اتحادیه اروپا برای قانونمند کردن شرکت های فناوری به توافق رسید

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فرانسه که در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد در توئیتی اعلام نموده است: پس از 8 ساعت مذاکره توافقنامه ای موقت به دست آمده است.

اتحادیه اروپا برای قانونمند کردن شرکت های فناوری به توافق رسید

تیری برتون مدیر صنعتی اتحادیه اروپا نیز در توئیتی اعلام نمود این توافقنامه عادلانه و باز بودن بازارهای دیجیتال را تضمین می نماید.

از سوی دیگر مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: خواسته ما ساده است؛ بازارهای دیجیتال عادلانه. پلتفرم های بزرگ اجازه نمی دهند کسب وکارها و مشتریان از مزایای بازارهای دیجیتال رقابتی سود ببرند.

آندراس شواب یکی از قانونگذاران این اتحادیه نیز گفت: این بدان معنا است که دوره پرونده های طولانی شکایت آنتی تراست که مقامات علیه شرکت های بزرگ فناوری ثبت نموده اند، به سر آمده است.

قانون بازارهای دیجیتال(DMA) شامل حال شرکت هایی می گردد که داده و دسترسی به پلتفرم ها را کنترل می نمایند.

بعلاوه قانون مذکور دروازه بان سرویس های واسطه آنلاین، شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو، سیستم های عامل، سرویس های تبلیغ آنلاین، رایانش ابری، سرویس های اشتراک گذاری ویدئو، مرورگرهای وب و دستیارهای مجازی را دربر می گیرد.

بر اساس DMA، شرکت های بزرگ فناوری باید خدمات پیغام رسانی خود را به طور تعاملی فعال نمایند و برای کاربران تجاری اجازه دسترسی به داده هایشان را فراهم نمایند. کاربران تجاری تحت این قانون می توانند محصولات و خدمات رقیب را در یک پلتفرم تبلیغ نمایند و با مشتریان خارج از پلتفرم معامله نمایند. این قوانین شرکت ها را از ترجیح دادن خدمات خود به رقبا یا از حذف نرم افزارها یا برنامه های از پیش نصب شده به وسیله کاربران جلوگیری می نماید.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا برای شرکت هایی با ارزش بازار 75 میلیارد یورو، گردش اقتصادی سالانه 7.5 میلیارد یورو و حداقل 45 میلیون کاربر ماهانه اعمال می گردد.

شرکت های متخلف با جریمه های سنگین تا 10 درصد از گردش اقتصادی سالانه جهانی خود به علت نقض قوانین و تا 20 درصد برای تکرار تخلفات روبرو می شوند.

دراین میان اپل که به شدت علیه تصویب DMA لابی نموده ، نگرانی خود را تکرار نموده است و گوگل نیز موضع مشابهی را نسبت به قانون اتخاذ نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5015

به "اتحادیه اروپا برای قانونمند کردن شرکت های فناوری به توافق رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برای قانونمند کردن شرکت های فناوری به توافق رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید