آشنایی با غذای ایتالیا

به گزارش دور زمین، غذای ایتالیایی در داخل ایتالیا، با آن چیزی که در بقیه دنیا با نام غذایی ایتالیایی شناخته می‌شود، خیلی متفاوت است. غذای ایتالیایی به راستی یکی از متنوع‌ترین غذاهای دنیا است. در هر منطقه از ایتالیا، حتی در هر شهر یا روستای ایتالیا، غذاها خصوصیات ویژه‌ی خود را دارند.

آشنایی با غذای ایتالیا

گفتن این که غذای شمال ایتالیا بر پایه وعده‌های پر ملات و پر از سیب زمینی است، غذاهای مرکز ایتالیا عمدتا پاستا، کباب و گوشت است و غذاهای جنوب ایتالیا را سبزیجات، پیتزا، پاستا و غذاهای دریایی تشکیل می‌دهد، می‌تواند گمراه‌کننده باشد؛ چرا که غذاهای ایتالیا در هر منطقه چنان روی همدیگر تاثیر گذاشته‌اند و به چنان تنوعی رسیده‌اند که حتی نمی‌توان آن‌ها را طبقه‌بندی کرد. بر خلاف تصور عمومی، غذاهای ایتالیا تنها بر پایه پاستا و سس گوجه نیستند؛ این غذاها تنها گوشه‌ی کوچکی از دنیای بزرگ غذاهای ایتالیایی هستند. برای مثال در برخی از نقاط شمالی ایتالیا، پاستا اصلا استفاده نمی‌شود. غذاهای ایتالیا آن قدر افزودنی‌های متنوع و خاص دارند که بعضی از این غذاها برای هر کسی که به تور ایتالیا می‌رود، می‌تواند دنیایی جدید از مزه‌ها باشد.

پیتزا در ایتالیا

پیتزا در ایتالیا یک غذای راحت و سریع است. در بسیاری از شهرهای ایتالیا، مغازه‌های فروش پیتزا وجود دارند که پیتزا را به صورت گرمی می‌فروشند. برای خوردن یک پیتزای عالی در تور ایتالیا باید به دنبال علامت Pizza al taglio بگردید. در هنگام سفارش پیتزا در ایتالیا به سادگی به نمایشگرها اشاره کنید و نوع پیتزایی که می‌خواهید تهیه کنید را به فروشنده بگویید؛ بعد بگویید چند برش یا چند گرم پیتزا می‌خواهید. دیگر غذاخوری‌ها نیز در ایتالیا پیتزا را به صورت برشی می‌فروشند. گرفتن پیتزا و خوردن آن در حال حرکت می‌تواند در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کند. بعضی از ساندویچ‌فروشی‌ها در مناطق توریستی ایتالیا، بابت نشستن در رستوران از شما هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

در بسیاری از بخش‌های ایتالیا، پیتزاها، نان‌های نازک‌تر و پنیر کمتری نسبت به پیتزاهای بیرون ایتالیا دارند. اصیل‌ترین و اصلی‌ترین پیتزای دنیا را در ناپل ایتالیا پیدا خواهید کرد. پیتزا در ناپل ایتالیا معمولا تنها شامل چند جز است (گوجه و پونه کوهی یا گوجه و پنیر موزارلا). پیتزاهای ناپلی، سنتی‌ترین نوع پیتزاها در ایتالیا هستند. در تور ایتالیا می‌توانید در دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا نیز پیتزای ناپلی بخورید. این پیتزافروشی‌ها، پیتزا‌های خود را به سبک اصیل پیتزاهای ناپل درست می‌کنند. پیتزای سنتی و گرد ایتالیا را می‌توانید در بیشتر رستوران‌های ایتالیا پیدا کنید. البته در ایتالیا به ندرت می‌توانید رستورانی را پیدا کنید که در زمان ناهار پیتزا ارائه کند.

پیتزاهای بیرون‌بر در همه شهرها و روستاهای ایتالیا پیدا می‌شوند. کیفیت پیتزاهای این پیتزافروشی‌ها متفاوت است، ولی پیتزاهایشان همیشه از پیتزاهای رستوران‌ها ارزان‌تر هستند و همچنین در زمان ناهار نیز باز هستند. بعضی از این پیتزا فروشی‌ها در ایتالیا حتی در تمام طول روز باز هستند. بسیاری از مردم ایتالیا، پیتزاهای بیرون‌بر را پیتزاهای درجه دو می‌دانند. این نوع پیتزاها بین دانشجویان در حال تحصیل در ایتالیا بسیار محبوب هستند. پیتزاهای بیرون‌بر را نباید با فروشگاه‌های محبوب pizza al taglio در رم اشتباه بگیرید. این پیتزا فروشی‌های رم، فست‌فودهایی سنتی در پایتخت ایتالیا هستند و در هر گوشه رم می‌توان آن‌ها را یافت. کیفیت این پیتزاها معمولا بسار خوب است و پیتزا در این پیتزا فروشی‌ها به صور گرمی به فروش می‌رسد. پیتزایی که می‌خواهید را انتخاب می‌کنید و آنها پیتزا را روی ترازو وزن کرده و قیمتش را به شما می‌گویند.

انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2976

به "آشنایی با غذای ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با غذای ایتالیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید