اقامت ده روزه در سیسیل در مدت تور ایتالیا (برنامه سفر پیشنهادی)

به گزارش دور زمین، عاشقان تاریخ، سواحل آرامش بخش و غذاهای لذیذ، سیسیل را فراموش نکنند. سیسیل بزرگترین جزیره دریای مدیترانه است و سفری رویایی ورای انتظاراتتان را رقم خواهد زد. لازم به ذکر است که این جزیره کوه اتنا (Mount Etna)، فعالترین کوه آتشفشانی اروپا را در خود جای داده است و یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های آن به شمار می‌رود. در سفر با تور ایتالیا با ما همراه شوید تا سفری کوتاه اما لذت بخش را تجربه کنید. در این مقاله با هشت مقصد مشخص در قالب برنامه سفری پیشنهادی آشنا خواهید شد.

اقامت ده روزه در سیسیل در مدت تور ایتالیا (برنامه سفر پیشنهادی)

اقامت دو شبه در پالرمو (Palermo) در مدت تور ایتالیا

بهترین مکان جهت شروع بازدیدهای خود از جزیره سیسیل، پالرمو، شهر مرکزی پر شور آن است. بازدید از این شهر و مرکز تاریخی آن (که عمده جاذبه‌های این شهر در آن واقع گردیده) در اقامتی دو روزه (در مدت تور ایتالیا) امکان پذیر است. در برنامه بازدیدهای خود کلیسای جامع پالرمو، این سازه شگفت انگیز قرن دوازدهمی نرمن را (که بسیاری از سبک‌های معماری را شامل گردیده) فراموش نکنید. پس از آن می‌توانید در گورستان‌های کاپوچین (Capuchin Catacombs) از کنار اجساد مومیایی شده‌ای عبور کنید که در مراحل مختلفی از تجزیه شدن قرار دارند. اگرچه این بازدید ماهیتی ترسناک دارد، امکان تجربه جنبه دیگری از پالرمو را بدست می‌دهد چرا که می‌توانید سبک‌های مختلفی از البسه‌ای را نظاره کنید که اجساد پوشیده در آن‌ها مدفون می‌گشتند. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، از بازارچه‌های پر هیاهوی این شهر و صنایع دستی آن دیدن نمایید و به نظاره بومیانی بنشینید که برای خرید محصولات تازه و غذاهای دریایی به این محل می‌آیند.

توقفی کوتاه در مونرئال (Monreale) در مدت تور ایتالیا

در طی سفری کوتاه به خارج از پالرمو، به Monte Caputo بروید و در مونرئال توقف نمایید. در این محل می‌توانید کلیسای مسحور کننده مونرئال و دیگر صومعه‌های این شهر را بیابید. این کلیسای جامع در بین سال‌های 1174 و 1185 میلادی ساخته شده است و بواسطه موزائیک‌های طلایی رنگ باشکوهش که بخش‌های داخلی سازه را پوشش داده‌اند شناس شده است. بسیاری کلیسای مونرئال را نمونه‌ بسیار زیبایی از معماری نرمن در سیسیل می‌پندارند. اگر زمان کافی در اختیار داشتید به بالای صومعه‌ها بروید و غرق در زیبایی مناظر خیره کننده نواحی پیرامونی و خلیج Conca d'Oro شوید.

اقامت یک شبه در اریس (Erice) در مدت تور ایتالیا

توقف بعدی گردشگران تور ایتالیا در اریس خواهد بود. این شهر باستانی بر فراز کوه اریس واقع شده است و به شهر تراپانی (Trapani) و دریای زیبای مدیترانه اشراف دارد. اگر از علاقه‌مندان معماری قرون وسطی‌ای هستید، بی‌شک عاشق اریس خواهید شد. چرا که بسیاری از کاخ‌ها، معابد باستانی، دیوارهای مستحکم، معابر سنگی و چندین کلیسا را در برگرفته است. از دیگر دلایل شهرت اریس شیرینی‌های خوش مزه‌ و بیسکوییت‌های بادامیش هستند. در این شهر می‌توانید یکی از محبوب‌ترین نان پزی‌های سیسیل (Maria Grammatico) را نیز بیابید.

اقامت یک شبه در آگریجنتو (Agrigento) در مدت تور ایتالیا

آگریجنتو یکی از شاخص‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های سیسیل، Valley of the Temples را در خود جای داده است. این بخش وسیع، هشت معبد باستانی یونانی را (که به حدود سال‌های 510 و 430 پیش از میلاد باز می‌گردند) به همراه بقایای دیگر بناها و معابر شامل شده است. بسیاری بر این باورند که بقایای معابد دوریک این بخش، از بهترین نمونه‌ سازه‌های یونانی محفوظ مانده در سراسر جهانند. بواسطه وسعت مجموعه معابد Valley of Temples، یک روز کامل جهت بازدید از تمام بخش‌های آن زمان لازم است. اگر زمان کافی در اختیار داشتید از موزه باستان‌شناسی آن نیز (که بیش از 5500 اثر را شامل شده است) بازدید نمایید.

اقامت دو شبه در سیراکوز (Siracusa) در مدت تور ایتالیا

سیراکوز، این شهر باستانی، که گاه تحت سلطه فرمانروایان یونانی و گاه تحت حکمرانی سلاطین رومی و امپراطوری بیزانتین قرار داشته است، از جایگاه و مرتبه‌ای مهم و شاخص برخوردار بوده است. امروزه این شهر زیبا بسیاری از بقایای باشکوه امپراطوری‌های نامبرده را شامل گردیده که از میانشان می‌توان به معبد آپولو که احتمال می‌رود قدیمی‌ترین معبد یونانی سیسیل باشد، یک آمفی‌تئاتر رومی به همراه یک آمفی‌تئاتر عظیم یونانی که در میان صخره‌ها ساخته شده است اشاره کرد. علاوه بر آن سازه‌های بسیار دیگری چون Palazzo Montalto  را می‌توان یافت که به قرون پانزده و شانزده میلادی تعلق دارند و در نوع خود شایان توجهند. بازدید از تمامی این آثار و سازه‌های قرون وسطی‌ای به سادگی دو روز از مدت زمان اقامتتان در این شهر را پر خواهد کرد.

اقامت یک شبه در تائورمینا (Taormina) در مدت تور ایتالیا

توقف بعدی گردشگران تور ایتالیا در شهر تائورمینا خواهد بود. تائورمینا تفریحگاهی محبوب است که در ارتفاع زیادی نسبت به دریای مدیترانه، بر کرانه شرقی سیسیل واقع شده است. این شهر بسیاری از سازه‌های رومی و یونانی را شامل گردیده. یکی از شاخص‌ترین سازه‌های تائورمینا و حتی خود سیسیل تئاتر یونانی است که همچنان مورد استفاده قرار دارد. این سازه چشم‌اندازی از کوه اتنا و اقیانوس را بدست می‌دهد. تائورمینا بخشی قرون وسطی‌ای را نیز شامل گردیده. اگر بازدید از بقایای باستانی خسته‌تان کرده باشد، می‌توانید به پیاده‌روی بپردازید یا با ماشین‌های کابلی به یکی از سواحل زیبای این شهر بروید.

اقامت یک شبه در چفالو (Cefalu) در مدت  تور ایتالیا

چفالو، این مقصد گردشگری محبوب، بر دریای Tyrrhenian (کرانه شمالی سیسیل) واقع شده است. همانند بسیاری از شهرهای سیسیلی، چفالو نیز آکنده از سازه‌های باستانی و قرون وسطی‌ای و تأثیرات ناشی از آن دوران است. یکی از شناخته شده‌ترین سازه‌های چفالو کلیسای جامع‌ آن است. این سازه نرمن به حدود سال 1131 میلادی باز می‌گردد و دو برج بزرگ را شامل گردیده. بخش‌های داخلی این کلیسا با موزائیک‌هایی خیره کننده پوشانیده شده‌اند. اگر به پیاده‌روی علاقه دارید به بالای La Rocca بروید و نگاهی به بقایای قلعه چفالو که به قرون سیزده و چهارده میلادی تعلق دارند بیاندازید. علاوه بر آن می‌توانید از مناظر زیبای نواحی پیرامونی نیز لذت ببرید.

اقامت یک شبه در پالرمو (Palermo) در مدت تور ایتالیا

آخرین توقفگاه گردشگران تور ایتالیا در شهر پالرمو خواهد بود. در این شهر می‌توانید به اقامت ده روزه خود خاتمه دهید و با غذاهایی که شاید امکان تجربه‌شان تاکنون پیش نیامده است از خود پذیرایی نمایید. می‌توانید به بازارچه‌های آن بروید و غذاهایی را که در خیابان‌ها فروخته می‌شوند (آرانچینی، کوفته برنجی سرخ شده و پیتزای سیسیلی) امتحان کنید. در این میان بازدید از موزه باستان‌شناسی پالرمو (Palermo's Regional Archaeological Museum) را که مصنوعاتی متعلق به ماقبل تاریخ تا زمان حاضر را شامل گردیده از دست ندهید. بازدید از این موزه پایانی منحصربفرد را رقم خواهد زد و آنچه را که در شکوه و محبوبیت سیسیل موثر بوده است در مقابل دیدگانتان آشکار می‌سازد.

خلاصه سفر:

1. به پالرمو بروید، شب را در پالرمو بگذرانید (شروع سفر)

2. در پالرمو گردش کنید، شب را در پالرمو بگذرانید

3. از مونرئال و سجستا به اریس بروید، شب را در اریس بگذرانید

4. به آگریجنتو بروید، شب را در آگریجنتو بگذرانید

5. به سیراکوز بروید، شب را در سیراکوز بگذرانید

6. در سیراکوز گردش کنید، شب را در سیراکوز بگذرانید

7. به تائورمینا بروید، شب را در تائورمینا بگذرانید

8. به چفالو بروید، شب را در چفالو بگذرانید

9. به پالرمو بازگردید، شب را در پالرمو بگذرانید

10. به خانه باز گردید.

انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2732

به "اقامت ده روزه در سیسیل در مدت تور ایتالیا (برنامه سفر پیشنهادی)" امتیاز دهید

1 کاربر به "اقامت ده روزه در سیسیل در مدت تور ایتالیا (برنامه سفر پیشنهادی)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت ده روزه در سیسیل در مدت تور ایتالیا (برنامه سفر پیشنهادی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید