برنامه سفر یک هفته ای همراه با تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، برای بازدید از ایتالیا این کشور آکنده از گنجینه‌های شگفت انگیز، غذاهایی بی نظیر و رنگ های محلی، زمانی به درازای یک عمر لازم است. متأسفانه بسیاری از گردشگران تور ایتالیا زمان کافی برای بازدید از تمامی جاذبه‌های ایتالیا را ندارند. برخی از آن‌ها تنها یک هفته برای انجام این کار زمان دارند. اگرچه یک هفته، فرصت کافی برای بازدید از تمامی این جاذبه‌ها را بدست نمی‌دهد، با این وجود از اصلاً نیامدن به این گنجینه تاریخی بهتر است. با یک برنامه ریزی منصفانه، قادر خواهید بود تا از برخی از ابنیه شاخص این سرزمین میکلانژ (Michelangelo) و بورژیا (Borgias) بازدید نمایید. 

برنامه سفر یک هفته ای همراه با تور ایتالیا

اقامت دو شبه در ونیز (Venice) در مدت تور ایتالیا

گردشگران تور اروپا می‌توانند برنامه سفر خود را با بازدید از ونیز این شهر رمانتیک آغاز کنند. چه چیز می‌تواند عاشقانه‌تر از گوندولا سواری به همراه راهنمایی آوازخوان در طول گراند کانال (The Grand Canal)، که به عنوان برترین جاذبه گردشگری ونیز شناخته می‌شود؛ باشد. در طول این سفر آبی از زیر پل آذین شده ریالتو (Rialto Bridge) عبور کنید سپس به همین محل باز گردید تا از روی پل عبور کنید. کاخ دوج، که یکی از ابنیه تاریخی و شاخص ونیز محسوب می‌شود، از دیگر بخش‌هایی است که بازدید از آن واجب است. چه به درون آن بروید چه به بیرون، این بنا نشانگر هنر و جزئیات معمارگونه‌ای است که توسط برجسته‌ترین هنرمندان ایتالیایی ساخته شده‌اند. عبور از پل حسرت (The Bridge of Sighs) که کاخ دوج را به زندان متصل می‌کند از دیگر سازه‌هایی است که نباید نادیده گرفته شود. در مجاورت این محل باسیلیکای مشهور سنت مارکو (Saint Mark's Basilica) که به عنوان کلیسایی کوچک برای دوج ایفای نقش می‌کرده است قرار دارد. برای آنکه غرق در حال و هوای خاص ونیز شوید، زمانی را صرف قدم زدن در میان این شهر زیبا کنید.

توقف در پیزا (Pisa) در مدت تور ایتالیا

پیزا توقفگاهی منحصر بفرد در سفر از ونیز به سمت فلورانس بشمار می‌رود. بدیهی است که گردشگران تور ایتالیا نمی‌خواهند بازدید از برج مایل پیزا را از دست دهند. کج شدن این برج قبل از اتمام ساختش که از قرن دوازهم شروع شده و تا حدود 200 سال بعد ادامه داشت، آغاز شده بود. پیزا یک برج ناقوس است که برای مجموعه کاتدرالی که در میدان دل دوئومو (Piazza del Duomo) واقع شده ، ساخته شده است. زمانی را برای پیاده روی در میان میدان (Piazza del Miracoli)، که برترین میدان شهر محسوب می‌شود و با مجموعه‌ای از ساختمان‌های زیبا و قدیمی محاط شده است، صرف کنید.

اقامت سه شبه در فلورانس (Florence) در مدت تور ایتالیا

فلورانس، که به عنوان مهد رنسانس شناخته می‌شود، محل برخی از شگفت انگیزترین هنرهای جهان است. گردشگران تور ایتالیا باید انرژی خود را در این محل ذخیره کنند، چرا که ممکن است به واسطه بازدید از آثار هنری بسیار مانند موزه یوفیزی (Uffizi)، موزه Bargello و کتابخانه سن لورنزو (San Lorenzo) که محل نمایش شاهکارهای معماری میکلانژ است دل زده شوند. کلیساهای سانتا کروچه (Santa Croce) و سانتا ماریا نولا  (Santa Maria Novello) به خودی خود گالری‌هایی هنری به شمار می‌روند. در میان بازدیدهای خود از این گنجینه‌های هنری زمانی را برای استراحت کردن اختصاص دهید. از پل پونته وکیو (Ponte Vecchio) به سمت فلورانس جدید عبور کنید تا بتوانید در میان باغات زیبای Bobili قدم زنید.

سفری یک روزه از فلورانس (Florence) به مقصد سینا (Siena) در مدت تور ایتالیا

گردشگرانی که می‌خواهند از حال و هوایی هنری به محیطی تاریخی سفر کنند، سفری یک روزه از فلورانس به سینا گزینه مناسبی به شمار می‌رود. سینا به عنوان دوست داشتنی‌ترین شهر قرون وسطی‌ای شناخته می‌شود. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند سفر خود در سینا را با بازدید از میدان دل کامپو (II Campo) آغاز کنند. دل کامپو میدان مرکزی شهر است که به واسطه مسابقات اسب دوانی که دو بار در طول تابستان به دور آن برگزار می‌شود، شناس شده است. اگر فرد پر انرژی هستید، از 500 پله‌ای که به سمت بالای برج Mangia می‌روند بالا بروید و از منظره شگفت انگیز سینا لذت ببرید. گفته شده است که این پله‌ها توسط پسر رموس ساخته شده‌‌اند. رموس یکی از دو برادری است که طبق افسانه‌ها شهر رم را بنا نهاد.

اقامت دو شبه در رم (Rome) در مدت تور ایتالیا

بازدید از رم در مدت اقامت دو شبه کافی نیست. این بدان معنی است که باید به محل فواره تروی (Fountain of Trevi) بروید و سکه‌ای را در آب آن به امید آنکه روزی دوباره به رم باز خواهید گشت پرتاب کنید. از این محل به شهر واتیکان (Vatican City) و میدان سنت پیتر (St. Peter's Square) بروید تا بتوانید از باسیلیکای آن و کلیسای کوچک سیستین (Sistine Chapel) جایی که می‌توانید آثار هنری میکلانژ را نظاره کنید بازدید نمایید. سپس با جلاتو (بستنی ایتالیایی) در حالی که به تماشای مردم از محل پله‌های اسپانیایی نشسته‌اید از خود پذیرایی کنید. رم آکنده از باغات زیبا و میادینی است که با مجسمه‌‌ها آذین شد‌ه‌اند. بنابراین همانطور که در لحاظات پایانی از این شهر جاودانه خداحافظی می‌کنید، زمانی را به قدم زدن در میان این فضاها اختصاص دهید.

خلاصه سفر:

1. به ونیز بروید - شب را در ونیز بمانید

2. در ونیز گردش کنید - شب را در ونیز بمانید

3. از مسیر پیزا به فلورانس بروید - شب را در فلورانس بمانید

4. در فلورانس گردش کنید - شب را در فلورانس بمانید

5. به رم بروید - شب را در رم بمانید

6. در رم گردش کنید - شب را در رم بمانید

7. به خانه بازگردید!

انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2963

به "برنامه سفر یک هفته ای همراه با تور ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه سفر یک هفته ای همراه با تور ایتالیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر یک هفته ای همراه با تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید