همه چیز درباره آب و هوای تایلند

به گزارش دور زمین، قبل از سفر با هر کشوری اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوایی آن کسب کنید. کشو تایلند آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و میانگین دمای آن در طول سال بین 28 تا 35 درجه سانتی‌گراد است.

همه چیز درباره آب و هوای تایلند

در تور تایلند می‎توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند، اما با انتخاب بهترین زمان سفر به این کشور، کیفیت سفر خود را بالا ببرید.

فصل سرد از ابتدای نوامبر تا آخر فوریه می‌باشد. در این زمان از سال از بارش‌های استوایی خبری نبوده و دما بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد. اگر چه این کاهش دما در نواحی جنوبی تایلند محسوس نمی‌باشد، اما برای پیاده‌روی در نواحی شمالی بهتر می‌باشد. کاهش دما این ناحیه در این فصل از سال حدود 5 درجه سانتیگراد می‌باشد. این زمان از سال، به ویژه هنگام سال نو میلادی یا سال نو چینی، بهترین زمان برای سفر با تور تایلند است.

فصل گرم در کشور تایلند از ماه مارس تا ژوئیه رخ می‌دهد. در این زمان از سال دمای هوا به 40 درجه سانتیگراد می‌باشد. این دما برای آفتاب گرفتن در سواحل تایلند و نوشیدنی خنک مطلوب و دلپذیر می‌باشد اما زمان مناسبی برای گشت در معابد بانکوک نیست. 

فصل بارانی؛ از ماه جولای تا اکتبر؛ در این زمان از سال بادهای موسمی استوایی کل کشور تایلند را تحت تاثیر قرار می دهند، البته نه به این معنا که بارش مداوم را شاهد خواهید بود، اما بارش فراوان و آب گرفتگی امری عادی است. بیشترین بارندگی در ماه سپتامبر انجام گرفته و بدترین زمان برای همراهی با تور تایلند به شمار می‌رود.

توجه به این نکته ضروری است که در برخی نواحی تایلند شرایط آب و هوایی با آن چه در بالا گفته شد مطابقت ندارد. برای مثال در ساحل شمال شرقی تایلند شرایط تقریبا برعکس می‌باشد. به این ترتیب بیشترین بارش از ماه می تا اکتبر اتفاق افتاده و از ماه نوامبر تا فوریه بارش زیاد نخواهد بود. 

بهترین زمان سفر با تور تایلند در فصل سرد می‌باشد. در این زمان بارش باران خیلی کم بوده و می‌توانید یک سفر عالی و آرام را تجربه نمایید.

انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2709

به "همه چیز درباره آب و هوای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره آب و هوای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید