راهنمای سفر به میکونوس در یونان برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، میکونوس یکی از مهمترین مقاصد توریستی در یونان است. میکونوس مقصدی محبوب برای کشتی‌های کروز، خانواده‌ها و زوج‌هایی است که به ماه عسل می‌روند. مقاومت در برابر زیبایی‌های میکونوس کمی مشکل است: خیابان‌های آرام و کوچه‌های باریک که با خانه‌هایی به سمت بندرگاه‌های زیبا پر شده‌اند، سواحل زیبا، رستوران‌های فوق‌العاده و شب‌های پر هیجان.

راهنمای سفر به میکونوس در یونان برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در میکونوس

قیمت خوابگاه‌ها در میکونوس: در ساحل Paradise می‌توانید خوابگاه‌های ارزان با قیمت 15 یورو برای هر شب پیدا کنید. با این حال بیشتر خوابگاه‌ها در میکونوس آن چنان ارزان نیستند و حدود 30 یورو برای هر شب هزینه دارند.

قیمت هتل‌های ارزان قیمت در میکونوس: قیمت هتل‌های ارزان (که در میکونوس کم پیدا می‌شوند) از حدود 80 یورو برای یک اتاق دو تخته شروع می‌شوند. در فصل‌های خلوت سال، قیمت‌ها می‌تواند تا 40 دلار برای اتاق دو تخته (B&B) پایین بیاید.

متوسط قیمت غذا در میکونوس: غیر از این که می‌توانید پیتزا و جایرو را با قیمت پایین در میکونوس پیدا کنید، بقیه خوراک‌ها در این جزیره گران هستند. یک پاستا سبک همراه با نوشیدنی می‌تواند حدود 25 یورو هزینه داشته باشد. اگر می‌خواهید صرفه‌جویی کنید در مرکز شهر غذا نخورید و بچسبید به ساندویچ‌های ارزان، جایرو و پیتزا.

هزینه‌های حمل و نقل در میکونوس: سریع‌ترین راه برای چرخیدن در اطراف جزیره کرایه اسکوتر است، که ارزان هستند ولی نیاز به گواهینامه دارند. بلیت اتوبوس حدود 1.6 یورو است. کرایه تاکسی برای هر نفر حدود 9 تا 18 یورو است.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تور میکونوس

در زمان کم گردشگر سال (off-season) مسافرت کنید. اگر می‌توانید قبل از ژوئن به میکونوس بروید، قبل از این که سواحل شلوغ شوند و قیمت‌ها دو برابر.

در شهر نمانید. قیمت اقامتگاه‌ها در شهر در بالاترین سطحشان هستند و هر چه از شهر دورتر شوید قیمتها پایین‌تر می‌آیند. سیستم حمل و نقل اتوبوسی خوبی برای رساندن شما به شهر و بردن شما از شهر وجود دارد.

کارهایی که باید در مدت تور میکونوس انجام دهید

در دهکده Chora قدم بزنید: از بالای تپه‌ها منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی خواهید دید. با داشتن آسیاب‌های بادی و رستوران‌های عالی، این دهکده که در غرب میکونوس قرار دارد ارزش بازدید را مسلما دارد.

از ونیز کوچک دیدن کنید: به خاطر خانه‌های روی آب در این منطقه، این مکان به ونیز کوچک شهرت دارد. مکانی است عالی برای وقت گذراندن، خوردن یک وعده غذا و نوشیدن قهوه. این جا هم منظره‌ای عالی از آسیاب‌های بادی وجود دارد.

از سواحل میکونوس دیدن کنید: ساحل Elia ساحلی با شنهای سفید و دارای آبی زلال است. غیر از Elia تعداد زیادی ساحل در میکونوس وجود دارد. سه ساحل محبوب این جزیره Paranga و Paradise و Super Paradise هستند.

غواصی عمیق انجام دهید: در تمام میکونوس امکان غواصی وجود دارد. اگر غواصی بلد هستید وقتی به میکونوس رفتید، حتما برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

از دلوس دیدن کنید: جزیره‌ای کوچک و غیر مسکونی نزدیک میکونوس که برای محوطه‌های باستان‌شناسیش اهمیت بسیار دارد. غیر از دوشنبه‌ها که محوطه‌های باستان‌شناسی بسته هستند، گشت‌های روزانه از میکونوس برای این جزیره وجود دارد. اگر می‌خواهید کل این مجموعه را ببینید بهتر است صبح زود اقدام کنید. هزینه قایق 19 یورو است و یک تور نصف روز با راهنما (قایق و همراه با ورودی موزه) 40 یورو است.

از Panagia Paraportiani دیدن کنید: در قسمت غربی و قدیمی شهر میکونوس این کلیسای روم شرقی قرار گرفته است، کلیسایی که قدمتش به سال 1425 بر می‌گردد. بیش از 400 کلیسا در میکونوس وجود دارد ولی این یکی تماشایی‌ترین آن‌هاست.

از موزه‌ها بازدید کنید: چندین موزه در میکونوس وجود دارد اما بیشترشان فقط از آوریل تا اکتبر باز هستند. در خود شهر میکونوس پنج موزه وجود دارد: موزه باستان شناسی، موزه فولکلر، موزه خانه Lena، موزه کشاورزی و موزه ناوگان دریایی اژه. ورودی موزها معمولا بین 3 تا 7 یورو است.

غروب آفتاب را کنار آسیاب‌های بادی تماشا کنید: آسیاب‌های بادی اطراف میکونوس سمبل جزیره هستند و اتفاقا محبوب‌ترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب. اگر قصد رفتن دارید انتظار شلوغی را داشته باشید. بهتر است کمی زودتر حرکت کنید تا بتوانید جای خوبی را بگیرید.

غواصی سطحی انجام دهید: اگر غواص نیستید همچنان می‌توانید زیر آب را ببینید، کافی است تجهیزات غواصی سطحی را اجاره کنید (غواصی بدون کپسول هوا). ساحل Paranga میکونوس بهترین مکان برای غواصی سطحی است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2918

به "راهنمای سفر به میکونوس در یونان برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به میکونوس در یونان برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید