پیشنهادهایی برای گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم

به گزارش دور زمین، شهر قدیمی استکهلم | Stockholms Old Town, Gamla Stan

به شهر قدیمی استکهلم یا Gamla Stan بروید، یکی از بزرگترین و برترین شهرهایی در اروپا که از قرون وسطی به جای مانده است. شهر قدیمی که در سال 1252 بنا شده، اصلا جای تعجب نیست که محله حیرت انگیز و روح بخش شهر نامیده گردد. این شهر قدیمی که با تاریخ گره خورده، خیابان های باریک و ساختمان های بسیار قدیمی و بزرگ دارد. خبرنگاران در ادامه این متن، برای شما چندین جاذبه مهم را در شهر قدیمی استکهلم معرفی نموده است. برای مطالعه راهنمای این محله دوست داشتنی، با ما همراه باشید.

پیشنهادهایی برای گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم

موزه واسا | Vasamuseet

یکی از معروف ترین موزه های دریایی دنیا، موزه واسای سوئد است که در شهر قدیمی استکهلم نهاده شده و بقایای یک کشتی از قرن 17 را نشان می دهد. کشتی واسال در سال 1628، تنها چند دقیقه پس از راه اندازی، در نخستین سفر خود غرق شد. این کشتی بعدها دوباره مورد بازسازی نهاده شد. کشتی واسا را می توان از شش سطح مشاهده کرد، اگر چه هیچ کس اجازه وارد شدن روی عرشه را ندارد. نمایشگاه های مختلفی در اینجا وجود دارد که تاریخ دریایی سوئد را توضیح می دهد و جزئیات بیشتری در خصوص تاریخ واسا را برای شما بیان می نماید.

ساعات بازدید: 8:30 صبح تا 6 عصر

کاخ سلطنتی | The Royal Palace

در حال حاضر، کاخ سلطنتی محل کار خانواده سلطنتی محسوب می شود. این کاخ جایگزین ساختمان قبلی، یعنی قلعه قرون وسطایی تره کرونور (Tre Kronor)، گشت که در قرن 17، دچار آتش سوزی شد. در کاخ سلطنتی، 5 موزه وجود دارد که برای بازدید عموم باز هستند و از جمله آن ها می توان به تالار دولت، تخت نقره ای ملکه کریستینا و خزانه داری اشاره نمود. این کاخ بعلاوه دارای صدها اتاق است که به سبک روکوکو تزیین شده اند. یکی از مراسم جالبی که در این کاخ انجام می شود، تعویض شیفت نگهبانان است که روزانه انجام می گیرد و تماشا آن بسیار پیشنهاد می شود.

ساعات بازدید: 10 صبح تا 5 عصر

کلیسای جامع | Storkyrkan

کلیسای جامع سلطنتی سوئد به نام Storkyrkan قدیمی ترین کلیسا در شهر قدیمی استکهلم است که آغاز ساخت اولین بخش آن به قرن 12 برمی شود. در قرن 14 یک آتش سوزی باعث تخریب این ساختمان گشت و بعد از آن یک کلیسای دیگر جایگزین آن شد و بارها با تغییرات و بازسازی های مجدد روبرو شد. نمای خارجی این کلیسا، نمونه خوبی از معماری باروک است؛ در حالیکه نمای داخلی آن به سبک گوتیک ساخته شده است. بارزترین اثری که در این کلیسا خواهید دید، بدون شک مجسمه بزرگی از سنت جورج و اژدها است.

ساعات بازدید: 9 صبح تا 4 عصر

موزه نوبل | Nobelmuseet

موزه نوبل، همانطور که از نامش پیداست به برندگان جایزه نوبل تعلق دارد. در این موزه، فیلم و کلیپ های کوتاهی از آن ها به نمایش گذاشته می شود. سخنرانی های پذیرفته شده از برندگان مختلف در بعضی از غرفه های داخل موزه، از جمله سخنرانی های مارتین لوتر کینگ جونیور، شنیده شود. بعلاوه یک کتابفروشی با بیوگرافی برندگان جایزه نوبل و بعلاوه کتاب های نوشته شده به وسیله آن ها در این موزه وجود دارد.

ساعات بازدید: تابستان و بهار، 10 صبح تا 8 شب، زمستان و پاییز از چهارشنبه تا یک شنبه از ساعت 11 صبح تا 5 عصر

اِستور توریِت | Stortorget

میدان اصلی شهر قدیمی استکهلم که زمانی شاهد جنایات دردناکی بود، امروزه به عنوان یک نقطه دوست داشتنی برای گردشگران محسوب می شود. اِستور توریِت تا سال 1732، مرکز سیاسی بود، تا زمانیکه که تالار شهر به کاخ بوندسکا انتقال یافت. امروزه این میدان پر از کافه های دوست داشتنی و نیمکت هایی برای نشستن و غرق شدن در تاریخ و فرهنگ این بخش است.

موزه قرون وسطی | Medeltidsmuseet

موزه قرون وسطی نیز در شهر قدیمی استکهلم واقع شده است و آثار به دست آمده از حفاری بزرگی که در دهه 1970 انجام شد را به نمایش می گذارد. این موزه بعلاوه تاریخ قرون وسطی را از قرن 13 تا 16 بازگو می نماید و دارای آثار متعددی مانند خانه های آجری، کارگاه ها و … است. بعلاوه نمایشگاه های موضوعی مختلفی به طور متداول در این موزه نمایش داده شده و سخنرانی هایی نیز در اینجا برگزار می شوند.

ساعات بازدید: همه روزه به جز دوشنبه، 12 ظهر تا 5 عصر

مجلس سوئد | Swedish Parliament

جزیره کوچک Helgeandsholmen، جایگاه مجلس سوئد است که در شهر قدیمی استکهلم قرار داشته و برای رسیدن به آنجا حدودا نیم ساعت زمان می خواهید. در اینجا، تورهای رایگان برگزار می شود که می توانید با آن ها در داخل ساختمان قدم بزنید. ساختمان مجلس به سبک نئوکلاسیک ساخته شده که دارای یک سردر نئوباروک و دو باله به سبک نئوکلاسیک و ستون هایی به شیوه کورینتی است. یک گالری شیشه ای در بالای تالار وجود دارد که بازدید نمایندگان می توانند جلسات مجلس را از آنجا مشاهده نمایند.

ساعات برگزاری تور (به زبان انگلیسی): ماه اکتبر تا اوایل ماه ژوئن، شنبه و یک شنبه ساعت 13:30 - اواخر ژوئن تا اواخر آگوست تمام روزهای هفته راس ساعات: 12، 1، 2 و 3 عصر

تورهایی در ارتفاع | Rooftop Tour

اگر از ارتفاع نمی ترسید، پس حتما یکی از تورهای پشت بام استکهلم را تجربه کنید. این تورها که یک روش بی نظیر برای تماشا شهر است، به این صورت می باشد که به وسیله یک راهنما، اجازه پیاده روی، بر پشت بام ساختمان های محله گاملا استان را خواهید داشت. این تورها با احتیاط شدیدی برگزار می شود و برای امنیت شما کلاه های ایمنی و … قرار داده شده است. راهنماها، علاوه بر یاری کردن شما در شرایط خاص، تسلط خوبی به تاریخ گاملا استان دارند. مطمئن باشید این تور، تجربه بی نظیری را برای شما رقم خواهد زد.

خانه اشراف | Riddarhuset

خانه اشراف (The House of Nobility) در سال 1640 ساخته شد و محلی برای برگزاری جلسات اشراف زادگان محسوب می شد. ساختمان آن، نمونه خوبی از معماری باروک است. در حال حاضر این بنا، به وسیله یک سازمان خصوصی اداره و نگهداری می شود. دیوارهای تالار جلسه بسیار حیرت انگیز هستند، آن ها به وسیله حدودا 2300 نشان خانوادگی که بازگو نماینده اشراف زاده های سوئدی هستند، تزیین شده اند.

ساعت بازدید: دوشنبه تا آدینه، 11 صبح تا 12 ظهر

این جاذبه هایی که برای شما توضیح داده شد، تنها بخشی از تماشای های شهر قدیمی استکهلم است. شما می توانید تنها در این محله قدم بزنید و از کوچه ها و ساختمان هایی بازدید کنید که زمانی برای خود بسیار ارزشمند بوده اند و حالا بخشی از فرهنگ و تاریخ سوئد محسوب می شوند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4801

به "پیشنهادهایی برای گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهادهایی برای گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادهایی برای گشت و گذار در شهر قدیمی استکهلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید