آموزش رنگ آمیزی درب چوبی

به گزارش دور زمین، یادگیری چگونگی رنگ آمیزی انواع درب می تواند در کاهش هزینه ها و تغییر شکل ظاهری و تبدیل آن ها به نمونه ای جدید با توجه به سلیقه شخصی به شما یاری کند. یادگیری انجام این کار می تواند برای درب هایی که زیاد مورد استفاده قرار گرفته و به مرور زمان ظاهر آن ها آسیب دیده است مورد استفاده قرار گیرد. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش رنگ آمیزی درب چوبی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی درب چوبی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

مرحله اول

در مرحله اول و در ابتدای کار باید وسایل مورد احتیاج برای انجام این کار را فراهم کنید. برای انجام این کار به رنگ، قلمو، پرایمر یا زیر رنگ، قلمو غلطکی، سمباده، خرک، پیچ گوشتی و چکش احتیاج دارید.

مرحله دوم

در این مرحله با استفاده از چکش و پیچ گوشتی لولای در را خارج می کنیم. برای انجام این کار در ابتدا درب را بسته و از طریق یک پیچ گوشتی به آرامی میخ درون لولا را خارج می کنیم. انجام این کار عموما از طریق پیچ گوشتی به راحتی انجام می گیرد اما در صورتی که انجام این کار مشکل بود می توانید با وارد کردن ضربه چکش این کار را انجام داد.

مرحله سوم

با یاری فردی دیگر درب را از لولا خارج نموده و آن را از پنل درب بیرون بیاورید. توجه داشته باشید که این کار را به تنهایی انجام ندهید.

مرحله چهارم

در این مرحله درب را در محلی که قصد انجام عملیات رنگ آمیزی دارید قرار دهید. توجه داشته باشید که مکانی که برای انجام این کار استفاده می کنید کاملا تمیز بوده و از تهویه هوای مناسبی نیز برخوردار باشد. درب مورد نظر را بر روی دو پایه یا خرک قرار دهید. این امکان وجود دارد که آن را بر روی زمین نیز قرار دهید، اما انجام این کار می تواند باعث کثیف شدن درب مورد نظر گردد. بهترین روش قرار دادن آن بر روی خرک می باشد. چرا که در این صورت انجام کار نیز برای شما راحت تر می گردد.

مرحله پنجم

در این مرحله المان های درب مانند دستگیره آن را باز نموده و یا از نوار مخصوص در اطراف آن بهره ببرید. انجام این کار باعث می گردد دستگیره درب رنگی نگردد.

مرحله ششم

بعد از انجام اصول اولیه، نوبت به استفاده از سمباده می رسد. بهتر است سمباده ای که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید سختی بین 180 تا 220 داشته باشد. استفاده از کاغذ سمباده باعث می گردد که سطح یکنواختی برای رنگ آمیزی درب در اختیار داشته باشید.

مرحله هفتم

بعد از سمباده زنی سطح درب، نوبت به تمیز کردن آن می رسد. با انجام این کار آلودگی ها و گرد و غبار موجود بر روی سطح درب پاک می گردد. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار از آب استفاده نکنید. چرا که استفاده از آب می تواند تاثیر منفی بر روی استفاده از زیر رنگ و رنگ داشته باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به سمباده زنی و تمیز کردن روی دیگر درب می رسد. مراحل ششم و هفتم هریک باید برای طرف دیگر درب انجام گردد.

مرحله نهم

در این مرحله از پرایمر یا زیر رنگ برای آماده سازی سطح درب استفاده می گردد. بعضی از درب ها از سطحی جاذب برخوردار می باشند و از این رو در صورت عدم استفاده از پرایمر به سختی می توان نسبت به رنگ آمیزی آن ها اقدام کرد. در صورتی که درب موجود چوبی است و یا در نظر دارید از یک رنگ روشن تر از رنگ درب استفاده نمایید، باید از پرایمر استفاده نمایید.

مرحله دهم

در این مرحله باید اجازه دهید زیر رنگ خشک گردد. مدت زمان این فرایند بستگی به برند آن دارد و روی هربسته این مدت زمان قید شده است. با این حال، بهتر است قبل از آغاز به رنگ آمیزی به مدت 48 ساعت به زیر رنگ اجازه خشک شدن بدهید.

مرحله یازدهم

بعد از استفاده از پرایمر برای یک طرف درب و خشک شدن آن نوبت به انجام این کار برای طرف دیگر درب می رسد. از خشک بودن سطح درب قبل از استفاده از پرایمر اطمینان حاصل کنید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی درب چوبی مورد نظر می رسد. برای انجام این کار بهتر است از قلموی غلطکی استفاده نمایید. چرا که با استفاده از این غلطک ها فضای بیش تری را می توان رنگ آمیزی کرد. برای رنگ آمیزی درب از طریق غلطک آن را داخل رنگ فرو برده و سپس رنگ اضافی آن را از طریق یک پارچه بگیرید.

مرحله سیزدهم

برای انجام رنگ آمیزی از طریق قلموهای غلطکی فشار متوسطی به غلطک وارد کنید. هم چنین در استفاده از این وسیله توجه داشته باشید که گوشه ها به خوبی رنگ آمیزی شوند.

مرحله چهاردهم

توجه به جهت رنگ آمیزی درب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همان طور که در تصویر مشاهده می نمایید، این جهات به خوبی مشخص شده اند.

مرحله پانزدهم

در مراحل انتهای رنگ آمیزی، بهتر است از قلمو برای رنگ آمیزی استفاده نموده و نقاطی که درست رنگ نخورده است، ترمیم کنید.

مرحله شانزدهم

بر اساس دستور العملی که بر روی رنگ مورد استفاده نوشته شده است و میزان زمانی که برای خشک شدن آن احتیاج است، اجازه دهید رنگ خشک گردد. اما مهمولا زمانی که برای انجام این کار مورد احتیاج است 4 ساعت یا بیش تر می باشد.

مرحله هفدهم

بعد از انجام رنگ آمیزی هر دو طرف درب، بهتر است از یک لایه رنگ دیگر نیز بر روی آن استفاده نمایید. قبل از آغاز به انجام این کار اطمینان حاصل کنید که لایه قبلی به صورت کامل خشک شده است.

مرحله آخر

بعد از اتمام رنگ آمیزی نوبت به نصب درب می رسد. برای انجام این کار بهتر است از یک فرد دیگر نیز یاری بگیرید. درب را در داخل فریم قرار داده و لولای آن را نصب کنید. در این مرحله کار شما به انتها می رسد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2255

به "آموزش رنگ آمیزی درب چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی درب چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید