اردبیل با افزایش زباله های صنعتی تهدید می گردد، لزوم توجه به آموزش

به گزارش دور زمین، محمد خداپرست در مصاحبه با خبرنگاران توضیح داد: بهره گیری از سموم و آفت کش ها و تغییر کاربری های بی رویه و بدون برنامه ریزی شده در کنار رشد روزافزون شهرنشینی از جمله مهمترین دلایل فرسایش و آلودگی خاک و ازبین رفتن زمین های حاصلخیز است.

اردبیل با افزایش زباله های صنعتی تهدید می گردد، لزوم توجه به آموزش

وی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی نیز در آلودگی خاک تاثیرگذار است، افزود: افزایش زباله های شهری و جذب شدن مواد شیمیایی در خاک و چرای بیش از حد و خارج از عرف منابع طبیعی بر فرسایش مضاعف خاک دامن می زند.

مدیرکل محیط زیست استان به فرارسیدن روز جهانی خاک اشاره نمود و ادامه داد: شعار امسال برای گرامیداشت این روز پیش به سوی برطرف آلودگی خاک مشخص شده و با آگاهی بخشی عمومی روش های بهره برداری هر چه مناسب از خاک و جلوگیری از تخریب و فرسایش آن نهادینه خواهد شد.

خداپرست افزود: شهرستان پارس آباد به عنوان یکی از مناطق مستعد استان در بخش کشاورزی محسوب شده و در این راستا برنامه های ویژه ای برای حفاظت و مراقبت از خاک در این منطقه و دیگر مناطق استان که از پتانسیل های مناسب تولیدی و کشاورزی برخوردار هستند درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در طی ماه های گذشته از سوی اداره کل محیط زیست استان اردبیل مشارکت در برگزاری گردهمایی بزرگداشت روز خاک در دانشگاه محقق اردبیلی، کارگاه توانمندسازی زنان روستایی نمین در حفاظت از خاک و هم اندیشی آموزشی با موضوع راه های بهره مندی مناسب از خاک در پارس آباد برگزار شده است.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی بوده و باید با آینده نگری و هم افزایی مناسب در حفظ و انتقال آن به آیندگان مسئول باشیم.

خداپرست از تداوم فعالیت های فرهنگی و آموزشی با موضوع حمایت از محیط زیست در مدارس و دستگاه های مختلف اجرایی اطلاع داد و توضیح داد: مانور آموزشی در شرایط اضطراری ریزش و نشست مواد شیمیایی که آلودگی خاک را در معرض خطر قرار می دهد از دیگر برنامه های خاص و محوری برای حفاظت از خاک و آگاهی بخشی عمومی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1375

به "اردبیل با افزایش زباله های صنعتی تهدید می گردد، لزوم توجه به آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل با افزایش زباله های صنعتی تهدید می گردد، لزوم توجه به آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید