باغ پرندگان جورونگ (سنگاپور) - دور زمین

باغ پرندگان جورونگ (سنگاپور)

پارک پرندگان جورونگ سنگاپور (Jurong Bird Park) در تپه‌های جورونگ قرار گرفته و بزرگترین پارک پرندگان در دنیا است. این مجموعه 8000 پرنده از بیشتر از 600 گونه مختلف را در خود جای داده است. این باغ پرندگان در سال 1971 شکل گرفت و هم‌اکنون توسط سازمان حفاظت حیات وحش سنگاپور مدیریت می‌شود. هدف اولیه این پروژه ایجاد محیطی تفریحی برای ساکنین جورونگ بود، منطقه‌ای که در آن زمان حال و هوایی صنعتی داشت. البته در آن زمان حتی تصور این هم نمی‌شد که با وجود بیشتر از 900 هزار بازدیدکننده در سال، این پارک به یکی از مشهورترین جاذبه‌های روی زمین تبدیل شود. در واقع تعداد زیادی از مسافران تور سنگاپور وجود دارند که فقط و فقط برای دیدن برخی از نادرترین پرنده‌های روی زمین در این پارک به این سفر می‌آیند.

 
باغ پرندگان جورونگ (سنگاپور)

باغ پرندگان جورونگ محوطه‌ای در حدود 202 هزار متر مربع را در بر گرفته و یک بهشت واقعی برای طرفداران تماشای پرنده‌ها است. بخش‌های مختلف پارک با طرح‌های گوناگون ساخته شده‌اند، مانند قفس آبشار آفریقایی، قفس پرواز جواهر جنگل و قفس پرندگان جنوب شرق آسیا. قفس آبشار آفریقایی (بزرگترین قفس مجموعه که می‌توان در آن پیاده‌روی کرد)، یادآور یک جنگل بارانی در آفریقا است. این بخش نه تنها برای پرندگان خاصش مانند مرغ‌عشق صورت سیاه، لک لک نیل و لک لک نوک‌زینی بلکه به خاطر بزرگترین آبشار مصنوعی روی زمین، محبوبیت خیلی فراوانی در میان مسافران تور سنگاپور دارد و به نوعی برترین بخش پارک است.

گشت و گذار در میان قفس شگفت‌انگیز و هیجان‌آور پرواز جواهرهای جنگل، با وجود گونه‌های منحصربه‌فرد پرندگانش مانند کاردینال کاکل‌دار قرمز و سیه‌پره‌های زرد به شما امکان می‌دهد نیم‌نگاهی به حیات وحش جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی بیاندازید. در بخش لوری (Lory Loft) باغ پرندگان جورنگ (که بزرگترین در نوع خودش در جهان است)، شما می‌توانید بیشتر از هزار لوری زیبا که آزادانه پرواز می‌کنند را ببینید. قفس پرندگان جنوب شرق آسیا، میزبان بیشتر از 250 گونه پرنده است که در محیطی شبیه به محیط اصلی زندگیشان نگهداری می‌شوند.

یکی دیگر از جذابیت‌های پارک برای مسافران تور سنگاپور، نمایشگاه نوک‌شاخ‌ها و توکان‌ها است. در این بخش انواع مختلف نوک‌شاخ‌های جنوب شرق آسیا و توکان‌های آمریکای جنوبی نگهداری می‌شوند. بهشت طوطی‌ها جایی است که می‌توانید انواع مختلف طوطی‌ها را در تعداد زیادی از بیش از 90 گونه مختلف مشاهده کنید. خلیج پلکیان یکی از آن بخش‌هایی است که باید در باغ پرندگان جورونگ از آن دیدن کنید؛ در این قسمت می‌توانید گونه‌های مختلف پلیکان‌ها را ببینید. در بخش گشت سلطنتی می‌توانید گونه در معرض خطر کبوترهای تاج‌دار را ببینید. دریاچه قو تعداد زیادی قو از جمله قوهای گردن سیاه و قوی گنگ را در خود جای داده است. دنیای تاریک اولین خانه پرنده‌های شب‌زی در آسیا است.

غیر از تماشای پرندگان و آشنا شدن با گونه‌های مختلف، رفتن به باغ پرندگان جورونگ در تور سنگاپور یک تجربه هم مفرح و هم آموزنده به خصوص برای بچه‌ها خواهد بود. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک ساحل پنگوئن‌ها است. در این بخش که در آن دمای هوا به دقت کنترل می‌شود، پرندگانی مانند پنگوئن آفریقایی و پنگوئن جهنده نگهداری می‌شوند. در بخش مرکز کشفیات پرندگان، نمایش‌های جالبی از دنیای پرندگان به معرض دید عموم گذاشته می‌شوند. نمایش‌های سرگرم‌کننده که در پارک پرندگان جورونگ برگزار می‌شوند را هم به هیچ عنوان از دست ندهید، نمایش‌هایی مانند ناهار با طوطی‌ها، سلطان آسمان و نمایش پرنده‌ها و دوستان.

رفتن به باغ پرندگان جورونگ در تور سنگاپور

باغ پرندگان جورونگ در دامنه غربی تپه جورونگ در غرب سنگاپور قرار گرفته است. قیمت بلیت برای بزرگسالان 30 و برای کودکان 20 دلار سنگاپور است. ورودی پارک برای کودکان زیر 3 سال رایگان است. شما می‌توانید بلیت‌های ترکیبی را با تخفیف‌های ویژه تهیه کنید؛ این بلیت‌ها می‌توانند شامل بازدید از باغ وحش و سافاری شبانه هم باشند. برای رسیدن به این پارک در تور سنگاپور، اتوبوس شماره 194 یا 251 را سوار شوید که از ایستگاه بون لی حرکت می‌کند. برای رسیدن به ایستگاه بون لی هم می‌توانید از مترو استفاده کنید.

انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 220

به "باغ پرندگان جورونگ (سنگاپور)" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ پرندگان جورونگ (سنگاپور)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ پرندگان جورونگ (سنگاپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید