آتش سوزی گسترده دراسپانیا

به گزارش دور زمین، موج گرمای شدید در بخش هایی از اروپا به آتش سوزی در اسپانیا از جمله ایالت کاتالونیا منجر شده است.

آتش سوزی گسترده دراسپانیا

تداوم گرمای هوا در اروپا، آتش سوزی گسترده در اسپانیا را به دنبال داشته است.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، شعله های آتش همچنان روز شنبه هم بخش هایی از شمال شرق و جنوب این کشور را درگیر کرد. در منطقه کاتالونیا، دولت محلی از یک آتش اصلی و وجود موارد کوچک تر خبر داده است.

پس از شروع آتش سوزی روز آدینه در شهر آلموروکس که به مناطق اطراف سرایت کرد، مقامات محلی روستایی کوچک در نزدیکی مادرید را تخلیه کردند. آتش تاکنون به ویرانی دو هزار هکتار منجر شده است.

نیروهای امدادی همچنان در کوشش برای خاموش کردن آتش در آلموروکس هستند و شماری از ساکنان را در نزدیکی شهر تولدو تخلیه نموده اند.

با تداوم موج گرما به ویژه در آخر هفته، صدها نفر از نظامیان و آتش نشانان در مرکز اسپانیا و منطقه کاتالونیا برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شده اند.

همچنین این نگرانی دارد که علاوه بر آتش سوزی موجود، بقیه منطقه هم درگیر گردد. 21 نفر آتش نشان هم نیازمند یاری های درمانی هستند.

در دیگر مناطق اروپا هم افزایش دما مشکلاتی را به دنبال داشته است. انتظار می رود که در بعضی از نواحی فرانسه دما به بیش از 40 درجه سلسیوس افزایش یابد. روز آدینه در روستایی واقع در جنوب فرانسه، دمای 45.1 درجه ثبت شد که یک رکورد در این کشور محسوب می گردد.،تسنیم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1731

به "آتش سوزی گسترده دراسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی گسترده دراسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید