آب و هوای بانکوک

به گزارش دور زمین، اولین چیزی که باید در مورد آب و هوای بانکوک در نظر بگیرید فصل‌ها هستند. در این شهر خبری از زمستان، بهار، تابستان یا پاییز نیست، آب و هوای بانکوک هم مثل بخش‌های دیگر این قسمت از دنیا آب و هوای گرمسیری است و مشخصات خاص خودش را دارد. در این شهر و به طور کلی در تمام تایلند سه فصل وجود دارد: فصل داغ، فصل بارانی و فصل خنک. البته این اسم‌ها ممکن است گردشگران را به اشتباه بیاندازند چرا که آب و هوای بانکوک با استانداردهای بسیاری از ساکنین زمین هیچ وقت خنک نمی‌شود. هوا در تمام طول سال گرم است و متوسط بالاترین دما تنها چند درجه بین ماه‌های داغ و ماه‌های خنک تفاوت دارد. بنابراین اگر در فصل خنک به تور بانکوک می‌روید با خود لباس گرم نبرید، چون به کارتان نخواهد آمد.

آب و هوای بانکوک

فصل گرم بانکوک

در فصل داغ (از ماه مارس تا ژوئن)، هوای بانکوک (حدس بزنید) داغ است. متوسط بالاترین دما در این دوران بین 34 تا 35 درجه سانتیگراد است، اما به یاد داشته باشید که این‌ها دمای متوسط هستند و روزها دما بالاتر از این هم می‌رود. البته این کل ماجرا نیست، بعد از آن نوبت به رطوبت هوا می‌رسد. هوای شهر در تمام طول سال شرجی است اما وقتی آن را به دماهای بالا اضافه می‌کنید، آن وقت مطمئن خواهید بود که در زمان بازدید از مکان‌های دیدنی حسابی عرق خواهید ریخت. نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که در این دوران هوا لزوما به طور کامل خشک نیست، بنابراین اگر در این زمان به تور بانکوک رفتید خود را برای توفان‌های بارانی گاه‌به‌گاه تابستانی آماده کنید. دلایل زیادی برای رفتن به تور تایلند و شهر بانکوک در فصل داغ وجود دارد؛ شما می‌توانید روزهای خود را با استراحت و شنا کردن در استخر هتل‌تان و دیدن جاذبه‌ها و خرید کردن در مال‌های خنک شهر سپری کنید. اگر در نیمه‌های آوریل به تور بانکوک بروید شانس این را خواهید داشت که از جشن و شادی منحصربه‌فرد سونگکران (جشن سال نوی تایلندی) لذت ببرید. برای سه روز کامل (از 13 تا 15 آوریل) شهر به یک جنگ آب‌بازی بزرگ تبدیل می‌شود. شرکت در این جشن همراه با مردم، یک تجربه فراموش‌نشدنی برایتان خواهد بود؛ البته یک راه عالی برای خنک شدن در گرمای این زمان هم هست.

فصل بارانی بانکوک

سخت است بتوان گفت فصل بارانی در بانکوک دقیقا چه زمانی شروع می‌شود، چرا که بارش باران‌ها به زمان ورود بادهای موسمی جنوب غربی وابسته است. اما نیمه‌‎های می تا روزهای اول جولای را می‌توان زمان شروع فصل بارانی در نظر گرفت. آگوست، سپتامبر و اکتبر هر سه به شکل قابل توجهی بارش‌های زیادی را دارند، ولی سپتامبر با فاصله زیادی پر باران‌ترین ماه سال است. در نتیجه شاید برای رفتن به تور بانکوک بهتر باشد این ماه را از لیست خود خط بزنید. درست است باران زیاد می‌بارد، اما رفتن به تور تایلند و شهر بانکوک در فصل کم‌گردشگر مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. اول از همه این که قرار نیست تمام روز و هر روز سفرتان باران ببارد؛ بارش‌ها در این فصل ممکن است به صورت باران‌های سبک طولانی مدت یا رگبارهای شدیدی باشد که تنها حدود 30 دقیقه طول می‌کشند. روزهایی هم هست که اصلا باران نمی‌بارد اما آسمان ابری و هوا شرجی است. اگر از هوای شرجی خوشتان نمی‌آید در ماههای سپتامبر و اکتبر به تور بانکوک نروید، چرا که این ماه‌ها شرجی‌ترین ماه‌های سال هستند. از دیگر مزایای فصل کم‌گردشگر می‌توان به وجود توریست‌های کمتر اشاره کرد؛ درخواست‌ها که کمتر باشند، قیمت‌های خدمات، پروازها و هتل‌ها هم پایین‌تر می‌آیند.

فصل خنک بانکوک

همان‌طور که گفته شد با استانداردهای بسیاری از مردم روی کره زمین، آب و هوای بانکوک را در هیچ شرایطی نمی‌توان خنک به حساب آورد. اما وقتی یک شهر این قدر گرم و داغ است، چند درجه پایین آمدن دما هم با خود حس خنکی می‌آورد. نوامبر تا فوریه خنک‌ترین و خشک‌ترین ماه‌های سال هستند. همین هوای خوب باعث شده این دو ماه توریست‌های زیادی را به تور بانکوک بکشانند. در این زمان شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بیشتر روزهای سفرتان آسمان آبی و هوای مطبوع در انتظارتان خواهد بود. رطوبت هوا در پایین‌ترین سطحش قرار دارد و باران خیلی کم است. شب هنگام دما تا حدود 20 درجه سانتیگراد هم پایین می‌آید. برای روزها متوسط بالاترین دما حدود 31 درجه در دسامبر تا 33 درجه در فوریه متغیر خواهد بود.

انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4341

به "آب و هوای بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید