اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده

به گزارش دور زمین، خبرگزاری خبرنگاران- معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فراوری و توسعه انرژی اتمی جعفری در مورد زمان بهره برداری از 10 هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی اجرا شده 20 ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن موقع خواهد برد.

اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فراوری و توسعه انرژی اتمی در مورد زمان بهره برداری از 10 هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی اجرا شده 20 ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن موقع خواهد برد.

وی در گفت وگو با رادیو گفت وگو در مورد فراوری 10 هزار مگاواتی برق هسته ای با بیان وجود واحد هزارمگاواتی برق هسته ای در بوشهر گفت: این نیروگاه از سال 92 در حال فعالیت و توزیع برق به شبکه است و تا به امروز بیش از 51 میلیارد کیلو وات ساعت برق فراوری نموده است. در برنامه های تازه 10 هزار مگاوات در برنامه کشور گنجانده شده است.

وی از برنامه ریزی برای فراوری 10 هزار مگاوات برق هسته ای اطلاع داد و بیان نمود: در حال حاضر دو هزار مگاوات هم در دست ساخت داریم که از چهار سال پیش ساخت آن شروع شده است و در حال تکمیل شدن است.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فراوری و توسعه انرژی اتمی در مورد زمان بهره برداری از 10 هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی اجرا شده 20 ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن موقع خواهد برد.

وی اضافه نمود: مکانی که برای احداث نیروگاه اتمی انتخاب می گردد، اگر باید قبلا طرح برای ساخت نیروگاه در آن مکان اجرا شده باشد، زمان مطالعاتی محیط را کوتاه می نماید و اطلاعات پایه طراحی که از محیط به دست بیاید، کاهش پیدا خواهد نمود.

جعفری بعلاوه درباره زمان فعالیت دو هزار مگاوات برق هسته ای که در حال حاضر در دست احداث است، گفت: برنامه های پیش بینی برای طرح اولیه، سال 1404 و 1406 بود اما به دلیل مسائل ناشی از تحریم ها و کمبودهای اقتصادی در کشور، امکان تامین اقتصادی دو پروژه برای بازه ای از زمان محدود شد و به همین جهت زمان ساخت طولانی تر خواهد شد. در حال حاضر در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا زمان ساخت و تحویل را جلو بیندازیم.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فراوری و توسعه انرژی اتمی درباره پیمانکار اظهار کرد: پیمانکار دو نیروگاه اتمی در دست احداث، روس هستند که به صورت EPC قرارداد بسته شده است؛ در قرارداد پیش بینی شده است پیمانکار ملزم است تجهیزاتی که در داخل ساخته می شوند را از داخل کشور تامین کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4869

به "اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن ظرفیت 10 هزار مگاوات برق هسته ای تا 20 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید