آب و هوای شانگهای

به گزارش دور زمین، آب و هوای شانگهای نیمه گرمسیری مرطوب با چهار فصل متفاوت است. زمستان‌های این شهر سرد هستند و دما گاهی به زیر صفر درجه هم می‌رسد؛ برف اما به ندرت می‌بارد. در آن سو، تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب هستند. از اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر، شانگهای توفان‌های موسمی و باران‌های سیلابی بسیاری را تجربه می‌کند، اما این توفان‌ها به ندرت باعث خرابی‌های قابل توجه می‌شوند. اگر در این زمان‌ها به تور شانگهای رفتید با خود چتر و لباس بارانی ببرید. دما در این شهر هیچگاه خیلی بالا نمی‌رود؛ دمای متوسط در گرمترین ماه سال یعنی جولای، حدود 32 درجه است. سردترین ماه سال نیز ماه ژانویه با دمای متوسط منفی 1 درجه سانتیگراد است. برای این که در سفرتان گرمای تابستان و سرمای زمستان را تجربه نکنید، بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین انتخاب هایتان هستند.

آب و هوای شانگهای

بهار شانگهای

شانگهای در بهار شهری سرزنده و جذاب است. بهار از مارس شروع شده تا ماه می ادامه پیدا می‌کند. بهار که فرا می‌رسد، دمای هوا شروع به گرم شدن می‌کند و زمانی عالی برای رفتن به تور شانگهای و بازدید از شهرهای اطراف مانند سوژو و هانگزو پدید می‌آورد. در بهار، متوسط دما در حدود 15 درجه سانتیگراد است و بارش باران در سطح متوسطی قرار دارد. گل‌ها در این فصل شکوفه می‌دهند و کل شهر با رایحه خوش گل‌ها پر می‌شود. برای این فصل ژاکت و کت سبک مناسب است؛ برای روزهای گرمتر نیز لباس‌های سبک‌تر و خنک‌تر همراه داشته باشید.

مردم شانگهای علاقه زیادی به بیرون‌گردی در فصل بهار دارند. گشت و گذار در شهر با پای پیاده و بازدید از جاذبه‌هایی مانند منطقه باند، باغ یویوآن، معبد خدای شهر و منطقه مستعمراتی فرانسوی، به شما فرصت خوبی برای تجربه زندگی واقعی مردم محلی در مدت سفرتان می‌دهند. بهار پر گل و سرسبز شانگهای، همچنین زمانی عالی برای سر زدن به پارک‌های تماشایی این شهر است. باغ گیاه‌شناسی و پارک Gucun، دو تا از بهترین انتخاب‌هایتان در تور شانگهای برای دیدن گل‌های رنگارنگ و زیبا هستند. حتما یک جفت کفش پیاده‌روی مناسب همراه داشته باشید. این شهر خیابان‌های خوب زیادی دارد و بهترین راه برای گشت و گذار در آن‌ها پای پیاده است.

تابستان شانگهای

تابستان‌های شانگهای طولانی است: از ژوئن تا سپتامبر. تابستان‌ها گرم و مرطوب و جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. در تابستان‌های شانگهای دما می‌تواند تا 40 درجه سانتیگراد هم بالا برود. به طور متوسط 11 تا 14 روز در هر ماه باران می‌بارد و توفان‌ها و باران‌های سنگین ناگهانی معمول هستند. چتر در روزهای بارانی شما را از خیس شدن و در روزهای آفتابی از گرمای خورشید نجات می‌دهد. لباس‌های تابستانی مانند دامن، شلوارک و تیشرت با خود ببرید. برای آن‌هایی که مستعد آفتاب‌سوختگی هستند، استفاده از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود. بهتر است در گرم‌ترین ساعت روز یعنی حدود ساعت 2 بعد از ظهر بیرون نباشید. آب زیاد بنوشید تا دچار گرمازدگی یا کم‌آبی نشوید.

بودن در زیر سایه درختان سرسبز در باغ یو و قایق‌سواری در شهر آبی ژوجیاجیائو و لذت بردن از هوای خنکی که صورت‌تان را نوازش می‌دهد فعالیت‌هایی لذت‌بخش در تابستان‌های شانگهای هستند. در شهر Zhujiajiao خانه‌هایی از سلسله‌های کینگ و مینگ در جای جای شهر باقی مانده‌اند. در این شهر آبی باستانی شما می‌توانید از پل‌های سنگی اعجاب‌انگیز، باغ‌ها و معابد تاریخی دیدن کنید، برای برگشت از تور شانگهای سوغات بخرید و مزه‌های خوراکی‌های خوشمزه محلی را امتحان کنید. روزها بودن در محیط‌های داخلی خنکتان نگه می‌دارد؛ برای مثال می‌توانید به برج مروارید خاور، موزه تاریخ، آکواریوم اقیانوسی یا یک نمایش سنتی آکروباتیک بروید. تابستان بهترین زمان برای خرید در شانگهای است. بالاترین تخفیف‌ها در تابستان ارائه می‌شوند. برای خرید در زمان سفرتان حتما سری به جاده نانجینگ و منطقه Xintiandi بزنید.

تابستان فصل شلوغ و پر گردشگر شانگهای است. جاذبه‌های گردشگری و سیستم حمل و نقل عمومی معمولا در این فصل فوق‌العاده شلوغ هستند. رزرو پروازها و هتل‌ها از خیلی قبل‌تر، از بایدهای تور شانگهای در تابستان است. فصل پر گردشگر، فصل قیمت‌های بالاتر نیز هست؛ اگر می‌خواهید در سفرتان از قیمت‌های ارزان پروازها و هتل‌ها بهره ببرید، بهتر است فصل دیگری غیر از تابستان را برای سفر انتخاب کنید.

پاییز شانگهای

پاییز در شانگهای از اکتبر تا نوامبر ادامه دارد و زمانی خوب برای سفر به این شهر است. در این فصل هوا عموما گرم و خشک است. روزهای انتهایی ماه اکتبر مصادف با پایان فصل بارانی است و در نتیجه تغییرات ناگهانی و شدید دما زیاد اتفاق می‌افتد و آب و هوا به طور کلی متغیر و ناپایدار است. در پاییزهای شانگهای، وجود باران‌های گه‌گاهی و سرمای ناگهانی بعید نیست. لباس‌های خنک و راحت همراه داشته باشید و توجه کنید که همانطور که جلوتر می‌رویم هوا سردتر می‌شود و به کت یا ژاکت نیاز پیدا خواهید کرد. با پایان فصل پر گردشگر تابستان، قیمت هتل‌ها و پروازها کمی پایین‌تر می‌آیند. برای آن‌هایی که شلوغی تابستان را دوست ندارند، پاییز یکی از بهترین انتخاب‌هایشان خواهد بود.

پاییز شانگهای، وقت بیرون‌گردی و امتحان غذاهای خوشمزه مخصوص این فصل است. غذایی که نباید به هیچ عنوان در تور شانگهای از دست بدهید، خرچنگ‌های خوشمزه و تازه هستند. تغییر رنگ پاییزی درختان و گیاهان در پایان فصل شروع شده و تا اوایل دسامبر ادامه دارد. در پایان پاییز کل شهر با برگ‌های سیدالاشجار چینی فرش می‌شود و مناظری شگفت‌انگیز و رویایی پدید می‌آید. بهترین مکان‌ها برای دیدن این مناظر زیبا، جاده سینان و منطقه مستعمراتی فرانسوی‌ها هستند. صبح‌های پاییزی ممکن است مه‌آلود باشند، بنابراین اگر به دنبال مناظری عالی از شهر هستید، شاید بهتر باشد وقت دیگری از روز را برای رفتن به بالای برج‌ها انتخاب کنید.

زمستان شانگهای

زمستان در شانگهای از دسامبر شروع شده و تا فوریه سال بعد ادامه دارد. در این ماه‌ها بادهای سرد شمالی از منطقه سیبری می‌وزند و زمستان‌ها را نسبتا سرد و مرطوب می‌کنند. شب هنگام دما تا زیر صفر پایین می‌آید اما در این فصل به ندرت برف می‌بارد. سردترین دوره زمانی این فصل از اواخر ژانویه تا اواخر فوریه است که معمولا با سال نوی چینی و فستیوال بهاره مصادف می‌شود. هوا در شانگهای در زمستان، به اندازه شهرهای شمالی چین مانند پکن و شیان سرد نمی‌شود اما به خاطر وزش بادهای شمالی از سیبری تا اندازه‌ای وضعیت مشابهی با این شهرها دارد. اگر در زمستان به تور شانگهای رفتید، کت‌های بلند، کاپشن، دستکش و شلوار ضخیم، لباس‌هایی هستند که برای گرم ماندن به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

سال نوی چینی مهم‌ترین فستیوال چین بوده و زمانی است برای جشن گرفتن بعد از یک سال کار سخت، استراحت، بودن با خانواده و آرزوی خوشبختی و ثروت برای سال جدید. با آمدن سال نوی چینی، شانگهای میزبان تعداد زیادی جشن و رویداد مختلف می‌شود. مراسم لحظه‌شماری در منطقه باند، جشن سال نو در معبد خدای شهر و فستیوال فانوس، بخشی از این جشن‌ها هستند. زمستان برای این شهر فصل کم گردشگر است، در نتیجه قیمت هتل‌ها معمولا پایین‌تر از باقی سال است. بازدید از موزه‌ها، گالری‌های هنری، کلیساها و نمایش‌های آکروباتیک، تور شانگهای شما را با اوقاتی خوش پر می‌کنند. زمستان زمانی خوب برای خرید است؛ در این زمان قیمت‌های خوبی نصیبتان خواهد شد.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4344

به "آب و هوای شانگهای" امتیاز دهید

4 کاربر به "آب و هوای شانگهای" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید