افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان

به گزارش دور زمین، نتایج یک آنالیز از افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان خبر می دهد که حدود 6.7درصد جمعیت این کشور را شامل می شوند.

افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، نتایج یک آنالیز که به صورت مشترک توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان و وزارت کشور اجرا شده است نشان می دهد که زندگی مسلمانان در آلمان متفاوت تر و متنوع تر شده است، بر این اساس نه تنها فرزندان مهاجر ترک چهره اسلام در آلمان را شکل می دهند، بلکه مهاجران از خاورمیانه هم مدتهاست که در زمره این گروه قرار گرفته اند.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که در زمان حاضر حدود 5.3 تا 5.6 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می نمایند که حدود 6.4 تا 6.7 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، بر این اساس در مقایسه با آخرین آنالیز اجرا شده در این باره در سال 2015 شمار مسلمانان در آلمان حدود 900 هزار نفر افزایش پیدا نموده است.

یکی از نویسندگان این آنالیز در این باره گفته است که مسلمانانی که در آلمان زندگی می نمایند اصل و نسب های گوناگونی دارند. اتباع ترک مسلمان که سابقه طولانی در مهاجرت دارند و بزرگترین گروه را تشکیل و حدود 45 درصد مسلمانان آلمان را تشکیل می دهند. در صندلی دوم مسلمانان سوری هستند که 13 درصد جمعیت مسلمان آلمان را تشکیل می دهند.

بسیاری از ساکنان مسلمان در آلمان سال ها پیش به این کشور مهاجرت نموده و یا حتی در آلمان متولد شده اند و تقریباً نیمی از آن ها تابعیت آلمان دارند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4381

به "افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید