9 واقعیت جذاب در مورد هانگزو برای توریست های تور چین

به گزارش دور زمین، هانگزو یکی از مهمترین شهرهای توریستی چین است. این شهر جذاب، تعداد زیادی از گردشگران تور چین را به واسطه مناظر طبیعی دلربا و میراث فرهنگی غنی‌اش به سمت خود جذب می‌کند. در ادامه 9 واقعیت مهم که شما باید قبل از سفرتان به هانگزو بدانید را برایتان آماده کرده‌ایم.

9 واقعیت جذاب در مورد هانگزو برای توریست های تور چین

1. هانگزو شهری با تاریخ و فرهنگی باشکوه است

هانگزو یکی از هفت پایتخت تاریخی چین است و توسط حکومت چین به عنوان شهر فرهنگ و تاریخ شناخته می‌شود. تاریخ هانگزو را می‌توان تا بیش از 2200 سال قبل و تا سلسله Qin (221 سال قبل از میلاد) ردیابی کرد. این شهر بعد از این که به کانال بزرگ چین متصل شد رونق گرفت. کانال بزرگ در پکن شروع شده و در هانگزو به پایان می‌رسد. هانگزو از 907 تا 978 در دوره 5 سلسله و 10 پادشاهی، پایتخت پادشاهی Wuyue بوده است. بعد از آن در سال 1132 این شهر پایتخت سلسله سونگ جنوبی شد.

2. مارکو پولو عاشق هانگزو شد

مارکو پولو جهانگرد و کاشف معروف اروپایی که در ونیز به دنیا آمده بود، هانگزو را در اواخر قرن سیزدهم دیده بود. او از این شهر بسیار خوشش آمده بود و یک پانزدهم سفرنامه خود را به توصیف شکوه و عظمت هانگزو اختصاص داد. او این شهر را شهری بهشتی و بهترین و با شکوه‌ترین شهر دنیا توصیف کرد.

3. هانگزو دو میراث جهانی دارد

دریاچه غربی که سمبل هانگزو است به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری چین بین مسافران تور چین شناخته می‌شود. این دریاچه در سال 2011 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. دریاچه غربی، ترکیبی بی‌نقص از تعداد زیاد معبد، پاگودا، خانه‌های تابستانی، باغ‌ها و درختان زینتی همراه با تعداد زیادی گذرگاه و جزیره‌های مصنوعی است.

کانال بزرگ با داشتن طولی بیش از 2000 کیلومتر، بلندترین کانال یا رودخانه مصنوعی دنیا است. این کانال از پکن در شمال تا هانگزو در جنوب امتداد دارد. این کانال در سال 2014 به میراث جهانی اضافه شد. در مدت تور چین نباید سواری قایق بر روی این کانال را از دست دهید، تا بتوانید تاریخ باشکوهش را تجربه کنید.

4. هانگزو به عنوان پایتخت چای چین شناخته می‌شود

هانگزو محل تولد چای چاه اژدها (Longjing) است. این چای مشهورترین چای سبز چین است و در میان 10 چای برتر چین جایگاه اول را دارد. هانگزو به عنوان پایتخت چای چین شناخته می‌شود و از زمانهای باستان یکی از مشهورترین محل‌های تولید چای در چین بوده است. فرهنگ چای بخش مهمی از فرهنگ هانگزو است. بیشتر مزارع چای هانگزو به مزارع چای Longjing و چای Meijiawu اختصاص داده شده‌اند. رفتن به مزارع چای، چیدن برگ‌های چای و آموختن در مورد هنر تولید چای تجربه‌ای به یاد ماندنی در تور چین برای شما خواهد بود.

5. ابریشم هانگزو نیز مشهور است

هانگزو مرکز تاریخی تولید ابریشم در چین است. این شهر همیشه به عنوان شهر ابریشم شناخته می‌شده است. شما در تور چین در هر گوشه هانگزو می‌توانید لباس‌های ابریشمی را ببینید. ابریشمی که در هانگزو تولید می‌شود نرم، لوکس و تزئینی است. وقتی به هانگزو می‌روید ابریشم یکی از بهترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید همراه خود بیاورید.

6. در تور چین بازدید از شهرهای آبی اطراف هانگزو را نباید از دست بدهید

وقتی صحبت از شهرهای آبی شود نام Zhouzhuang و Tongli و Zhujiajiao به میان می‌آید. اگر در مدت تور چین به دنبال بازدید از شهری کمتر تجاری و کمتر شلوغ هستید شهر Nanxun گزینه خوبی است. شهر آبی Nanxun اصیل‌ترین و خوش‌منظره‌ترین شهر در میان این شهرها است و با محیطی آرام شما را راضی نگه می‌دارد. وقتی در طول کانال‌ها در این شهر قدیمی قدم می‌زنید احساس می‌کنید که انگار در حال قدم زدن در گذشته چین هستید. ووژن (Wuzhen) نسبت به دیگر شهرهای آبی شهرت بیشتری دارد. بازدید از این شهر نیز به خاطر افسون و ظرافتش ارزشش را دارد، ولی آماده اتمسفری تجاری، ساختمان‌های بازسازی شده و جمعیت گردشگران باشید.

7. در تور چین در هانگزو می‌توانید دوچرخه سوار شوید

هانگزو بزرگترین سیستم اشتراک دوچرخه در دنیا را دارد. در هانگزو بیش از 3000 ایستگاه کرایه دوچرخه و بیش از 70 هزار دوچرخه وجود دارد. گردشگران تور چین می‌توانند یک دوچرخه اجاره کرده و از یک ساعت دوچرخه سواری رایگان لذت ببرند. دریاچه غربی یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در کل چین است. از دوچرخه سواری در اطراف مسیرهای دریاچه و دیدن مناظر فوق‌العاده زیبا لذت ببرید.

8. بهترین زمان برای رفتن به تور چین و بازدید از هانگزو بهار و پاییز است

بهترین زمان برای رفتن به تور چین و بازدید از هانگزو بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این زمان، هوا بسیار مناسب است و شما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری هانگزو در محیط بیرون مانند دریاچه‌ها، مزارع چای و شهرهای آبی لذت ببرید. بهتر است از آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی چین (مانند روز کارگر از اول تا 7 می و روز ملی از اول تا 7 اکتبر) صرف نظر کنید؛ در این زمان‌ها هانگزو با حضور مسافران چینی بسیار شلوغ می‌شود.

9. در تور چین می‌توانید یک ساعته از شانگهای به هانگزو برسید

هانگزو در 170 کیلومتری شانگهای قرار دارد. این دو شهر به وسیله قطارهای فشنگی چین به هم متصل شده‌اند. شما با این قطارها 45 دقیقه‌ای از شانگهای به هانگزو می‌رسید. در مدت تور چین رفتن از شانگهای به هانگزو بسیار راحت است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2891

به "9 واقعیت جذاب در مورد هانگزو برای توریست های تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 واقعیت جذاب در مورد هانگزو برای توریست های تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید