتر است از پارچه های سبک مانند حریر بهره ببرید. در مقابل استفاده از پارچه های مخمل تا حد زیادی از ورود نور به فضای اتاق نشیمن جلوگیری می نماید.

انتخاب رنگ پرده از دیگر نکات مهم در زمان انتخاب پرده می باشد. استفاده از پرده هایی که از رنگ های تیره در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند در ایجاد فضایی چشم نواز به شما یاری کند. اگر تمایل به استفاده از پرده های تیره رنگ دارید بهتر است از نمونه هایی که به راحتی کنار می فرایند استفاده نمایید، در این صورت می توانید در طول روز از نور طبیعی خورشید استفاده نمایید.

پرده اتاق نشیمن می تواند علاوه بر زیبایی تاثیرات دیگری نیز داشته باشد. برای مثال انتخاب طول پرده می تواند در نشان دادن ارتفاع سقف به شما یاری کند. استفاده از پرده های بلند باعث بلندتر نشان دادن سقف می گردد. هم چنین استفاده از پرده ای با رنگ مناسب می تواند به عنوان مکمل مبلمان نیز در نظر گرفته گردد.

استفاده از پرده های چند لایه نیز می تواند از دیگر راهکارها برای انتخاب پرده باشد. استفاده از پرده های دو یا سه لایه که از رنگ های مکمل در طراحی آن ها استفاده شده باشد، نمای بسیار چشم نوازی ایجاد می نماید.

انتخاب پرده باید به گونه ای باشد که با دیگر المان ها به خوبی تلفیق گردد. به این منظور بایددر هنگام انتخاب رنگ و جنس آن به طراحی و رنگ دیوارها، فرش، وسایل روشنایی و عواملی از این دست توجه نمایید.

استراتژی به کار رفته در دیزاین اتاق نشمین از دیکر عوامل تاثیرگذار در انتخاب پرده می باشد. انتخاب مدل پرده به میزان زیادی به سبک طراحی به کار رفته در طراحی اتاق نشیمن بستگی دارد.

از جمله ایده های دیگری که می توانید در انتخاب پرده اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید، استفاده از یک پرده به رنگ ساده با الگوهای مختلف می باشد. برای مثال همان گونه که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، در طراحی کوسن ها از الگوهای راه راه استفاده است. در این طراحی الگوهای به کار رفته در طراحی پرده به عنوان الگوی دوم، نمای بسیار زیبایی ایجاد نموده و باعث حفظ تعادل در طراحی اتاق نشیمن شده است.

رنگ ها از جمله عوامل تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون داخلی شناخته می گردد. رنگ های خنثی نمونه ای از بهترین رنگ ها برای انتخاب پرده می باشد. استفاده از پرده ای که از رنگ های خنثی در آن استفاده شده است، می تواند نمایی زیبا و چشم نواز ایجاد کند. هم چنین استفاده از پرده ای با این ویژگی هیچ گاه قدیمی نمی گردد. استفاده از سایر رنگ های خنثی مانند رنگ بژ در کنار رنگ خاکستری می تواند نمایی زیبا در طراحی اتاق نشیمن ایجاد نماید.

توجه داشته باشید که انتخاب یک پرده مناسب می تواند تغییر چشمگیری در فضای اتاق نشیمن ایجاد نماید. استفاده از پرده هایی که طول بلندی دارند، می توانند در طراحی فضایی کلاسیک به شما یاری نمایند. در طراحی سبک کلاسیک استفاده از پرده هایی که از رنگ طلایی در آن ها استفاده شده است، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

انتخاب پرده مناسب در طراحی سبک سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در طراحی سبک سنتی استفاده از یک طراحی چشمگیر برای انتخاب پرده نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

آن چه که در هنگام انتخاب پرده در اتاق نشیمنی با سبک مدرن باید به یاد داشته باشید، انتخاب پرده ای با طراحی ساده می باشد. نکته کلیدی در انتخاب پرده در سبک مدرن استفاده از نمونه ای است که باعث ایجاد هارمونی در فضای اتاق نشیمن گردد. برای مثال استفاده از پرده های سفید رنگ ساده می تواند ایده مناسبی باشد.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه انتخاب پرده مناسب اتاق نشیمن می باشد. به نظر شما کدام یک از نمونه های ارائه شده می تواند گزینه بهتری برای انتخاب در طراحی اتاق نشیمن باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2331

به "ایده های انتخاب پرده در اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های انتخاب پرده در اتاق نشیمن"

1 دیدگاه

jimmy 15 اسفند 1398

I like this kind of interior desiging very much, and would like to know which brand refers to the white long sofa. Thanks.

پاسخ به jimmy
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید