ده اقدام درجه اولی که باید در سواحل مدیترانه ای فرانسه انجام دهید

به گزارش دور زمین، سواحل مدیترانه‌ای فرانسه از محبوب‌ترین نقاط تفریحی در میان گردشگران تور فرانسه به شمار می‌روند. سواحل زیبا و آب و هوای دل انگیز این بخش بسیاری را از سراسر دنیا مسحور خود ساخته است. علاوه بر سواحل آفتابی، غذا و رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم کن و مسابقه اتومبیل‌رانی گراند پریکس از دیگر جاذبه‌های این محل به شمار می‌روند. در ادامه با ده منطقه منحصربفرد این بخش آشنا خواهید شد.

ده اقدام درجه اولی که باید در سواحل مدیترانه ای فرانسه انجام دهید

بازدید از Iles d'Hyeres در مدت تور فرانسه

Iles d'Hyeres نامی است که در مجموع به سه جزیره زیبا و بکر Porquerolles، Port Cros و Levant واقع در کرانه‌های مدیترانه‌ای فرانسه اطلاق گردیده است. این سه جزیره تحت عنوان جزایر طلایی یا Iles d'Or نیز شناخته می‌شوند. سرتاسر Port Cros پارک ملی است و این درحالی است که چهار پنجم از مساحت Porquerolles به منظور حفاظت از آن در برابر توسعه بی‌رویه توسط دولت خریداری شده است. از سوی دیگر Levant یک پایگاه نظامی و یک کلنی نازی را شامل شده است. بازدید از Iles d'Hyeres بواسطه کشتی‌های مسافربری امکان پذیر شده است و گردشگرانی که به این محل می‌آیند می‌توانند از بسیاری از استحکامات باستانی موجود در این جزایر بازدید به عمل آورند. تماشای پرندگان، راهپیمایی، دوچرخه سواری و قواصی از دیگر فعالیت‌های محبوب در این مجل به شمار می‌روند.

بازدید از Eze در مدت تور فرانسه

Eze یک دژ شهر قرون وسطی‌ایست که در ارتفاع 430 متری از سطح دریا قرار گرفته است و به دریای زیبای مدیترانه اشراف دارد. ویلاهای دوست داشتنی آن که در میان گذرهای سنگفرش شده و گل‌های کاغذی قرار گرفته‌اند، Eze را به شهری بسیار زیبا و خوش منظره بدل نموده‌اند. گردشگران تور فرانسه می‌توانند در این محل از دو عطر فروشی بسیار معروف به نام‌های Fragonard و Galimard دیدن نمایند. یک قلعه قرن دوازدهمی به همراه باغ گیاه شناسی Le Jardin Exotique d'Eze که آکنده از گیاهای عجیب و پیکره‌های به ظرافت طراحی شده است از دیگر جاذبه‌های این محل به شمار می‌روند.

 بازدید از Villa Ephrussi de Rothschild در مدت تور فرانسه

Villa Ephrussi de Rothschild کاخی ساحلی است که زمانی به خانواده Baroness Beatrice de Rothschild تعلق داشته است. این بنای شگفت انگیز در شبه جزیره Cap Ferrat قرار دارد و با باغات بسیار زیبایی احاطه شده است. علاوه برآن، این کاخ صورتی رنگ که تحت عنوان Villa Ile de France نیز شناخته می‌شود مناظر بسیاری چشم‌نوازی را به خلیج‌های Villefranche و Beaulieu بدست خواهد داد. این سازه به همراه اثاثیه نادر و گرانبهایش پس از مرگ همسر بارون به موسسه هنری Academia des Beaux Arts واگذار شد و امروزه بازدید از آن برای عموم آزاد است. 

بازدید از Corniche de l'Esterel در مدت تور فرانسه

Corniche de l'Esterel که تحت عنوان ساحل طلایی یا Corniche d'Or نیز شناخته می‌شود، کرانه‌ای 32 کیلومتری از منطقه N98 است که در حد فاصل Frejus و La Napoule امتداد یافته است. Corniche de l'Esterel تنها جاده‌ای هیجان انگیز با پیچ‌های مهیج نیست، بلکه مسیری بسیار خوش منظره است که به سواحل صخره‌ای و کوه‌های سرخرنگ Esterel اشراف دارد. چشم‌اندازهای مسحور کننده این بخش سبب شده است که برخی از گردشگران آن را یکی از برترین مسیرهای رانندگی در سراسر اروپا بخوانند.

 بازدید از Cannes در مدت تور فرانسه

کن که تا قرن نوزدهم میلادی تنها دهکده‌ای ماهیگیری بود، امروزه شهر ساحلی بسیار زیباییست که بواسطه جشنواره فیلم کن از شهرتی جهانی برخوردار گریده است. هر ساله در ماه مه این شهر میزبان این رویداد مهم است و خیل عظیمی از طرفداران به جهت تماشای افراد مشهور و ثروتمند در حالی که فرش قرمز را به سمت پله‌های منتهی به Palais des Festivals ( محلی که در آن هزاران فیلم به معرض نمایش گذارده می‌شوند) می‌پیمایند به این محل هجوم می‌آورند. در امتداد مسیر منتهی به Palais des Festivals، دریا کنار La Croisette قرار دارد. این پیاده راه زیبا که با درختان خرما احاطه شده است، هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های گرانقیمتی چون گوچی (Gucci)، دیور (Dior) و شنل (Chanel) را در خود جای داده است.

بازدید از Saint Paul de Vence در مدت تور فرانسه

دژ شهر قرون وسطی‌ای Saint Paul de Vence بر فراز تپه‌ای واقع شده است و عمده بخش‌های آن دست نخورده باقی مانده‌اند. این محل در طول فصل تابستان آکنده از جمعیت گردشگران تور فرانسه می‌گردد. علاوه برآن این شهر گالری‌ها، کارگاه‌ها و موزه‌های هنری بسیاری را شامل شده است که از میانشان می‌توان به Fondation Maeght که از شهرتی جهانی برخوردار است اشاره نمود. یکی از خوشنام‌ترین ساکنین اسبق Saint Paul de Vence، مارک شاگال (Marc Chagall) نام دارد که به مدت بیست سال در این محل به حرفه نقاشی مشغول بوده است. علاوه برآن موقعیت تپه‌ای این شهر کوچک چشم‌اندازهای بسیار دل‌انگیزی را به کوه‌های آلپ که نواحی پیرامونی را احاطه کرده‌اند و به دریا که منظره این شهر را کارت پستالی نموده است بدست خواهد داد.

بازدید از Antibes در مدت تور فرانسه

تفرجگاه ساحلی Antibes در حد فاصل شهرهای نیس و کن قرار دارد و زمانی به عنوان یک بندر تجاری یونانی فعالیت می‌نموده است. امروزه گردشگرانی که به این محل می‌آیند می‌توانند شواهد بسیاری چون گذرگاه‌های باریک سنگفرش شده و برج و باروهایی را که به پیشنه آن شاره دارند نظاره‌گر باشند. با این وجود جاذبه‌های Antibes به عنوان دومین شهر بزرگ کرانه‌های مدیترانه‌ای فرانسه تنها در پیشینه آن خلاصه نمی‌شود. این شهر یکی از زیباترین بنادر مدیترانه‌ای را در خود جای داده است. علاوه بر آن می‌توان آثار هنرمند افسانه‌ای پیکاسو را که در سال 1946 در این محل می‌زیسته است در موزه پیکاسو (Musee Picasso) تماشا نمود. این موزه در مجموعه Chateau Grimaldi قرار دارد. Grimaldi کاخی است که زمانی به خانواده سرشناس Grimaldi تعلق داشته است.

بازدید از St Tropez در مدت تور فرانسه

سواحل و تفریحگاه‌های St Tropez از سال 1950 کانون پر جاذبه‌ای برای افراد مشهور و ثروتمند از سراسر جهان به شمار می‌آمده‌اند و امروزه هیچ از شهرت و محبوبیت آن‌ها کاسته نشده است. St Tropez که یک بندر مدیترانه‌ای قدیمی است با فاصله کمی از شهرهای نیس و کن قرار دارد و با مرکز تاریخی و معابر باریک و سنگفرش شده‌اش گردشگران تور فرانسه را مسحور خود خواهد نمود. علاوه بر آن بندرگاه آن آکنده از قایق‌های تفریحی است که فرصت شناور شدن بر روی آب‌های مدیترانه‌ای را بدست خواهند داد. تجربه سواحل Pampelonne به عنوان شناخته شده‌ترین سواحل این بخش نیز تجربه‌ای انکار ناشدنی خواهد بود. حیات شبانه پر شور و وجود رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد از دیگر خصایصی هستند که این بخش را از سایر نقاط مدیترانه‌ای متمایز می‌سازند.

بازدید از Nice در مدت تور فرانسه

نیس یک تفرجگاه زیبای مدیترانه‌ای است و به عنوان یکی از شهرهای بندری پر اهمیت فرانسه شناخته می‌شود. نیس به عنوان ششمین شهر بزرگ فرانسه، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوخی خود فرا می‌خواند. تجربه متفاوت غذا و خرید از عمده جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند. گردشگران تور فرانسه می‌توانند در روز به پیاده‌روی یا دوچرخه سواری در طول پیاده‌راه مشهور Promenade des Anglais بپردازند، در مرکز تاریخی آن قدم زنند یا از مناظر مدیترانه‌ای سواحل سنگی آن لذت ببرند. نیس از حیات شبانه بسیار پرشوری برخوردار است. مسافران می‌توانند در تمام طول شب به جشن و پایکوبی بپردازند و از رویدادهای شبانه این شهر لذت ببرند.

بازدید از Monaco در مدت تور فرانسه

موناکو کشور کوچکی است که از سه جهت با فرانسه هم گردیده و یکی از گستره‌های اصلی سواحل مدیترانه‌ای این کشور را شامل شده است. با این وجود این پهنه از هویتی کاملا متمایز برخورد است. عمده گردشگران با شنیدن نام موناکو قایق‌های تفریحی چند میلیونی و هتل‌های گرانقیمت را متصور می‌شوند. اگرچه این امر چندان با واقعیت تفاوت نخواهد کرد اما جاذبه‌های موناکو تنها در امکانات تفریحی گرانقیمت خلاصه نمی‌شود. این کشور یک موزه اقیانوس شناسی و یک آکواریوم زیبا را نیز شامل شده است. علاوه برآن گردشگران تور فرانسه می‌توانند در محل قلعه قرون وسطی‌ای Monaco Ville سربازان را به هنگام نگهبانی نظاره‌گر باشند.

انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3697

به "ده اقدام درجه اولی که باید در سواحل مدیترانه ای فرانسه انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده اقدام درجه اولی که باید در سواحل مدیترانه ای فرانسه انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید