قلعه نزوی (عمان) - دور زمین

قلعه نزوی (عمان)

قلعه نزوی (ز) یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی عمان است؛ بیشتر از هر چیز به این خاطر که این بنای تاریخی مثالی شگفت‌انگیز از معماری قدیمی عمانی است. مسافران تور عمان در بازدیدشان از این دژ نظامی می‌توانند تصویری روشن از نحوه زندگی مردم این سرزمین در دوران گذشته را به دست آورند.

قلعه نزوی (عمان)

قدیمی‌ترین بخش قلعه نزوی توسط امام الصلت بن مالک الخروصی در قرن نهم میلادی ساخته شده است. این بخش که در سال 1624 بازسازی شده، شامل اتاق‌هایی است که در آن امام و خانواده‌اش زندگی می‌کردند، به علاوه اتاق‌های مهمانان و نگهبانان سلطنتی. بعدها در قرن هفدهم کل قلعه توسط سلطان بن سیف الیعربی به شکلی که هم‌اکنون می‌بینید بازسازی شد. سلطان بن سیف مسبب بیرون راندن پرتغالی‌ها از عمان بوده و در میان مردم این کشور بسیار معروف است. با ورود به قلعه، نقشه‌های مختلفی را می‌بینید که بخش‌های گوناگون دژ را معرفی کرده‌اند؛ یک مدل مینیاتوری 3 بعدی هم از قلعه نزوی و محوطه اطرافش در داخل دژ وجود دارد.

در میان قلعه‌ها و دژهای نظامی در این سرزمین، قلعه نزوی به خاطر شکل استوانه‌ای برج اصلیش منحصربه‌فرد است. این برج، بلندترین برج یک قلعه در میان تمام قلعه‌های این سرزمین است. قلعه نزوی 7 چاه آب، چندین زندان و محوطه دادگاه دارد. برج اصلی دژ مکانیزم‌های دفاعی زیادی دارد که در گذشته و در زمان حمله دشمنان استفاده می‌شدند، شامل تله‌های متعدد و پنجره‌های کوچک برای شلیک به بیرون. در داخل قلعه آثار قدیمی مربوط به آن دوران در اتاق‌های مختلف به نمایش عموم گذاشته شده‌اند. یک فروشگاه هدیه هم در داخل مجموعه وجود دارد، جایی که مسافران تور عمان می‌توانند سوغاتی‌هایی جالب‌توجه را در آن پیدا کنند. یک نمایشگاه دائمی به معرفی جغرافیای این سرزمین و همچنین جزئیاتی جالب توجه در مورد تاریخ قلعه نزوی و این که در دوره‌ای این شهر به عنوان پایتخت این سرزمین عمل می‌کرده اختصاص داده شده است.

قلعه نزوی یک مقصد عالی برای هر کسی است که دوست دارد در تور عمان خود بیشتر در مورد این سرزمین و تاریخ و فرهنگش بداند و با نحوه زندگی مردمانش در گذشته آشنا شود، سبکی از زندگی که همچنان در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک بیرون از پایتخت دست‌نخورده باقی مانده است. قلعه نزوی تنها به اندازه یک سواری یک ساعته از مسقط فاصله دارد. در این سفر یک روزه شما همچنین می‌توانید از جاذبه‌های دیگر این منطقه مانند سوق نزوی و روستای خشتی مسفاه العربیین دیدن کنید.

قلعه نزوی هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر باز است. البته جمعه‌ها در زمان برگزاری نماز (11.30 تا 1.30) مجموعه قلعه بسته است. برای رسیدن به مرکز برج، مسافران تور عمان باید از 60 پله بالا بروند؛ 40 پله دیگر هم وجود دارند که شما را به 3 سکوی تماشای منظره می‌رسانند. البته مطمئن باشید منظره‌هایی که از این محل‌ها قابل دیدن هستند، ارزش این صعود را خواهند داشت. در داخل قلعه نمایشگاه‌های فراوانی وجود دارند، جایی که شما می‌توانید اشیای سنتی مانند روبنده‌ها، جواهرات، ظروف سوزاندن کندر، ظروف تهیه قهوه و انبارهای نگهداری از خرما را ببینید.

وبسایت
nizwafort.om
ساعات بازدید
8 صبح تا 6 بعدازظهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 323

به "قلعه نزوی (عمان)" امتیاز دهید

2 کاربر به "قلعه نزوی (عمان)" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نزوی (عمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید