قلعه بهلا (عمان) - دور زمین

قلعه بهلا (عمان)

قلعه بهلا (Bahla Fort) در دامنه‌های کوهستان جبل اخدر قرار گرفته و یکی از جالب‌توجه‌ترین مکان های دیدنی عمان است. این مجموعه در سال 1987 به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد؛ در آن زمان این قلعه اولین اثر تاریخی ثبت شده این کشور در یونسکو بود. حالا قلعه بهلا این عنوان را با 3 مکان تاریخی دیگر شریک شده است. این قلعه نمونه‌ای عالی از معماری تاریخی اسلامی است. رنگ شنی آن باعث شده قلعه به خوبی در منظره محیط و کوهستان‌های اطرافش محو شود. بازدید از قلعه بهلا یکی از واجبات سفر برای هر کسی است که به تور عمان می‌رود، جایی که در هزارتویی از اتاق‌ها و سازه‌های دفاعی می‌تواند با تاریخ این کشور بیشتر از پیش آشنا شود.

قلعه بهلا (عمان)

قلعه بهلا عملا از 3 بخش اصلی تشکیل شده است: خود دژ، یک ارگ و دیوار باستانی شهر که حدود 13 کیلومتر طول دارد. گفته می‌شود این مجوعه زمانی بین قرن‌های دوازدهم تا پانزدهم میلادی ساخته شده است. قلعه بهلا بر روی یک تپه صخره‌ای شکل گرفته، در نتیجه در قسمت‌هایی صخره‌ها به بخشی از ساختار قلعه تبدیل شده‌اند. این قلعه از آجرهای کاه‌گلی که در دمای بالا پخته شده بودند ساخته شده است. یونسکو فرسودگی در اثر بارش باران را مهم‌ترین تهدید برای این قلعه عنوان کرد و آن را به عنوان یک مجموعه در خطر نام‌گذاری کرد. در سال 2004 در اثر کارهای بازسازی و به خاطر نصب سقف‌های جدید اثر تخریبی بارش باران متوقف شد. یک واحه سرسبز در پایین قلعه بهلا وجود دارد؛ مسافران تور عمان می‌توانند از محل قلعه به سمت این واحه پیاده‌روی کنند. حتی در گرم‌ترین و خشک‌ترین ماه‌های سال این واحه سرسبز و خنک است.

قلعه بهلا فوق‌العاده عظیم و همانند یک هزارتوی واقعی است، با تعداد زیادی اتاق، راه‌پله‌های محیط باز، چند برج دیدبانی، راهروها و فضاهای مختلف دیگر. دو مسجد و دو مهمانخانه هم در داخل مجموعه قلعه وجود دارند. مسافران تور عمان می‌توانند به راحتی چندین ساعت را تنها به گشت و گذار در بخش‌های مختلف و رفتن از یک اتاق به اتاق دیگر سپری کنند. اطلاعات کمی در بخش‌های مختلف قلعه برای بازدیدکنندگان آماده شده است. مردم محلی بر این اعتقاد هستند که وجود محراب فلسطینی‌های باستان نشان می‌دهد که این قلعه قدمت خیلی بیشتری دارد و در حدود 500 میلادی ساخته شده است. گفته می‌شود قلعه بهلا در ابتدا توسط ایرانی‌هایی که در این منطقه ساکن بودند ساخته شده است. برخی دیگر از جاذبه های عمان مانند قلعه نزوی در نزدیکی این قلعه قرار دارند، در نتیجه شما می‌توانید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که در یک روز به سراغ چند مکان دیدنی این کشور بروید.

رفتن به قلعه بهلا در تور عمان

مسافران تور عمان برای رفتن به قلعه بهلا می‌توانند از اتومبیل‌های شخصی و کرایه‌ای استفاده کنند یا در تورهای گروهی شرکت کنند. قلعه حدود 2 ساعت رانندگی از مسقط فاصله دارد. بهتر است یک راهنمای محلی استخدام کنید تا بتواند شما را به محل قلعه رسانده و همچنین در مورد بخش‌های مختلف آن به شما توضیحات مفیدی را ارائه دهد. به یاد داشته باشید که قلعه در روزهای کاری هفته ساعت 4 بعدازظهر و روزهای جمعه ساعت 11 بسته می‌شود. پس بهتر است برنامه‌ریزی‌های خود را برای این سفر یک روزه از پیش انجام دهید و صبح زود راه بیافتید.

ساعات بازدید
9 تا 16
هزینه ورودی
0.5 ریال
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 322

به "قلعه بهلا (عمان)" امتیاز دهید

2 کاربر به "قلعه بهلا (عمان)" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه بهلا (عمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید