آشنایی با آب و هوای سنگاپور

به گزارش دور زمین، مهم نیست چه زمانی از سال تصمیم بگیرید به تور سنگاپور بروید؛ می‌توانید مطمئن باشید که هوای این شهر/کشور، گرم، شرجی و بارانی خواهد بود. ثبات، صفتی است که می‌توان به آب و هوای این بخش از جنوب شرق آسیا نسبت داد، با تغییرات دمایی بسیار کم در طول سال. در آب و هوای گرمسیری جنگل‌های بارانی این بخش از دنیا، به خاطر نزدیکی به خط استوا عملا فصلی وجود ندارد، با دمایی حداقلی و حداکثری تقریبا ثابت در تمام طول سال.

آشنایی با آب و هوای سنگاپور

در سنگاپور سال به دو فصل بارانی تقسیم می‌شود؛ همراه با دو دوره زمانی قبل از موسم‌های بارندگی، زمانی که بارش‌ها کاهش پیدا کرده و اوقاتی خوش برای ساکنین کشور و همچنین مسافران تور سنگاپور به وجود می‌آید. فصل موسمی جنوب غربی از ژوئن تا سپتامبر و فصل موسمی مربوط به شمال شرق، از دسامبر تا مارس در جریان است. این ماه‌های بارانی، تاثیری خیلی بیشتر از یک مزاحمت کوچک دارند. در این فصل‌ها رویدادهای آب و هوایی خیلی شدید اتفاق می‌افتند، باران همانند آبشاری خروشان از آسمان سیاه به پایین می‌آید، دید را محدود می‌کند و پیاده‌روها را پر آب.

با این که ساکنین سنگاپور یاد گرفته‌اند در این دوره‌های بارانی چطور به زندگی عادی و روزمره خود ادامه دهند، اما مواجهه با این شرایط برای کسانی که برای اولین بار به تور سنگاپور آمده‌اند احتمالا خوشایند نخواهد بود. البته این بارش‌ها جنبه مثبتی هم دارند؛ باران‌های فراوان کمک می‌کنند جنگل‌های بارانی اطراف، فوق‌العاده سرسبز و زیبا شوند، مکان‌هایی که در بین توریست‌هایی که می‌خواهند زیبایی‌های طبیعی این منطقه از آسیا را تجربه کنند، فوق‌العاده محبوب هستند.

شهر/کشور سنگاپور به خاطر آلودگی‌هایی که از سمت اندونزی به این کشور می‌رسند، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در زمان رسیدن آلودگی‌ها به خاطر وجود بارش‌های مداوم و غبار هوا، آفتاب آنچنانی وجود ندارد. اما اجازه ندهید این موضوع شما را از رفتن به تور سنگاپور و بازدید از این کشور زیبا و منحصربه‌فرد که در هر گوشه‌اش چیزی برای ارائه به مهمانانش دارد منصرف کند.

بیشتر این کشور که عملا یک جزیره است، ارتفاع پایینی دارد و در موسم‌های بارانی مستعد سیل‌زدگی است. بلندترین تپه سنگاپور یعنی بوکیت تیماه، 164 متر ارتفاع دارد و در گوشه شمال غربی کشور قرار گرفته است. بخش‌های شرقی مسطح‌تر هستند و به خاطر محافظت تپه‌های غربی، دوره‌های خشکتری را نسبت به بخش‌های غربی تجربه می‌کنند. شهر سنگاپور در بخش ساحل جنوبی جزیره قرار گرفته و به خاطر همان تپه‌ها محافظت می‌شود.

سنگاپور باران‌های زیادی را به خود می‌بیند، اما منطقه‌ای شگفت‌انگیز پر از فرهنگ، تاریخ و زیبایی‌های طبیعی است. مسافران تور سنگاپور در تمام دنیا، این کشور را برای فرصت‌های استثنائی خرید و غذاهای فوق‌العاده لذیذش می‌شناسند، کارهایی که حتی در باران‌های شدید هم می‌توان آنها را انجام داد. سنتوسا یک جزیره مصنوعی، کمی دورتر از ساحل جنوبی سنگاپور است؛ این جزیره یک بهشت گرمسیری بوده و برای تمام افراد با هر سنی عالی است.

آب و هوای سنگاپور در بهار

Singapore Weather

سنگاپور در تمام سه ماه فصل بهار دمای متوسط روزانه 27 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند. بالاترین دما در این دوران به حدود 31 درجه و در پایین‌ترین حالت به حدود 24 و 25 درجه سانتیگراد می‌رسد. مارس، آوریل و می به عنوان ماه‌های قبل از موسم بارندگی جنوب غربی شناخته می‌شوند. در این دوران بارش باران محدود بوده و بیشتر در اوایل غروب اتفاق می‌افتد. این زمان از سال باد و رطوبت کمتری دارد. این دو مورد همراه با دمای پایین باعث می‌شوند این دوره از سال بهترین زمان برای رفتن به تور سنگاپور باشد.

متوسط بارش باران در این دوره 166 تا 174 میلیمتر است که بین 17 تا 20 روز از هر ماه می‌بارد. مسافران تور سنگاپور می‌توانند انتظار 7 تا 9 ساعت آفتاب در هر روز را داشته باشند، زمانی زیاد که به آنها فرصت می‌دهد بیرون رفته، از زیبایی‌های طبیعت جزیره دیدن کنند و از فعالیت‌های تفریحی شهری لذت ببرند. شما در این زمان می‌توانید در دریا شنا کنید یا زمانی را در سواحل شنی جنوب سپری کنید. دمای آب دریا در این دوران بین 29 تا 30 درجه است.

آب و هوای سنگاپور در تابستان

Singapore Weather

گرما در دوره تابستان در سنگاپور به بالاترین حدش می‌رسد. دمای متوسط در این دوران 27 درجه سانتیگراد است و شرجی بودن هوا را به خوبی می‌توان حس کرد، مخصوصا در گرمای روز، وقتی که مه هوا مشخص‌تر است. دمای متوسط بالا در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست تقریبا ثابت و حدود 31 درجه سانتیگراد است. شب هنگام و اوایل صبح، وقتی که باد قوی‌تر است، دما تا 24 درجه پایین می‌آید. در تور سنگاپور در این زمان نیاز نیست پیش‌بینی هوا را بررسی کنید تا بدانید باران می‌بارد یا نه. در موسم بارندگی جنوب غربی، باران همراه بادهایی که از جنوب شرق و جنوب غرب می‌وزند می‌آید و عموما در اوایل بعدازظهر به زمین می‌ریزد.

بارش باران در این دوران بین 150 تا 171 میلیمتر بوده و می‌توان انتظار بارش باران در 19 تا 20 روز از هر ماه را داشت. وقتی در این زمان به تور سنگاپور می‌روید، چتر و بارانی همراه ببرید و در زمان اقامت‌تان انتظار روزهای بارانی بیشتری را نسبت به روزهای آفتابی داشته باشید. ساعت‌های آفتابی روزها از 8 تا 9 ساعت متغیر خواهند بود و به مسافران زمانی کافی می‌دهند تا بیرون بروند و بین بارش‌ها جاذبه‌های شهر را ببینند. دمای آب نسبت به بهار تغییری نمی‌کند و در همان دمای 29 و 30 درجه باقی می‌ماند؛ دمایی عالی برای شنا و لذت بردن از ورزش‌های آبی.

آب و هوای سنگاپور در پاییز

Singapore Weather

در پاییزهای سنگاپور به طور متوسط در هر ماه 18 تا 25 روز باران می‌بارد. در سپتامبر، اکتبر و نوامبر، باد از دریای جاوا عبور می‌کند و رطوبت در بعدازظهرها را پایین نگه می‌دارد. متوسط دمای روزانه بین 26 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. در طول روز حداکثر دما تا 30 و 31 درجه هم می‌تواند بالا برود. اگر این را با آب و هوای کشورهای غربی در همین زمان مقایسه کنیم، می‌بینیم که آب و هوای سنگاپور فوق‌العاده داغ‌تر است. دما، شب‌هنگام و اوایل صبح تا 24 درجه سانتیگراد پایین می‌آید. مسافران تور سنگاپور در این وقت از سال می‌توانند انتظار دیدن 6 تا 9 ساعت نور آفتاب را در هر روز داشته باشند، فرصتی که می‌توان از آن برای بازدید از جاذبه‌های جزیره بین تپه‌های غربی تا زمین‌های پست شرقی استفاده کرد. دمای متوسط آب دریا در تمام فصل به طور ثابت در 29 درجه باقی می‌ماند، بنابراین شما می‌توانید تا اواخر پاییز هم از شنا کردن در دریا لذت ببرید.

آب و هوای سنگاپور در زمستان

Singapore Weather

به لطف دمای ثابت و هوای گرم، با رفتن به تور سنگاپور در انتهای سال حس آمدن زمستان را نخواهید داشت. دمای متوسط روزها بین 26 تا 27 درجه است. در طول روز دما تا 29 و 31 درجه هم بالا می‌رود، اما شب‌ها تا 23 و 24 درجه پایین می‌آید. متاسفانه مسافران باید از این دماهای عالی، همراه با مقدار بسیار بسیار زیاد باران لذت ببرند. دسامبر، ژانویه و فوریه، ماه‌های اوج موسم بارندگی شمال شرق هستند؛ زمانی که باران در سنگین‌ترین حالتش قرار دارد و بادها فوق‌العاده شدید هستند، مخصوصا در ژانویه و فوریه. این زمان از سال ممکن است برای چند روز پشت سر هم بدون هیچ وقفه‌ای باران ببارد.

دسامبر بارانی‌ترین ماه در کل سال است. در این ماه متوسط بارش باران 269 میلیمتر است. متوسط بارش برای ماه‌های دیگر این فصل در گستره بین 165 تا 238 میلیمتر قرار دارد؛ بارانی که در 13 تا 25 روز هر ماه می‌بارد. متوسط ساعت‌های آفتابی در هر روز 6 تا 8 ساعت است، البته اگر در تور سنگاپور در این دوره زمانی آن‌قدر خوش‌شانس باشید که در طول اقامت‌تان نور آفتاب را ببینید. آب دریا همچنان فوق‌العاده خوب است و دمای متوسط 28 تا 29 درجه سانتیگراد را دارد، ولی اگر باران ببارد آن وقت نیازی به آب دریا برای خیس شدن نخواهید داشت.

انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2702

به "آشنایی با آب و هوای سنگاپور" امتیاز دهید

5 کاربر به "آشنایی با آب و هوای سنگاپور" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید