اقدام تازه انگلیس و فرانسه برای مقابله با عبور پناهندگان از کانال مانش

به گزارش دور زمین، فرانسه می خواهد با حمایت های اقتصادی انگلیس بیش از 50 دوربین نظارتی را در سواحل شاقتصادی خود برای مقابله با عبور پناهندگان از کانال مانش و دسترسی آن ها به خاک انگلیس نصب کند.

اقدام تازه انگلیس و فرانسه برای مقابله با عبور پناهندگان از کانال مانش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کانال مانش یکی از راه هایی است که مهاجران بی سرپناه و درمانده از این راستا برای رساندن خود به انگلیس استفاده می نمایند.

چندی پیش مرگبارترین حادثه سال های اخیر در این منطقه به وقوع پیوست و بیش از 30 مهاجر که از سواحل شاقتصادی فرانسه و با عبور از آب های کانال مانش در پی رسیدن به خاک بریتانیا بودند روز سوم آذرماه در پی غرق شدن قایق جان باختند.

بعد از این حادثه انگلیس و فرانسه هر یک کوشش کردند دیگری را مسئول این فاجعه نشان دهند و حتی نه تنها راه حلی به نفع پناهجویان اتخاذ نکردند، بلکه سیاست های سختگیرانه تر در قبال آن ها را در دستور کار قرار دادند.

حالا روزنامه دی ولت آلمان گزرش داده که قرار است حدود 50 دوربین در بیش از 20 مکان در سواحل شاقتصادی فرانسه برای متوقف کردن مهاجرانی که می خواهند از کانال مانش عبور نمایند نصب گردد. قرار است این دوربین ها تا اواسط امسال میلادی آماده بهره برداری گردد.

به گزارش شبکه تلویزیونی BFMTV، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است بیش از 50 دوربین در سواحل شاقتصادی فرانسه نصب گردد تا از عبور مهاجران از کانال مانش برای رسیدن به خاک انگلیس جلوگیری کند. این دوربین ها با پولی که انگلیس برای حفاظت موثرتر از مرزها در اختیار فرانسه قرار می دهد تامین اقتصادی می گردد.

تصاویر ضبط شده در این دوربین ها باید به وسیله پلیس و جوامع دیگر مورد استفاده قرار گیرد، اما در اختیار انگلیس قرار نخواهد گرفت. به گزارش رسانه ها قرار است حدود 50 دوربین در این منطقه تا اواسط امسال میلادی نصب گردد و مجموع هزینه ها هنوز معین نیست.

شهرداری های محلی انتقاد شدیدی به نصب این دوربین ها وارد نموده اند. یکی از شهردارهای این منطقه از یک اقدام ریاکارانه سخن به میان آورده است. مقام مسئول فرانسوی در این باره گفت: بهتر بود پولی که برای این منظور هزینه می گردد در اختیار امدادگران قرار می گرفت که مهاجران را در دریا نجات می دهند. وی اضافه کرد: من فکر می کنم ما به بازوی مسلح سیاست مهاجرت انگلیس تبدیل شده ایم. هم زمان از طرف دولت فرانسه هیچ اقدامی برای آماده کردن یک زندگی مناسب و شرافتمندانه برای بچه ها و زنان و مردان نیازمند انجام نمی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5544

به "اقدام تازه انگلیس و فرانسه برای مقابله با عبور پناهندگان از کانال مانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تازه انگلیس و فرانسه برای مقابله با عبور پناهندگان از کانال مانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید