انتقال 11 کانتینر کشتی واژگون شده از دریا به محوطه بندری

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر گفت: در پی سانحه واژگونی یک فروند کشتی کوچک کانیتنری در بندر شهید رجایی در ساعت 9:50 صبح امروز (سه شنبه، 28 اسفندماه)، بلافاصله پس از اعلام اضطرار، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان(MRCC) وارد عمل شده و در دقایق نخست، 14 سرنشین هندی این کشتی را نجات داد.

انتقال 11 کانتینر کشتی واژگون شده از دریا به محوطه بندری

وی اضافه کرد: 11 نفر از این دریانوردان هم اکنون در بندر شهید رجایی در سلامت کامل بسر می برند و سه نفر مصدوم نیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شده اند و وضعیت آنها مساعد گزارش شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه کشتی سانحه دیده در اندازه کشتی های کوچک کانتینری با ظرفیت کامل 198TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) است، گفت: حجم محموله بارگیری شده معدنی و صنعتی کشتی در زمان سانحه، 165 تی ای یو بوده است.

وی بیان نمود: عملیات کارشناسی آنالیز سانحه و مصاحبه با خدمه کشتی در حال اجرا است و پس از جمع بندی گزارش نهایی، علل دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد.

عفیفی پور گفت: هم اکنون پس از گذشت پنج ساعت از زمان اعلام اضطرار و انجام عملیات امدادرسانی و انتقال 11 TEU کانتینر به محوطه بندری به انجام رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به مسئولیت های مالک کشتی در پاکسازی کامل محل حادثه و جبران تمامی خسارت های احتمالی وارده، گفت: در حال حاضر، هیچ گونه خسارتی به تجهیزات بندری وارد نشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: آمادگی برای مقابله با آلودگی های احتمالی با حضور عوامل ذیربط در محل ایجاد شده است.

وی در انتها گفت: همه شرایط تحت کنترل کامل است و با مکاتبات و هماهنگی های صورت گرفته با مالک و نماینده کشتیرانی مربوطه، عملیات پاکسازی محل حادثه از کشتی حادثه دیده شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1712

به "انتقال 11 کانتینر کشتی واژگون شده از دریا به محوطه بندری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 11 کانتینر کشتی واژگون شده از دریا به محوطه بندری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید