استقلال چطور به فینال حذفی رسید، راه سخت آبی ها بعد از زنگ تفریح

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال به همراه تراکتور به ملاقات نهایی جام حذفی کشور رسید تا در دوازدهمین حضورش در فینال این مسابقات، شانس هشتمین قهرمانی خود را به بوته آزمایش بگذارد. آبی پوشان با پشت سر گذاشتن 4 بازی، راه پر فراز و نشیبی را تا رسیدن به فینال پشت سر گذاشتند تا در این ملاقات حریف تراکتور باشند.

استقلال چطور به فینال حذفی رسید، راه سخت آبی ها بعد از زنگ تفریح

تیم استقلال ابتدا در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات با راهنمایی آندره استراماچونی به ملاقات تیم لیگ یکی گل ریحان البرز رفت. این ملاقات پر حرف و حدیث که با دقایق طولانی وقفه به دلیل قطع برق همراه بود، از ساعت 18:15 روز 8 مهر سال 98 در استادیوم انقلاب کرج شروع شد و درحالی که دو تیم در 90 دقیقه معمول بازی به تساوی یک - یک رسیدند، شاگردان استراماچونی با درخشش یک مهاجم جوان به پیروزی 3 بر یک رسیدند.

اولین پیروزی استرا با آبیها در شب خاموشی کرج

در این بازی ابتدا محمد پاپی مهاجم اصفهانی گل ریحان در دقیقه 38 گلزنی کرد تا آبی پوشان از میزبان لیگ یکی خود عقب بیفتند. در دقیقه 43 حمیدرضا دیو سالار مدافع گل ریحان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا کار به تساوی کشیده گردد و استقلال بازنده به رختکن نرود.

در دقیقه 56 این بازی مرتضی تبریزی یک پنالتی از دست داد تا مورد خشم طرفداران قرار گیرد و سرانجام قفل این بازی به دست بازیکن جوانی باز شد که در دقیقه 87 جای تبریزی را گرفت. سجاد آقایی در سومین دقیقه وقت اضافه (دقیقه 93) دروازه گل ریحان را باز کرد و 10 دقیقه بعد با پاس طلایی اش فرشید اسماعیلی را در موقعیت گل قرار داد تا آبی پوشان با نتیجه 3 بر یک در این ملاقات پیروز شدند و این نخستین پیروزی استراماچونی با آبی پوشان بود.

اولین کلین شیت

آبی پوشان بعد از عبور از تیم لیگ یکی گل ریحان در خانه حریف، به حریف آسان تری برخورد کردند. آنها در مرحله یک هشتم نهایی میزبان یک تیم لیگ یکی دیگر به اسم فجر شهید سپاسی بودند و در این ملاقات با دردسر کمتری این حریف را با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند. گرچه این بازی هم در 90 دقیقه معمول با نتیجه مساوی بدون گل به سرانجام رسید، اما شاگردان استراماچونی در 30 دقیقه وقت اضافه 3 بار دروازه سپاسی را باز کردند تا با نتیجه 3 بر صفر پیروز این میدان باشند.

این بازی از ساعت 16:15 روز 25 مهر 98 در استادیوم آزادی برگزار گردید و استقلال ابتدا در دقیقه 112 توسط وریا غفوری به گل رسید. سپس سجاد آقایی که در ملاقات پیشین این تیم هم گلزنی نموده بود در دقیقه 118 تیمش را به گل دوم رساند و در آخرین ثانیه های بازی داریوش شجاعیان برای بار سوم دروازه تیم میهمان را باز کرد.

این نخستین ملاقات فصل آبی پوشان بود که دروازه اش بسته ماند و سید حسین حسینی پیروز به ثبت کلین شیت شد، آخرین بازی استقلال در جام حذفی با حضور تماشاگر برگزار گردید و آخرین حضور استراماچونی روی نیمکت این تیم در جام حذفی بود.

اولین سد محکم با فرهاد مجیدی

آبی پوشان بعد از دو ملاقات نسبتاً ساده با دو تیم از لیگ یک در مراحل یک شانزدهم و یک هشتم، با سخت ترین قرعه ها روبرو شدند. آنها ابتدا در مرحله یک چهارم نهایی به قرعه سپاهان برخورد کردند و در حالی که 3 بازیکن تاثیر گذار خود را در این بازی در اختیار نداشتند، میهمان قدرتمند شان را شکست دادند.

این اولین بازی استقلال در جام حذفی بعد از تعطیلات کرونا و بدون تماشاگر و اولین تجربه فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی پوشان به عنوان سرمربی بود.

استقلال از ساعت 20:30 روز 20 مرداد 99 در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی به مصاف سپاهان رفت و در سرانجام 90 دقیقه با تک گلی که توسط وریا غفوری از روی نقطه به ثمر رساند پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. این آخرین بازی امیر قلعه نویی در سپاهان بود و وی بعد از شکست مقابل آبی پوشان از سمتش کناره گیری کرد که این نخستین استعفای او در تاریخ مربیگری اش بود.

پیروزی دراماتیک در دربی

اوج هنر استقلال در جام حذفی، در ملاقات نیمه نهایی رقم خورد. جایی که به حکم قرعه شاگردان مجیدی میهمان پرسپولیس در استادیوم آزادی شدند و در ملاقاتی که هنوز از خاطر فوتبالدوستان نرفته توانستند به لطف ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 3 به پیروزی برسند.

آبی پوشان بعد از دو ملاقات نسبتاً ساده مقابل دو تیم لیگ یکی، دو تیم مدعی سپاهان و پرسپولیس را از سر راه برداشتند و با طی چنین جهت پر فراز و نشیبی به ملاقات سرانجامی رسیدند.

نکات آماری

آبی پوشان تنها یکبار سرنوشت بازی را در 90 دقیقه روشن کردند که این بازی با سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی بود و تنها یکبار کارشان به ضربات پنالتی کشید که آن هم در ملاقات نیمه نهایی مقابل پرسپولیس بود.

آنها 2 بار در این جام کلین شیت کردند که به ترتیب مقابل فجر سپاسی و سپاهان بود و تنها در یک ملاقات نتوانستند بیشتر از یکبار گلزنی نمایند که آن هم مقابل سپاهان بود.

آبی پوشان که در لیگ برتر بهترین خط حمله را به خود اختصاص دادند، در جام حذفی هم با 9 گل در 4 بازی دارای بهترین خط حمله هستند و سجاد آقایی مهاجم جوانی که دیگر با آنها نیست همراه با وریا غفوری با 2 گل بهترین گلزن این تیم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3284

به "استقلال چطور به فینال حذفی رسید، راه سخت آبی ها بعد از زنگ تفریح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال چطور به فینال حذفی رسید، راه سخت آبی ها بعد از زنگ تفریح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید