راهنمای سفر به ماکائو

به گزارش دور زمین، رفتن به ماکائو از هنگ کنگ بسیار راحت است. این دو شهر که هر دو مناطق ویژه اداری چین هستند، با قایق تنها یک ساعت با هم فاصله دارند. بازدید از ماکائو در تور چین ارزش امتحان کردن را دارد. چه بخواهید میان ساختمان‌های مدرن شهر گشت و گذار کنید یا از ساختمان‌های دیدنی با معماری پرتغالی و ثبت شده در میراث یونسکو دیدن کنید، ماکائو مقصدی اعجاب‌انگیز برای یک سفر یک روزه است.

راهنمای سفر به ماکائو

چگونه می‌توان از هنگ کنگ به ماکائو رسید؟

قایق‌های مسافربری این کار را به راحتی برای شما انجام می‌دهند. قایق از هنگ کنگ به ماکائو، 24 ساعت روز وجود دارد و در ساعت‌های شلوغی هر 15 دقیقه یک بار حرکت دارند. این سفر دریایی حدود 60 تا 70 دقیقه زمان می‌برد و کمتر از 200 دلار هنگ کنگ هزینه دارد. بیشتر قایق‌هایی که به سمت ماکائو حرکت می‌کنند سر از مرکز شهر در می‌آورند.

چقدر باید در ماکائو اقامت داشت؟

ماکائو جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، حداقل به اندازه کافی برای پر کردن یک آخر هفته. البته گزینه‌های اقامتی غیر از هتل‌های لوکس محدود هستند. اگر یک هتل خوب با قیمتی خوب پیدا کردید، یک شب را در این شهر بمانید. اگر نتوانستید نیز می‌توانید بهترین‌های شهر را در یک روز ببینید.

آیا ورود به این شهر به ویزای ماکائو نیاز دارید؟

بسیاری از ملیت‌ها می‌توانند بدون دریافت ویزای ماکائو در این شهر اقامت کنند. شهروندان کشورهایی مانند ایالت متحده اجازه دارند بدون ویزا 30 روز در ماکائو اقامت کنند. شهروندان اروپایی و ژاپنی اجازه اقامت 90 روزه بدون ویزا را دارند، این مدت برای بریتانیایی‌ها 6 ماه است. شهروندان ایران در هنگام ورود و با پرداخت هزینه می‌توانند ویزای ماکائو را دریافت کنند. صف‌های بررسی پاسپورت کوتاه هستند و مامورین مهاجرت به انگلیسی صحبت می‌کنند.

واحد پول ماکائو چیست؟

پول رسمی ماکائو پاتاکا (Pataca) است. این پول را می‌توان با یک نرخ ثابت رسمی به دلار هنگ کنگ تبدیل کرد. نرخ رسمی تبدیل بین این دو ارز، آن‌ها را تقریبا برابر می‌کند بنابراین در زمان حضور در ماکائو اگر از دلار هنگ کنگ استفاده کنید مبلغ زیادی از دست نخواهید داد. به یاد داشته باشید که فروشگاه‌های کوچک و رستوران‌ها، دلار هنگ کنگ را قبول می‌کنند اما بقیه پول را به پاتاکا پس می‌دهند. اگر در پایان اقامت‌تان در ماکائو پاتاکا برایتان مانده بود، آن را در ماکائو تبدیل کنید، چرا که تبدیل پول این شهر در هنگ کنگ سخت خواهد بود.

در ماکائو به چه زبانی صحبت می‌شود؟

چینی کانتونی و پرتغالی دو زبان رسمی ماکائو هستند و بیشتر تابلوها و علائم به هر دوی این زبان‌ها نوشته شده‌اند. در واقعیت هیچکس دیگر به پرتغالی صحبت نمی‌کند. انگلیسی به شکل گسترده‌ای صحبت می‌شود اما به اندازه هنگ کنگ گسترده نیست. با این که کانتونی لهجه غالب است اما کارکنان هتل‌ها می‌توانند ماندارین صحبت کنند.

انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2718

به "راهنمای سفر به ماکائو" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به ماکائو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ماکائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید