نکاتی مهم در سفر به تایلند

به گزارش دور زمین، کشور تایلند یکی از کشورهای پرگردشگر جهان به شمار می‌رود، بنابراین به دلیل ازدیاد گردشگران سودجویان نیز در این کشور زیاد شده‌اند. در این مقاله برای شما نکاتی را در مورد اجاره وسیله نقلیه، اقامتگاه و نگهداری از گذرنامه نکاتی را جمع آوری کرده‌ایم.

نکاتی مهم در سفر به تایلند

در صورت گم شدن گذرنامه، مراتب را ابتدا به اولین ایستگاه پلیس و سفارت اطلاع بدهید، تا در صورت سوء استفاده از آن توسط دیگران، قادر به پیگیری قانونی باشید و دچار دردسر نشوید.

گذرنامه و پولی که گردشگران به هنگام مسافرت همراه خود می‌برند به عنوان تنها سند هویت ملی این شخص در طول سفر می‌باشد، پس در حفظ آن واقعا بکوشید. نگهداری از گذرنامه و پول و یا اشیاء قیمتی خود در صندوق اماناتی که در داخل اتاق های هتل تعبیه شده استفاده نکرده و به جای آن از صندوق‌هایی که در بخش رزرو و پشت سر کارمندان هتل تعبیه شده استفاده کنید. چرا که بعضا مشاهده شده که پس از ترک هتل و خالی شدن اتاق‌ها، افرادی مدارک و پول‌های گردشگران را می‌دزدند.

در این کشور اجاره دادن خودرو و موتورسیکلت و جت‌اسکی در شهرهای ساحلی به مسافران بسیار مرسوم می‌باشد. تا به حال در برخی موارد مشاهده شده است، گردشگران بدون توجه و در نظر گرفتن مقررات اجاره و بیمه وسیله مورد کار نکرده و بعد از پس دادن خودرو شرکت ادعای خسارت از شما می‌کند. بنابراین قبل از تحویل وسیله باید از صحت و سلامت فنی و بدنه آن کاملا مطوئن شوید و ترجیحا از نقاط مختلف آن عکسبرداری نمایید، تا در صورت مواجهه با اعتراض شرکت، با پیگیری از طریق پلیس بتوانید مدارک کافی جهت دفاع از خود ارائه کنید. در تور تایلند قیمت با اطلاعات کامل وسیله نقلیه اجاره نمایید.

در مسیر بازگشت به ایران نیز توصیه می‌شود از قبول هر وسیله و یا بسته از افراد ناشناس جهت تحویل به خانواده آنها اکیدا خودداری کنید، زیرا ممکن است برای قاچاق مواد مخدر از شما سواستفاده شود.

انتشار: 28 تیر 1396 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 15

به "نکاتی مهم در سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم در سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید