انتقاد کانادا از انگلیس به خاطر لغو شهروندی جک جهادی

به گزارش دور زمین، وزارت امنیت کانادا، با انتشار بیانیه ای به انگلیس اعتراض نموده که با سلب تابعیت از جک لتز، مسئولیت این جنگجوی سابق داعش را به گردن کانادا انداخته است.

انتقاد کانادا از انگلیس به خاطر لغو شهروندی جک جهادی

به گزارش خبرنگاران، رالف گودیل، وزیر امنیت کانادا، در بیانیه ای این تصمیم انگلیس را ناامید نماینده توصیف نموده است.

جک لتز که در رسانه ها به جک جهادی مشهور است از طرف مادر بریتانیایی و از سوی پدر شهروندی کانادا را دارد. او در سال 2014 برای پیوستن به داعش به شهر رقه در سوریه رفته بود، در ماه مه 2017 توسط نیروهای کرد بازداشت شد. هنگام بازداشت او قصد داشت مخفیانه به ترکیه سفر کند.

لتز در بریتانیا بزرگ شده و پیشتر گفته بود که خود را بریتانیایی می داند و نه کانادایی. با این حال با از دست دادن شهروندی بریتانیا به نظر می رسد که چاره ای جز کانادایی بودن ندارد.

به گزارش بی.بی.سی وزارت امنیت کانادا در بیانیه اش نوشته که تروریسم هیچ مرزی نمی شناسد و اگر کشورها بخواهند امنیت داشته باشند باید با هم کار نمایند. و در ادامه بیانیه کانادا از اینکه بریتانیا به تنهایی چنین تصمیمی درباره فردی با دو ملیت گرفته ابراز ناخشنودی نموده است.

کانادا همچنین گفته که افراد دیگری از شهروندان این کشور به خاطر ارتباط با داعش در بازداشت هستند اما کانادا قصد ندارد به آنها یاری کند تا به کشور بازگردند یا در دادگاه از خود دفاع نمایند.

گزارش شده که دولت ترزا می، در آخرین روزهای کاری تصمیم گرفته که شهروندی جک لتز را از او بگیرد. تصمیمی که مادر لتز آن را بزدلانه توصیف نموده است.

پدر جک لتز هم ابراز تاسف نموده که دولت بریتانیا مسئولیت های خود را به گردن کانادایی ها انداخته است.

پیشتر دولت بریتانیا شهروندی شمیمه بیگم، معروف به عروس داعش، را از او سلب نموده بود. بنگلادش هم بیان کرد که خانم بیگم دیگر شهروند آن کشور نیست و نمی تواند به آن کشور باز شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2011

به "انتقاد کانادا از انگلیس به خاطر لغو شهروندی جک جهادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کانادا از انگلیس به خاطر لغو شهروندی جک جهادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید