کورنیش دوحه (قطر) - دور زمین

کورنیش دوحه (قطر)

کورنیش دوحه (Doha Corniche) یک گردشگاه مخصوص عابران پیاده است که به شکلی ماهرانه طوری ساخته شده که همانند یک هلال شود. این پیاده‌راه به طول 7 کیلومتر در امتداد خلیج دوحه کشیده شده است. کورنیش دوحه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قطر است و آن را می‌توانید در هر پوستر و بروشور تبلیغاتی مسافرتی ببینید؛ اما چه چیزی است که باعث شده این پیاده‌راه این مقدار توجه را به سمت خودش جذب کند؟ هر چه باشد یک چیز قطعی است؛ شکل یا موقعیتش نیست که کورنیش را این قدر خاص کرده، آن فضایی است که ایجاد کرده تا در این شهر شلوغ مردم جایی در کنار هم جمع شوند و از آرامش جاری در آن لذت ببرند. پیر و جوان، مسافران تازه وارد تور قطر یا شهروندان، هر کسی را می‌توانید در اینجا ببینید. با این همه فعالیت تفریحی قابل انجام در امتداد این مسیر، جای تعجبی ندارد که در اینجا همه حال خوبی دارند.

 
کورنیش دوحه (قطر)

5 کیلومتر پیاده‌روی از موزه هنر اسلامی تا هتل شرایتون در خلیج غربی، یک قدم زدن فوق‌العاده لذت‌بخش بعدازظهری برای مسافران تور قطر خواهد بود، آن هم در شهری که خیابان‌های زیادی مناسب عابران پیاده ندارد. کورنیش دوحه یک پیاده‌روی یک ساعت و نیمه لذت‌بخش را به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. در جنوبی‌ترین بخش کورنیش، موزه ملی قطر قرار گرفته است؛ یک ساختمان زیبا که همانند یک رز صحرایی طراحی شده است. مجموعه ساختمان‌های سفید با سبک سنتی در سمت راست به هتل لوکس و 5 ستاره دهکده شرقی تعلق دارند.

بهترین منظره‌ای که مسافران تور قطر در کورنیش دوحه می‌توانند ببینند، از کنار دریا نزدیک به موزه هنر اسلامی است، جایی که جهازها (قایق‌های باری سنتی عربی) در پیش‌زمینه و آسمان‌خراش‌های خلیج غربی در آن سوی آب قرار گرفته‌اند. بهترین زمان برای رفتن به کورنیش دوحه اواخر بعدازظهر روزهای جمعه است، زمانی که خانواده‌ها از ملیت‌های مختلف برای گذراندن اوقاتی خوش و آرامش‌بخش به این نقطه از شهر می‌آیند.

تماشای غروب یا طلوع آفتاب در کورنیش دوحه یک تجربه فراموش‌نشدنی از تور قطر را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. اگر هتل‌تان نزدیک است صبح زود به اینجا بیایید، ورزش صبحگاهی خود را انجام دهید، اولین اشعه‌های آفتاب که نوبت به نوبت ساختمان‌ها را روشن می‌کنند را تماشا کرده و از زیبایی طبیعت خلیج لذت ببرید؛ و در حالی به هتل‌تان برگردید که در دلتان می‌دانید حالا استحقاق یک کورسانت اضافه برای صبحانه را دارید. با وجود نسیم همیشه حاضر دریایی و مانع‌های کم در سر راه، کورنیش دوحه محلی عالی برای بادبادک‌بازی است.

با وجود این که دوحه در منطقه‌ای صحرایی قرار گرفته اما به شکل غافل‌گیرکننده‌ای تعداد زیادی فضاهای سبز دارد؛ چند تایی از آنها در این بخش شهر قرار گرفته‌اند. پارک البدع یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر است اما به تازگی بازسازی شده و امکانات تفریحی فراوانی به آن اضافه شده است، در نتیجه مکانی عالی برای زوج‌ها و جمع دوستان است تا توقفی کنند و از خوردن تنقلات یا یک بستنی خوشمزه در کنار فواره‌ها لذت ببرند. اگر این گونه خوراکی‌ها برای برگرداندن انرژی از دست رفته در این پیاده‌روی کافی نیست خیلی خوش‌شانس هستید، چرا که برخی از بهترین رستوران های دوحه درست در همین منطقه قرار گرفته‌اند. در فضاهای باز این رستوران‌ها نشسته و علاوه بر غذاهای فوق‌العاده خوشمزه، از منظره بی‌نظیر پیش رویتان از دریا لذت ببرید.

انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 37

به "کورنیش دوحه (قطر)" امتیاز دهید

1 کاربر به "کورنیش دوحه (قطر)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورنیش دوحه (قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید