اعضای شورای شهر گرگان در راه چین، خواهرخواندگی گرگان با گوانجو

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، شامگاه شنبه، صد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهرداری گرگان و به ریاست علی اصغر یوسفی برگزار گردید.

اعضای شورای شهر گرگان در راه چین، خواهرخواندگی گرگان با گوانجو

یوسفی به جشنواره اقوام گلستان اشاره نمود و گفت: باید مکاتبه ای از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با شهرداری گرگان برای دادن یک غرفه به شهرداری صورت می گرفت.

در این جلسه برنامه های پیش رو مراسم بزرگداشت روز ملی گرگان مطرح شد و فائزه عبداللهی اعلام کرد که این روز باید در تاریخ ملی درج گردد.

یکی از لوایح مهم مطرح گردیده معرفی دو نفر از اعضای شورای شهر برای سفر به چین بود.

شهرداری گرگان در پی توسعه گردشگری است

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در این خصوص اظهار کرد: شهرداری گرگان در پی توسعه گردشگری است و موضوعات مختلفی را دنبال می نماید.

وی اضافه نمود: یکی از مسائل دیپلماسی بین المللی خواهرخواندگی بعضی از شهرها است که در برخی از نقاط کشور رخ داده است.

دادبود ادامه داد: موضوع اصلی سفر دعوت نامه ای است که از طرف شهردار گوانجو برای شرکت در مجمع جهانی شهرداران برای ما ارسال گردیده است.

وی گفت: در این سفر نماینده استاندار گلستان (میر محمد غراوی) و شهردار گرگان دعوت هستند همچنین امکان حضور دو همراه هم فراهم است.

تاریخ برگزاری مجمع جهانی شهرداران

دادبود اعلام کرد: این مجمع از تاریخ 15 الی 17 آذر امسال برگزار و در حاشیه آن مذاکره در خصوص خواهرخواندگی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: هزینه بلیت رفت و برگشت و اقامت برای شهردار و هزینه اقامت دو همراه از طرف میزبان چینی پرداخت می گردد.

دادبود توضیح داد: موضوعات بیشتر در حوزه فرهنگی و گردشگری است بنابراین خواستیم که دو نفر از اعضای شورای شهر در این سفر حضور داشته باشند که بتوانیم از نقطه نظرات آن ها استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: نکته مهم این است که خواهرخواندگی یکی از هشت موضوع مورد بحث در مجمع شهرداران است و آن ها به دنبال پیوند و خواهرخواندگی شهرهای مسیر جاده ابریشم هستند.

در ادامه فائزه عبداللهی، عضو شورای شهر گرگان گفت: مسأله خواهرخواندگی گرگان با یکی از شهرهای قزاقستان (آکتائو) در دوره سوم مطرح شد اما به دلیل اتفاقاتی به خاتمه نرسید.

وی اضافه نمود: این امر فرصت خوبی برای شهرداری گرگان است تا ارتباط جهانی داشته باشد.

عبداللهی تأکید کرد: باید آنالیز های لازم انجام و مشابهت های بین گرگان و گوانجو در نظر گرفته گردد تا به تبادلات یاری کند.

اما حسین ربیعی دیگر عضو شورای شهر گرگان نظر دیگری داشت و از اعضا خواست که سفر را شهردار به همراه نماینده استاندار برود و بلیت دو نفر دیگر خرج مستمندان گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اما گفت: ایجاد زیرساخت های گردشگری برای شهر بسیار مهم است و عوامل مختلفی در جذب گردشگر نقش دارد که یکی از آن ها خواهرخواندگی است.

قرعه کشی برای رفتن به چین

در ادامه برای این که معین گردد دو نفر از اعضایی که شهردار را در این سفر همراهی می نمایند چه کسانی هستند، قرعه کشی شد و نام سعید رحیمی و حمیدرضا آقاملایی بیرون آمد.

همچنین در ادامه آقاملایی خواست که رئیس شورای شهر هم در این سفر شهردار را همراهی کند و با توجه به موافقت اعضا رأی گیری شد و یوسفی هم مسافر چین شد.

از لوایح مطرح گردیده دیگر بیلان و تفریغ بودجه سازمان آتش نشانی بود که به شهرداری عودت داده شد. همچنین واگذاری زمین به یک خیر مسکن ساز رأی نیاورد و تأکید شد که به جای واگذاری زمین یک ملک در اختیار آن ها قرار داده گردد.

همچنین لایحه تفکیک پلاک و حق سهم شهرداری از زمین ستاد اجرای فرمان امام که توسط فرمانداری برگشت داده گردیده بود مورد آنالیز نهاده شد و به شهرداری برگشت داده شد.

با تور گوانجو همراه شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 854

به "اعضای شورای شهر گرگان در راه چین، خواهرخواندگی گرگان با گوانجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای شورای شهر گرگان در راه چین، خواهرخواندگی گرگان با گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید