دهکده فرهنگی کتارا دوحه (قطر) - دور زمین

دهکده فرهنگی کتارا دوحه (قطر)

دهکده فرهنگی کتارا دوحه (Katara Cultural Village) که آن را با نام دره فرهنگ‌ها هم می‌شناسند، یکی از مکان های دیدنی قطر است که بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌شود؛ به خصوص آن‌هایی که به سنت‌ها، هنرهای نمایشی و همچنین معماری علاقه دارند. دهکده فرهنگی کتارا در منطقه‌ای ساحلی و بین جزیره مروارید و خلیج غربی در شمال دوحه قرار گرفته است. این مجموعه فرهنگی در سال 2010 افتتاح شده و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پایتخت در بین مسافران تور قطر تبدیل شده است. در این مجموعه، فرهنگ این سرزمین از طریق نمایش معماری و آثار هنری و تعداد زیادی از فعالیت‌های تفریحی به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

دهکده فرهنگی کتارا دوحه (قطر)

این مجموعه 82 میلیون دلاری شامل مراکز معرفی میراث‌های کشور، خانه اپرا، کتابخانه‌ها، آمفی‌تئاتر، گالری‌های هنری و همچنین کافه‌ها، امکانات موزه‌ای، محوطه‌های تجاری، فضاهای سرسبز و مرکز اطلاعات است. کل مجموعه دهکده فرهنگی کتارا دوحه با ترکیبی از معماری شرقی و همچنین سبک رمانتیک کلاسیک ساخته شده است؛ طراحی که این مجموعه را از ساختمان‌های قدیمی دیگر مناطق شهر متفاوت کرده است. دهکده کتارا قصد دارد آگاهی فرهنگی را در این سرزمین و در بین مردم بالا برده و همچنین به مسافران تور قطر جنبه‌های ناشناخته از فرهنگ و رسم و رسوم مردم را نشان دهد. این دهکده همچنین یک محیط ایده‌ال برای برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی مانند کارناوال‌ها، نشست‌ها، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها است.

دهکده فرهنگی کتارا دوحه به چندین بخش مختلف تقسیم شده است. بازدیدکنندگان و مسافران تور قطر می‌توانند آزادانه در محوطه اصلی مجموعه قدم بزنند که به سبک محله‌های قدیمی و سنتی شهرهای این کشور با کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک و تودرتو ساخته شده‌اند. در بخش‌های مختلف دهکده دفاتر سازمان‌های مختلفی مانند انجمن هنرهای زیبای قطر، جامعه مهندسان، مرکز هنرهای بصری، مرکز فرهنگی بچه‌ها، انجمن عکاسی، آکادمی موسیقی و همچنین انجمن تئاتر به چشم می‌خورند. در محوطه اصلی دهکده فرهنگی کتارا یک سوق (بازار) با محوریت صنایع دستی، بازار کتاب، یک مرکز رسانه‌ها، کافی‌شاپ و همچنین امکان دسترسی به یک ساحل اختصاصی وجود دارد. برای ورود به این ساحل باید هزینه پرداخت کنید اما مطمئنا ارزشش را دارد.

بخش دوم شامل تعداد زیادی از رستوران‌های بین‌المللی عالی است که به مسافران تور قطر فرصت مزه کردن غذاهای شگفت‌انگیز از منطقه خاورمیانه و همچنین غذاهای معروف دنیا را می‌دهد. بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه پاریسی، هندی، ترکی، مصری و ارمنی را بچشند. دو بخش دیگر مجموعه دهکده فرهنگی قطر شامل ساختمان‌های مسکونی و محوطه‌های تجاری فروشگاهی است. آمفی‌تئاتر کتارا یک سازه فوق‌العاده زیبا است که از ترکیب طرح تئاترهای کلاسیک یونانی و معماری اسلامی به وجود آمده است. این تئاتر 3275 متری در سال 2008 تکمیل شد و از آن زمان تاکنون میزبان برخی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی بوده است.

خانه اپرای دهکده فرهنگی کتارا منزلگاه ارکستر فیلارمونیک قطر است؛ جایی که برخی از برترین اجراهای زنده موسیقی جهان در آن برگزار شده‌اند. این خانه اپرا یک تجربه ارزشمند فرهنگی را به مسافران تور قطر ارائه می‌دهد. ساحل اختصاصی کتارا یکی از زیباترین سواحل طبیعی در این کشور است و تقریبا 2 کیلومتر طول دارد. بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند هم اوقاتی آرامش‌بخش را در ساحل داشته باشند و هم هیجان ورزش‌های آبی را تجربه کنند. این بخش مکانی عالی برای موج‌سواری، اسکی روی آب، بادسواری، قایق‌سواری و سواری قایق موزی است.

وبسایت
www.katara.net/en
هزینه ورودی
رایگان
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 335

به "دهکده فرهنگی کتارا دوحه (قطر)" امتیاز دهید

1 کاربر به "دهکده فرهنگی کتارا دوحه (قطر)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده فرهنگی کتارا دوحه (قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید