ده کاری که فقط در چین میتوانید انجام دهید

به گزارش دور زمین، چین احتمالا متفاوت‌ترین کشور نسبت به کشور خودتان است. در این کشور کلی تجربه غیر معمول خواهید داشت. ما یک قدم جلوتر رفته‌ایم و لیست کارهایی را برایتان آماده کرده‌ایم تا آنها را در سفرتان انجام داده و مانند توریست‌های معمولی و به شکلی معمولی، چین را تجربه نکنید.

ده کاری که فقط در چین میتوانید انجام دهید

سواری در پکن با موتور ترکه‌دار

سواری در پایتخت چین، پکن، در ترک یک موتور و دیدن آسمان‌خراش‌ها که در کنار خیابان‌های قدیمی و کوچه‌های باریک پکن قد علم کرده‌اند تجربه‌ای منحصر به فرد است. می‌توانید سوار بر ترک موتور سیکلت، به یکی از خانه‌های سبک قدیمی چین، یعنی خانه‌های حیاط‌دار siheyuan بروید. خانواده‌های قدیمی چین در مجموعه‌ای از خانه‌ها که دورتادور آن را دیواری در برگرفته بود زندگی می‌کردند. این خانه‌ها دور یک حیاط مرکزی پخش شده بودند. می‌توانید از راننده موتور سیکلت بخواهید شما را به یکی از خانه‌ها برده، جایی که شما می‌توانید با مردم محلی هم صحبت شده و با سبک زندگی آنها آشنا شوید.

سوار بر موتور می‌توانید از بناها و جاذبه‌های تاریخی پکن دیدن کنید و می‌توانید به میدان تیانانمن رفته و از برج‌های Gulou and Zhonglou دیدن کنید. مطمئنا این گشت و گذار، نقطه برجسته سفرتان به چین می‌شود. تورهای موتور سواری در پکن یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در چین انجام دهید.

در پارک‌های محلی چین، تای چی صبحگاهی انجام دهید

راه‌های کمی وجود دارند که بتوانند بیشتر از یک ورزش صبحگاهی باعث نشاط و سرحال شدن شوند. در چین تمرین‌های ورزشی سنتی مانند qi gong و تایچی صبحگاهی بسیار محبوب هستند. شما می‌توانید گروه‌های خانم‌هایی را ببینید که در بازه زمانی طلوع آفتاب تا 9 صبح، در پارک‌های عمومی یا خیابان‌های محله‌های مسکونی جمع شده‌اند و ورزش می‌کنند. مردان نیز برای ورزش کردن دور هم جمع می‌شوند. برخی از این اجتماعات غیر رسمی هستند و در حالی که دیگر گروه‌ها اعضای گروه‌های خاص یا کلاس‌های ورزشی هستند. مهم نیست به کدام پارک در کدام شهر چین می‌روید، به احتمال زیاد این ورزشکاران سحرخیز را در آنجا می‌بینید.

تمرین‌های آهنگین، عضلات را هماهنگ کرده و کمک می‌کند استقامت و توازن بدن بالا رود. مردم در این ورزش‌ها یاد می‌گیرند عضلات و بدنشان را بهتر کنترل کنند و کشیده شدن عضلات در بیشتر این تمرین‌ها باعث می‌شود پاهای قوی‌تری داشته باشید. این تمرین‌ها همچنین می‌توانند برای تمرین حرکات رزمی نیز به کار روند.

اگر در چین خواستید به یک گروه تای چی بپیوندید، می‌توانید مودبانه سوال کنید که آیا می‌توانید همراه شوید یا نه. با تمرین و ورزش با مردم می‌توانید فرهنگ چین را از نزدیک و با تمام وجود تجربه کنید.

در مدت تور چین پاندا بغل کنید

چین خانه اصلی این حیوانات دوست داشتنی است. این جانوران غول پبکر و آرام برای بسیاری، مهم‌ترین جاذبه توریستی چین هستند، مخصوصا وقتی که در حالت عادی و در طبیعت بتوان آن‌ها را دید. در مرکز تولید مثل پانداها در Chengdu می‌توانید به پانداها نزدیک شوید و آن‌ها را لمس کنید. این مکان بهترین مکان در چین برای دیدن پانداها از نزدیک است.

کارکنان این مرکز تلاش می‌کنند تعداد این حیوانات در خطر انقراض را افزایش دهند. این مرکز یک زیستگاه پر از مناظر طبیعی خلق کرده و به بازدیدکننده‌ها اجازه می‌دهد پانداها را از نزدیک ببینند و با فعالیت‌ها و تلاش‌های این مرکز آشنا شوند. اگر علاقه‌مند هستید در تور چین خود این تجربه را داشته باشید، در این برنامه داوطلب شوید و کمک کنید که از این اتفاق که پانداها به خاطره‌ای در گذشته تبدیل شوند جلوگیری کنید.

مرکز تولید مثل پانداها، گروه‌های 17 نفری و بیشتر را برای بازدید از مجموعه و ثبت نام در برنامه دعوت می‌کند. شما آموزش می‌بینید که چگونه کمک کنید، ولی هزینه‌های اقامت و هزینه‌های برنامه به عهده خودتان است. شما باید پانداها را حمام دهید، به آنها غذا دهید، کمک کنید آنها را ردیابی کنند و در مورد آنها اطلاعات جمع‌آوری کنید. یک راهنمای آموزش‌دیده همیشه با شما خواهد بود تا کمک کند.

در تپه‌های شنی Dunhuang چین، شتر سواری کنید

در سفر به چین، مناطق کمتر دیده شده این کشور را نباید از دست بدهید. با این که وقتی بسیاری از مردم به چین فکر می‌کنند، تصویر شترهایی که در صحرا در حرکت هستند به فکرشان خطور نمی‌کند، با این حال Dunhuang، شهر شن‌ها، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ این کشور به عنوان توقفگاهی در جاده باستانی ابریشم داشته است. Dunhuang در استان Gansu و نزدیک مرز Xinjiang قرار دارد. این شهر با صحرا احاطه شده و به خاطر سواری با شتر، تپه‌های شنی و غارهای Mogao مشهور است. در این غارها می‌توانید حکاکی و نقاشی‌های باستانی را ببینید.

اگر در مدت تور چین خود، به این نقطه رفتید، شتر سواری می‌تواند روش مفرح برای گشت در اطراف و دیدن زیبایی این منطقه از چین باشد. غارهای بودایی یکی از آن جاهایی است که باید بروید، اگر به تاریخ جاده ابریشم علاقه‌مند هستید. یک نصف روز برای دیدن غارها کافی است، چرا که بیشتر توریست‌ها تنها حدود 10 تا از صدها معبد را می‌بینند.

یک Gondola (قایق پارویی) سوار شوید و از یکی از شهرهای آبی باستانی چین دیدن کنید

ونیز ایتالیا کانال‌ها و قایق‌های خودش را دارد، ولی کانال‌های چین بسته به جایی که می‌روید، خیلی بزرگتر و احتمالا خیلی قدیمی‌تر از کانال‌های ونیز هستند. در چندین شهر چین مانند شانگهای و هانگزو می‌توانید در کانال‌هایی با تعداد زیادی ساختمان و پل قدیمی قایق سواری کنید. این دقیقا چیزی است که در بازدید از Zhouzhuang در شانگهای یا هر شهر آبی تاریخی شانگهای تجربه خواهید کرد. این شهرهای آبی در حومه شهر شانگهای قرار دارند و می‌توانید در هنگام بازدید از شانگهای با استفاده از تورهای مخصوص این کار از این کانال‌ها و آبراه‌ها بازدید کنید.

وقتی در شانگهای هستید برای یک تور یک روزه ما پیشنهاد می‍‌کنیم شهر آبی Zhujiajiao را ببینید که تنها یک ساعت با شانگهای فاصله داشته و مناظر زیبا و ساختمان‌های قدیمی به خوبی حفظ شده دارد. این شهر هزاران سال پیش دهکده‌ای کوچک در کنار رودخانه Grand Canal بود. در این شهر ساختمان‌ها و باغ‌های باستانی را ببینید، از روی پل‌های باستانی عبور کنید، قایق سوار شوید و از غذاها لذت ببرید. این شهر در تضاد کامل با شانگهای شلوغ و پر جمعیت است. این شهر محبوب توریست‌های داخلی چین نیز هست بنابراین سعی کنید زمانی مناسب را برای رفتن به این مکان انتخاب کنید تا با شلوغی مواجه نشوید.

ظرف داغ سیچوان را در سیچوان چین امتحان کنید

یکی از بهترین غذاهای محلی چین که به مزه‌های عالی و روش مفرح خوردنش مشهور است غذای سیچوان است. غیر از Chengdu یا Chongqing کجای دنیا می‌توانید مزه اصلی و درست غذای سیچوان را امتحان کنید. Hotpot یا ظرف داغ یک غذای تند و تیز و کلاسیک سیچوان است.

حالا که موضوع بحث این است، یک سوال از شما می‌پرسیم. کجای دنیا غیر از چین می‌توانید مزه غذاهای چینی را در اصلی‌ترین حالت خودش امتحان کنید؟ توصیه‌ می‌کنیم در مدت تور چین به خاطر حس چشاییتان هم که شده غذاهای این کشور را امتحان کنید. در بهترین رستوران‌های این کشور می‌توانید تجربه‌ای داشته باشید که در تمام زندگی همراهتان باشد.

چادر زدن بر روی دیوار بزرگ چین

چادر زدن بر روی دیوار بزرگ از آن کارهایی است که قطعا خاطره می‌شود. فقط تصور کنید که تماشای ستاره‌ها و ماه در یک شب تاریک از روی برج و باروها چه حسی خواهد داشت. دیوار بزرگ که در لیست جاذبه‌های چین که حتما باید ببینید در مقام اول است و در لیست عجایب هفتگانه جدید دنیا قرار دارد، جایی است که سفر به چین بدون بازدید از آن، بلندترین ساخته دست بشر تا به امروز، کامل نمی‌شود. برای این که تجربه بازدید از دیوار بزرگ برایتان خیلی خاص‌تر شود، شب را در یکی از برج‌های نگهبانی سپری کنید و قرن‌ها در زمان به عقب برگردید. تورهای بازدید از دیوار بزرگ از تورهایی به اندازه یک بعدازظهر گرفته تا تورهای پیاده‌روی و چادر زدن به مدت 5 شب یا بیشتر وجود دارد.

در پکن جشن سال نوی چینی را تجربه کنید

اگر برنامه دارید تور چین خود را در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه بروید، سعی کنید برای سال نوی چینی در پکن باشید. بدون اغراق، آتش بازی در شب سال نو، با فاصله زیادی، عجیب و غریب‌ترین آتش‌بازی است که در عمرتان خواهید دید. نه فقط آتش‌بازی‌های رسمی و دولتی چین، بلکه مردم این کشور نیز دست به کار می‌شوند و به این جریان می‌پیوندند و آسمان شهر را با نورهایی شعله‌ور و مسحورکننده روشن می‌کنند. خود را به یکی از پشت‌بام‌های پکن برسانید و این انفجارهای رنگارنگ و نورانی در اطرافتان را ببینید. اگر خیلی ماجراجو هستید از فروشنده‌های کنار خیابان ترقه بخرید و آتش‌بازی خودتان را راه بیاندازید. اگر در 28 ژانویه 2017 در چین بودید، لذت سهیم بودن در این جشن را از دست ندهید.

از کوه اورست و مناطق داخلی تبت دیدن کنید

اگر در مدت تور چین تصمیم گرفتید به تبت بروید، کاری که حتما باید انجام دهید ماجراجویی در بیرون از لهاسا است. یک سفر به کوه اورست و دیگر مناطق تبت شما را با فوق‌العاده‌ترین مناظر طبیعی و جنبه‌هایی از وسعت و بکری طبیعت آشنا می‌کند که تنها در دورافتاده‌ترین نقاط دنیا پیدا می‌شوند. می‌توانید به کوه Kailash بروید که مکانی مقدس و محبوب برای بودائیان، هندوها و دیگر مردم جنوب و مرکز آسیا است. در این منطقه، از دریاچه Manasarovar که برای رمزآلود و زیبا بودنش شهرت دارد دیدن کنید. برای بازدید از مناطقی در تبت، باید از طریق تورهای گروهی که توسط آژانس‌هایی برگزار می‌شوند که توسط دولت چین مورد قبل هستند اقدام کنید.

همراه با اقلیت‌های قومی چین در شالیزارهای طبقاتی نزدیک گویلین، چای روغنی بنوشید

حتی اگر طرفدار چای روغنی نیستید وقتی از تور چین برگشتید پشیمان نخواهید شد؛ وقتی بر می‌گردید و می‌بینید که یک سبک زندگی کاملا متفاوت را در زندگیتان تجربه کرده‌اید. می‌توانید در مسیرهای اطراف شالیزارهای طبقاتی زیبای Longsheng که توسط کشاورزهای مردم Yao و دیگر اقلیت‌ها برای قرن‌ها کشت شده‌اند راه بروید، در خانه‌های چوبیشان بمانید و مزه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های محبوبشان را امتحان کنید. شالیزارهای طبقاتی Longsheng نزدیک Guilin هستند و یکی از بزرگترین تراس‌های کشاورزی در جهان هستند که همچنان استفاده می‌شوند. می‌توانید در زمان فستیوال‌های قومی به این منطقه از چین بروید و همچنین می‌توانید دیگر جاذبه‌های عالی گویلین مانند قایق سواری بر روی رودخانه Li را تجربه کنید.

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2846

به "ده کاری که فقط در چین میتوانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده کاری که فقط در چین میتوانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید