استفاده ایمن از وسایل گرمایشی گازسوز در فصل سرد سال

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در مورد پیشگیری از وقوع حوادث انفجار گاز در آستانه فصل سرد سال و شروع استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی گازسوز، توصیه هایی ارائه کرد.

استفاده ایمن از وسایل گرمایشی گازسوز در فصل سرد سال

ابراهیم قنبری گفت: با توجه به کاهش دما و استفاده مردم از وسایل گازسوز، مردم باید نکات ایمنی را رعایت نمایند، وسایل گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ باید استاندارد باشند و برای سرویس این وسایل نیز از شرکت های معتبر و افراد متخصص استفاده گردد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز می گوید: استفاده از سرشیلنگ سوپاپ دار برای بخاری ها باید رعایت گردد و علاوه بر این، طول شیلنگ مورد استفاده نیز بیش از 1.5 متر نباشد.

به گفته او در زمان خروج از منزل نیز تا حد امکان باید نسبت به قطع گاز ورودی منزل اقدام گردد، با توجه به این که ممکن است بعضی دودکش ها به علت لانه سازی پرندگان یا به هر علت دیگری مسدود شده باشد، باید قبل از استفاده از وسایل گرمایشی این دودکش ها آنالیز شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: باید توجه گردد که هر علمک یا انشعاب گاز، مختص یک کار است بنابراین استفاده از سه راهی، خطرآفرین و ممنوع است و شهروندان باید از دستکاری در سیستم لوله کشی گاز پرهیز نمایند، زیرا بیشتر اتفاقات، ناشی از انشعاب غیرمجاز گاز است.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5873

به "استفاده ایمن از وسایل گرمایشی گازسوز در فصل سرد سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده ایمن از وسایل گرمایشی گازسوز در فصل سرد سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید