آمریکا در پی تسریع ارسال جنگنده های تازه به تایوان

به گزارش دور زمین، آمریکا در پی راه هایی برای تسریع تحویل جنگنده های نو به تایوان است.

آمریکا در پی تسریع ارسال جنگنده های تازه به تایوان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های آمریکایی می گویند این اقدام با هدف تقویت ظرفیت نیروی هوایی تایوان به منظور واکنش به افزایش اقدامات نظامی چین است.

مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نگردد بعلاوه گفتند، این جنگنده های اف-16 نسل نو مدل Block 70 F-16 ساخت کمپانی تسلیحات سازی لاکهید مارتین است که قابلیت های نوی دارند اما هنوز برای ارسال سریع آنها به تایوان تصمیمی گرفته نشده است.

در حال حاضر قرار است این هواپیماهای نظامی تا انتها 2026 به تایوان ارسال شوند.

دولت تایپه تمایل خود را برای ارسال سریعتر این جنگنده ها به سمع و نظر دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا رسانده است.

یکی از مقام های تایوانی با اشاره به افزایش تنش ها در سراسر تنگه تایوان گفت: اینها همگی به ارزیابی ریسک بستگی دارند و اینکه معین است این خطر از کجا نشات می گیرد. این جنگنده های نسل نو قدرت مانورپذیری بالایی دارند.

درصورتیکه این جنگنده ها تحویل تایپه داده گردد، تایوان به یکی از بزرگترین منطقه ها آسیایی تبدیل می گردد که چنین یگان هوایی دارد.

به گفته کارشناسان، هرگونه اقدام برای تسریع تحویل هواپیماهای جنگی نو در نهایت می تواند به تصمیم دولت بایدن بستگی دارد که مشخص می نماید آیا نیازهای دفاعی تایوان از دیگر متحدان و شرکای ایالات متحده ضروری تر است یا خیر.

طبق گفته کمپانی لاکهید مارتین، جنگنده مذکور نوترین جنگنده F-16 با سیستم های الکترونیکی نو، کابین خلبان مدرن و موتور بهبود یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5439

به "آمریکا در پی تسریع ارسال جنگنده های تازه به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی تسریع ارسال جنگنده های تازه به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید