ادعای ژاپن در مورد حضور کشتی های چین در منطقه مورد مناقشه

به گزارش دور زمین، رسانه های ژاپنی مدعی تخلف چند فروند کشتی چینی و ورود آن ها به منطقه مورد مناقشه بین ژاپن و چین شدند.

ادعای ژاپن در مورد حضور کشتی های چین در منطقه مورد مناقشه

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های ژاپنی مدعی شدند که دو فروند کشتی چینی روز شنبه در حوالی جزایر مورد مناقشه سنکاکو وارد آب های ژاپن شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری ان اچ کی نوشت که حدود ساعت 12:00 بعد از ظهر به وقت محلی چهار کشتی چینی از کنار آب های سرزمینی ژاپن عبور نموده و دو فروند این کشتی ها وارد آب های سرزمینی ژاپن در نزدیکی جزایر خالی از سکنه سنکاکو شدند. این رسانه ژاپنی مدعی شده که این کشتی ها چند ساعت در منطقه ذکر شده حضور داشتند.

توکیو مدعی حاکمیت برجزایر سنکاکو، معروف به جزایر دیائوودائو از سال 1895 است در حالی که پکن استدلال می نماید که این جزایر به اسم قلمرو چین در نقشه های ژاپن در سالهای 1783 و 1785 تعیین بوده است. چین می گوید که این جزایر به طورغیرقانونی به وسیله ژاپن تصرف شده است.

چین تا به امروز واکنشی به این ادعای ژاپن نشان نداده است. این کشور ادعای مالکیت ژاپن بر این منطقه را به رسمت نمی شناسد و این جزایر را دیائو وادائو می نامد. این جزایر بعد از پایان جنگ جهانی دوم به وسیله آمریکا اشغال شد، اما در سال 1972 به ژاپن تحویل داده شد.

ژاپن همیشه مخالف حضور کشتی های چینی نزدیک این جزیره است و آن را غیر قابل پذیرش خوانده است. دراین ماجرا هم دولت های آمریکا همیشه از ادعای تمامیت ارضی ژاپن بر این جزایر حمایت نموده اند.

جزایر سنکاکو به خطوط بین المللی کشتی رانی نزدیک هستند و از لحاظ ذخایر و حقوق ماهی گیری و داشتن منابع بالقوه نفت و گاز اهمیت فراوانی دارند. مالکیت بر این جزایر، همیشه باعث تنش در روابط چین و ژاپن و روابط تایوان و ژاپن بوده است.

چندی قبل هم منابع رسانه ای از تنش دریایی توکیو و پکن در نزدیکی آب های جزایر مورد مناقشه در دریایی چین شرقی و اعتراض ژاپن به چین خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4496

به "ادعای ژاپن در مورد حضور کشتی های چین در منطقه مورد مناقشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ژاپن در مورد حضور کشتی های چین در منطقه مورد مناقشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید