دلایل انتخاب دوباره تور فرانسه و پاریس

به گزارش دور زمین، در تور اروپا هیچ جا مثل پاریس نیست. هیچ شهر دیگری به پای شکوه و زیبایی مناظر و چشم‌اندازهای روی پشت بام‌ها، بلوارهای پر از کافه و لحظات خاطره‌انگیز تور پاریس نمی‌رسد. پاریس در آن واحد پایگاه فرهنگی مدرن، جایگاه هنرهای کلاسیک و رومانتیسم قدیمی است و این‌ها فقط معدودی از دلایل انتخاب تور پاریس به عنوان بهترین تور گردشگری در سال 2017 هستند.

دلایل انتخاب دوباره تور فرانسه و پاریس

در اوج حملات سال 2015، تعداد گردشگران شهر پاریس رو به افول گذاشت اما در نهایت در ابتدای سال 2017 پاریس سالانه 20 درصد افزایش تعداد گردشگر را تجربه کرده است. در حال حاضر نه تنها شهر پاریس مثل همیشه پر از شور و زندگی است بلکه در میانه یک دوره تکامل جالب قرار دارد. طرح‌های پیشرفت دوباره باعث دگرگونی محله‌های قدیمی شده و مناظر رستوران‌ها هرگز به این زیبایی نبوده است و زندگی شبانه نیز در پاریس کاملا قابل مشاهده است.

در شرق شهر پاریس فرانسه همواره اتفاقات جدیدی در حال وقوع است

منطقه‌های 10 و 11 پاریس، دارای بیشترین تعداد رستوران، کافه، کلوب، مراکز تفریح شبانه هستند. در این مناطق هنوز هم خارج از رستوران Le Petiti Cambodge صف طولانی تشکیل می‌شود و هنوز هم بلیط کنسرت‌های بزرگی که در سالن تئاتر بتکلان (Bataclan) برگزار میشود، خیلی سریع به فروش می‌رود. اما ظاهرا در این ناحیه هر هفته یک اتفاق و ایده خلاقانه جدید در راه است. در طول روز، قهوه مسئله بسیار مهمی به شمار می‌آید: بهتر است اسپرسو را در کافه لافونتن (La Fontaine) امتحان کنید. در این کافه سعی بر آن است تا فضای کافه پاریس کلاسیک دوباره زنده شود. و یا می‌توانید به کافی‌شاپ آرومس (Arômes) رفته و از قهوه Flat White آن لذت ببرید.

در طول شب همه چیز واقعا زنده می‌شود. مکانی در کنار کانال سنت مارتین (Canal St Martin) انتخاب کرده و کمی نوشیدنی با خود ببرید. در امتداد خیابان Rue Oberkampf قدم بزنید و به تمامی کافه‌های محبوب این خیابان سری بزنید و نوشیدنی بنوشید. هنگام غروب خورشید به تراس روی سقف آشپزخانه Le Perchoir بروید و به تماشای خورشید بنشینید و یا به سمت مرکز فرهنگی و هنری La Bellevilleoise بروید. این مرکز همواره در تمام طول شب میزبان اتفاقات فرهنگی بسیاری نظیر اجرای زنده موسیقی جاز یا اجرای کومبیا همراه با دی جی و اتاق‌های تتو است.

مناظر هنری شهر پاریس همواره در صدر قرار دارند

موزه لوور (Louvre) و موزه اورسی (Musée d’Orsay) را فراموش کنید. این هنر مدرن است که باید در این تور اروپا از دیدن آن شگفت زده شوید. موزهPalais de Tokyo  مدتها است به عنوان نگارخانه‌ای که بیش از همه دارای تفکر پیشرو است، شناخته می‌شود و در طی این مدت میزان تجدد و ترقی خواهی این موزه کاهشی نداشته است. یکی از آثار جدید که در این موزه به نمایش گذارده شد و توجه همگان را به خود جلب کرد Œuf است که در آن آبراهام پوینچول نزدیک به یک ماه بر روی یک تخم مرغ نشست و با گرمای بدن خود آن را گرم کرد تا جوجه از تخم بیرون بیاید.

برای دیدن یکی از جدید ترین اماکن هنری شهر پاریس به سمت غرب شهر بروید و از بنیاد لویی ویتن در پارک بولونی پاریس که توسط فرانک گری طراحی شده، بازدید کنید. در این بنیاد آثار استادان و هنرمندان مدرن بزرگی از جمله روکو و پیکاسو و غیره نگهداری می‌شود. هر از گاهی در میان آثاری که در استودیوهای باز Belleville به نمایش گذاشته می‌شود، به نام هنرمندان جویای نام و درخشانی بر می‌خورید. در این بنیاد اتفاقات جالب زیادی رخ می‌دهد: از گردش‌هایی به گالری‌های شیک Marais و به رهبری و راهنمایی یک هنرمند گرفته تا تورهای بازدید از هنرهای خیابانی با موسسه Airbnb.

زندگی شبانه در تور پاریس روز به روز بهتر و جذاب‌تر می‌شود

با وجود این که در بسیاری از شهرهای بزرگ کلوب‌ها و مراکز تفریح شبانه در ساعات خاصی تعطیل می‌شوند، در شهر پاریس این اماکن اجازه کسب 24 ساعته را دارند. اگر در فصل تابستان به تور فرانسه یا تور پاریس می روید می‌توانید از تماشای فستیوال موسیقی We Love Green در ماه ژوئن، فستیوال موسیقی الکتریک Les Siestes Electroniques در ماه جولای یا جشنواره موسیقی راک Rock en Siene در ماه آگوست لذت ببرید.

شهر پاریس مرتبا در حال نوآوری و نوسازی است

آنه هیدالگو، شهردار شهر پاریس همواره حامی پروژه‌های نوسازی و بازسازی در سطح شهر است که از آن جمله می‌توان به طرحی برای کم کردن تعداد جاده‌های مخصوص اتومبیل‌ها در طی چندین سال آینده اشاره کرد.

در حال حاضر نیز یکی از پروژه‌های جدید در امتداد رودخانه انجام شده است. اخیرا پروژه پارک Parc Rives de Seine به پایان رسیده است که در طی آن 7 کیلومتر مسیر پیاده‌روی در امتداد رودخانه به بهره‌برداری رسید. در طول این مسیر باغ‌های معلق، بازی‌های مختلف، کافه‌های Berges de Seine وجود دارند. برای یک گردش کوتاه در یک روز گرم در تور اروپا، یا تماشای غروب خورشید همراه با یک نوشیدنی خوب، هیچ‌جایی بهتر از این پارک کنار رودخانه در شهر پاریس نیست.

در مرکز شهر، منطقه Les Halles که سابق بر این محله عجیب و غریبی و محل بزرگترین ایستگاه مترو اروپا بود، در حال تغییر است. با نصب یک سقف جدید به نام La Canope’e، پاساژ و مرکز خرید آن منطقه حیاتی دوباره پیدا کرده و به زودی یک باغ عمومی برای فراهم آوردن فضایی برای استراحت و رفع خستگی در این منطقه احداث می‌شود.

پاریس دارای بهترین غذاها در تور اروپا است

شهرهای اندکی در جهان، با وجود داشتن بهترین و خلاق‌ترین رستوران‌ها، کافه‌ها و سرآشپزهای سراسر جهان، سنت‌ها و فرهنگ غذایی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. اما در پاریس این دوگانگی به خوبی تعیین شده است. با وجود اینکه در تمامی محله‌های شهر پاریس یک قصاب و یک ماهی فروش وجود دارد، اما صبح هنگام، بازارهای محلی در تمام سطح شهر پاریس برپا می‌شود. نانوایی‌هایی نظیر دوپن (Du Pain) و Des Idees دارای سبک و سیاق خاص خود هستند و نان‌های سنتی خود با نام‌های Pain des amies و escargots را می‌پزند. این در حالی است که آشپزخانه‌هایی که توسط افراد مشهور اداره می‌شوند اکثرا شیوه مدرن را پیش گرفتن و غذاهایی همچون Eclairs و Gateaux را ارائه می‌دهند که کمی جنبه هنری ضعیف‌تری دارند. در تور پاریس می‌توانید بهترین دسرها وشیرینی‌ها را امتحان کنید. وقتی پای شام و غذا خوردن به میان می‌آید، پاریس دارای خلاقانه‌ترین منوها در سراسر اروپا است، کافه‌ها به سرو نوشیدنی‌های طبیعی و د‌ست‌ساز می‌پردازند و غذاهای خیابانی با اتفاقاتی نظیر بازار غذا در رقابت هستند.

قیمت‌های مناسب در تور فرانسه

ممکن است شهر پاریس چندان شهر ارزانی برای مسافرت نباشد اما استفاده از یکی از وبسایت‌های انگلیسی شاید بتواند سفر راحت‌تری را برای شما رقم بزند. اگر برای سفارش غذا نیز بودجه خاصی در نظر گرفته‌اید، اصلا نیازی نیست نگران باشید زیرا در تور پاریس با توجه به بودجه خود قادر به سفارش غذاهای خوبی خواهید بود. معمولا صبحانه بیش از 1.20 یورو هزینه در برنخواهد داشت اما یک لیوان نوشیدنی حدود 5 یورو خواهد بود.

در فصل تابستان هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از سپری کردن وقت در خارج از هتل نیست. علاوه بر اماکن معروفی نظیر باغ تویلری (Jardin du Tuileries) و باغ لوگزامبورگ (Jardin du Luxembourg)، محیط‌های وسیع و پهناوری نظیر پارک Parc des Buttes-Chaumont نیز وجود دارند که در آن روزهای روشن چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از Sacré-Cœur در آنجا قابل مشاهده است. آیا هنوز هم برای انتخاب تور فرانسه و تور پاریس احتیاج به دلیل دارید؟ اگر اینطور است باید بدانید که اواخر جولای زمان بازگشت به پلاژهای ساحلی پاریس است. سواحل شهری که در امتداد Bassin de La Vilette و پشت آن قرار دارد، جایی است که این پلاژها وجود دارند.

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3795

به "دلایل انتخاب دوباره تور فرانسه و پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل انتخاب دوباره تور فرانسه و پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید