جزیره مصنوعی مروارید قطر - دور زمین

جزیره مصنوعی مروارید قطر

مروارید قطر (The Pearl-Qatar) یک جزیره مصنوعی است که در خلیج غربی شهر دوحه قرار گرفته است. این جزیره خارق‌العاده حالا منزلگاه لنگرگاه‌های قایق‌های تفریحی لوکس، برج‌های مسکونی سطح بالا، ویلاها و هتل‌های مشهور بین‌المللی و همچنین فروشگاه‌هایی با گزینه‌های متنوعی از کالاهای گران قیمت و لوکس برای خرید از مشهورترین برندهای دنیا است. در بین مسافران تور قطر، جزیره مصنوعی مروارید دوحه مکانی محبوب برای گذراندن یک بعدازظهر به‌یادماندنی و خوردن غذاهایی عالی در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های قرار گرفته در امتداد مسیرهای پیاده‌روی کنار آب است. از یک بستنی خوشمزه گرفته تا تجربه غذا خوردن در رستوران‌های 5 ستاره، هر سلیقه‌ای در اینجا راضی خواهد شد. جزیره مروارید قطر اولین منطقه در این کشور است که اجازه خرید ملک و حق مالکیت را به مشتریان بین‌المللی می‌دهد.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

جزیره مصنوعی مروارید قطر یک پروژه توسعه شهری خلاقانه و منحصربه‌فرد است. سال 2007 بود که نامش در دنیا شنیده شد. پروژه ساخت این جزیره کلید خورده بود، در حالی که برنامه‌ریزی شده بود زمینی با مساحت بیشتر از 400 هکتار را پوشش دهد و حدود 20 کیلومتر از سواحل شنی بکر و زیبا را به سواحل شهر دوحه اضافه کند. قرار شد جزیره مصنوعی مروارید قطر منزلگاهی برای بیشتر از 40 هزار شهروند خارجی باشد؛ غیر از ساکنین، مسافران تور قطر می‌توانستند از 3 لنگرگاه، 3 هتل 5 ستاره به اضافه 100 هزار متر مربع از فضای فروشگاهی، سرگرمی و غذا خوردن لذت ببرند. تمام این طرح‌های جذاب و هیجان‌انگیز تنها 2 سال بعد در سال 2009 و بعد از بازگشایی جزیره به حقیقت پیوستند. و حالا منطقه‌ای که زمانی یک بستر دریایی کم‌عمق بود، به یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی قطر تبدیل شده است.

بخش‌های مختلف جزیره مصنوعی مروارید قطر

پورتو ارابیا منزلگاه اسکله اصلی جزیره مصنوعی مروارید قطر است. برج‌های شیک و لوکس و خانه‌های ییلاقی کنار آب همگی دور یک بلوار زیبا به طول 2.5 کیلومتر به خط شده‌اند. در این مسیر تعداد زیادی فروشگاه و رستوران‌های سطح بالا با معماری فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی هم وجود دارند. محله قنات با کانال‌های آبی و پل‌هایش شهر ونیز را به یاد می‌آورد. با وجود رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که در امتداد کانال‌ها و میدان‌ها قرار گرفته‌اند، کل این منطقه حس و حال آرامش‌بخشی را انتقال می‌دهد. سواحل این بخش تنها برای ساکنین جزیره مصنوعی مروارید قطر در دسترس هستند.

مرکز خرید مدینا سنترال، اصلی‌ترین مقصد سرگرمی و خرید در جزیره مصنوعی مروارید قطر است. در اینجا مسافران تور قطر به گستره کاملی از گزینه‌های خرید و همچنین تعداد زیادی رستوران با غذاها و نوشیدنی‌های متنوع دسترسی دارند. یک سوپرمارکت بزرگ به اضافه سینما و یک مرکز سرگرمی خانوادگی از دیگر ساکنین دائمی این مال هستند. منطقه ابراج به عنوان مکانی ایده‌ال برای تاجران و شرکت‌های بین‌المللی به حساب می‌آید. دو برج 42 طبقه و 201 متری این بخش از جزیره، مناظری نفس‌گیر از خود جزیره و آب‌های نیلگون خلیج فارس را ارائه می‌دهند.

انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 338

به "جزیره مصنوعی مروارید قطر" امتیاز دهید

3 کاربر به "جزیره مصنوعی مروارید قطر" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره مصنوعی مروارید قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید