بهترین مکان ها برای سفر دوم به چین

به گزارش دور زمین، شما بر روی دیوار بزرگ راه رفته‌اید و شهر ممنوعه را در پکن دیده‌اید، به ابر شهر فوق‌العاده مدرن چین یعنی شانگهای سفر کرده‌اید و از ارتش سفالی در شیان بازدید کرده‌اید. سوال این است که اگر برای بار دوم است که به تور چین می‌روید، چه چیزهایی را می‌توانید ببینید؟ بیشتر نقاط توریستی این کشور چنان ابهت و عظمتی دارند که بازدید از آنها حتی برای چندین بار نمی‌تواند حق مطلب را در مورد آنها ادا کند. بسیاری از این جاذبه‌ها حتی برای مردم این کشور نیز پر از غافلگیری و چیزهای جدید هستند. اگر شما می‌خواهید برای بار دوم به چین بروید می‌توانید بخشی از این کشور را ببینید که کمتر کسی در دنیا آن را تجربه کرده است. مناظر خارق‌العاده طبیعی، فرهنگ‌های تاریخی منحصر به فرد و مکان‌های تاریخی کمتر دیده شده در این سفر ماجراجویانه منتظر شما خواهند بود.

بهترین مکان ها برای سفر دوم به چین

سفر به گویلین در مدت تور چین

گویلین که در جنوب چین قرار گرفته است برای داشتن برخی از زیباترین و چشم‌نوازترین مناظر این کشور در تمام جهان معروف است. گویلین 4 نقطه برجسته دارد: منطقه شهری گویلین، رودخانه لی، شالیزارهای پلکانی لانگجی و منطقه روستایی Yangshuo. سوار شدن بر کشتی کروز در مسیر رودخانه لی را نباید از دست دهید، مهم نیست که سفرتان به این نقطه چه قدر کوتاه باشد. شما در مدت تور چین می‌توانید سفری 55 کیلومتری بر روی رودخانه از گویلین تا مناطق روستایی Yangshuo انجام داده و با دوچرخه سواری در این مناطق از زیبایی‌های مناطق روستایی لذت ببرید و در آخر بر روی رودخانه Yulong قایق‌های ساخته شده از بامبو را سوار شوید. شهر گویلین به شکل زیبایی با تپه‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها تزئین شده است. حتی بدون این که لازم باشد از گویلین خارج شوید می‌توانید طبیعت زیبا و دلپذیر گویلین، شامل منطقه دو رودخانه و 4 دریاچه گویلین (Two Rivers & Four Lakes)، تپه خرطوم فیل و قله 独秀峰 را تجربه کنید. برای این که بتوانید تمام جاذبه‌های گویلین را ببینید به 4 روز زمان نیاز دارید.

سفر به چنگدو در مدت تور چین

چنگدو مرکز استان سیچوان است. اگر در مدت تور چین به دنبال چشیدن غذاهای تند و تیز چینی هستید، چنگدو مقصدی عالی برای شما است. این منطقه کلی خوراکی خوشمزه، ظرف داغ معروف خود و همچنین جاذبه‌های گردشگری بسیار دارد. اگر به چنگدو می‌روید 3 چیز است که نباید آنها را از قلم بیاندازید: ارتباط برقرار کردن با پانداها در مرکز تحقیقات و پرورش پاندا، بازدید از یک کوهستان معروف تائوئیسم و تجربه سبک زندگی با آرامش چنگدو.

سیچوان دو جاذبه دیگر نیز دارد که بازدید از آنها به شما توصیه می‌شود: لشان (کوه E’mei و بودای غول‌پیکر لشان) و دره‌های زیبای Huanglong و Jiuzhaigou. اگر ممکن است زمان بیشتری برای سفر خود به چنگدو در نظر بگیرید و سفر دوم خود به چین را حتی خیلی بیشتر خاطره‌انگیز کنید.

سفر به لهاسا در مدت تور چین

لهاسا مرکز تبت است. اگر به فرهنگ تبتی علاقه دارید لهاسا را باید به عنوان اولین انتخابتان برای تور چین برای بار دوم انتخاب کنید. سه جاذبه اصلی لهاسا این‌ها هستند: قصر Potala (یک عمارت فوق‌العاده بزرگ پر شده با آثاری از تاریخ، فرهنگ، هنر و مذهب تبتی)، معبد Jokhang (مرکزی روحانی در تبت و مقدس‌ترین مقصد زائران بودایی تبتی) و Norbulingka (کاخ تابستانی تبت). تبت همچنین برای طبیعت فوق‌العاده زیبایش شامل دریاچه‌های پاک و زلال، چمن‌زارهای گسترده و کوهستان‌های پوشیده از برف بسیار معروف بوده و در میان عکاس‌ها بسیار محبوب است. اگر برایتان مقدور بود 2 روز را در لهاسا سپری کنید و سپس تور خود را برای پیاده‌روی در کنار دریاچه Yomdrok یا در نزدیکی کوه اورست در Shingatse ادامه دهید.

سفر به کوهستان‌های زرد در مدت تور چین

کوهستان‌های زرد یکی از معروفترین و زیباترین مناطق کوهستانی در کل چین هستند. اگر در مدت تور چین به کوهستان زرد رفتید، 4 جاذبه این مکان خارق‌العاده را نباید از دست دهید: صخره‌ها و درختان کاج با شکل‌های عجیب و غریب، دریای ابرها که باعث می‌شود کوه‌ها و درختان بیش از پیش اسرار آمیز به نظر آیند و چشمه‌های آب گرم. پیاده‌روی در اطراف برای دیدن مناظر فوق‌العاده زیبا، لذت بردن از طلوع و یا غروب آفتاب و آب‌تنی در چشمه‌های آب گرم، محبوب‌ترین فعالیت‌ها در کوهستان‌های زرد هستند. دهکده Hongcun یک دهکده باستانی است که صدها سال تاریخ دارد و در جنوب غرب دامنه کوهستان زرد قرار گرفته است. این دهکده برای هنرش و معماری‌های سبک سلسله‌های کینگ و مینگ بسیار مشهور است. به طور کلی 3 روز برای دیدن جاذبه‌های گردشگری خود کوهستان‌های زرد و مناطق اطرافش کافی است.

سفر به سه دره در مدت تور چین

سفر در مسیر سه دره (Three Gorges) را می‌توانید با کشتی انجام دهید. این سفر یکی از آرامش‌بخش‌ترین سفرهایی است که می‌توانید در مدت تور چین انجام دهید. این مسیر کشتی کروز 191 کیلومتری از شهر Chongqing در غرب شروع شده و تا شهر Yichang درشرق ادامه دارد، در این مسیر از دره Qutang، دره Wu، دره Xiling و سد سه دره عبور خواهید کرد. در این سفر می‌توانید از آرامش و راحتی سفر بهره برده و از مناظر اطراف دره در طول سفر لذت ببرید. اگر زمان بیشتری داشتید بازدید از غارهای Dazu ارزشش را دارد.

سفر به یون‌نان در مدت تور چین

استان یوننان یک مقصد توریستی مهم است و مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبا، فرهنگ غنی بومی و مکانهای تاریخی دارد. شهر Kunming مرکز استان یوننان بوده، بنابراین اگر به این منطقه از چین سفر می‌کنید این شهر اولین نقطه توقف‌تان خواهد بود. کونمینگ در خود شهر و در منطقه حومه‌ای شهری‌اش جاذبه‌های زیادی دارد. برای عکاسان جاذبه‌های گردشگری کونمینگ، سرزمین سرخ Dongchuan، جنگل سنگی و شالیزارهای پلکانی Yuanyang هستند. اگر برایتان ممکن بود سفر خود را تا دالی و لیجیانگ (که برای شهر باستانی Lijiang، دهکده سنگی Baoshan و دریاچه Lugu معروف است) ادامه داده و تا شانگری لا (که در رمان James Hilton به آن اشاره شده) بروید. در این منطقه می‌توانید از طبیعت زیبا لذت برده و سنت‌های اقلیت‌های قومی چین را تجربه کنید.

سفر به جاده ابریشم در مدت تور چین

اگر می‌خواهید در مدت سفر دومتان به تور چین یک ماجراجویی واقعی را تجربه کنید، تور جاده ابریشم انتخاب خوبی است. جاده ابریشم مسیری تجاری بود که در زمان سلسله هان برای تجارت ابریشم راه اندازی شد و شیان را به رم وصل می‌کرد. تورهای جاده ابریشم بازدید از شیان، لانژو، دون‌هوآنگ و چند مکان دیگر در جینجیانگ (شامل اورومچی، تورپان، کاشغر، کورلا و هتیان) را پوشش می‌دهند. بازدید از جاده ابریشم حداقل به یک هفته زمان نیاز دارد. بعضی از جاذبه‌های گردشگری در طول مسیر جاده ابریشم به خاطر دور افتاده بودنشان برای بسیاری از مردم چین نیز ناآشنا هستند. از این جمله می‌توان به غارهای Mogao (مکانی پر شده از هنرهای باستانی بودایی)، چشمه هلالی نزدیک شهر Dunhuang (واحه‌ای در صحرا که می‌توانید در آنجا شتر سواری هم بکنید) و دریاچه بهشتی در ارومچی اشاره کرد.

سفر به شهر باستانی Pingyao در مدت تور چین

Pingyao یک شهر باستانی است که به خوبی حفظ شده است. این شهر در زمان سلسله کینگ مرکز مالی چین بوده است. بازدید از این شهر در مدت تور چین تصویری ناب از توسعه مذهب، اقتصاد، جامعه و فرهنگ این کشور به دست می‌دهد. در این شهر باستانی سه گنجینه تاریخی وجود دارد: دیوار باستانی شهر، معبد Zhenguo (معبدی که در قرن نهم ساخته شده است) و معبد Shuanglin (خانه‌ای پر شده از مجسمه‌های نقاشی شده چینی فوق‌العاده ارزشمند) و اولین بانک چین (Rishengchang). چندین تن از تاجرهای معروف در Pingyao، محوطه‌های خیلی بزرگ به سبک معماری‌های سلسله کینگ ساختند. از جمله این مکانها می‌توان محوطه خانواده Wang، پارک Changjiazhuang و محوطه خانوادگی Qiao را نام برد. Mianshan که به خاطر مکانهای خوش‌منظره‌اش و فرهنگ بودایی و تائوئیستی‌اش معروف است یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که نزدیک شهر باستانی Pingyao قرار دارد. بازدید از تمام این جاذبه‌های گردشگری حداقل به 4 روز زمان نیاز دارد. اگر برنامه سفرتان طولانی‌تر بود می‌توانید سفر خود را به سمت شهر Datong ادامه دهید که برای صومعه معلقش و غارهای Yungang معروف است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2964

به "بهترین مکان ها برای سفر دوم به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان ها برای سفر دوم به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید