نه دلیل قانع کننده جهت سفر با تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، حداقل می توان صد دلیل متفاوت برای چرایی سفر به ایتالیا آورد. در این بخش برآنیم که نه دلیل واقعاً قانع کننده برای رفتن به تور اروپا و تور ایتالیا ارائه دهیم. ایتالیا کشوری با شهرهای بی نظیر، خرابه های باستانی، موزه های تحسین برانگیز، کوه های سر به فلک کشیده، ساحل های دوست داشتنی غذاهای لذیذ و مناظر زیبای طبیعی است. از آنجایی که دیگر کشورهای اروپایی نیز این ویژگی ها را دارا هستند، باید مواردی را در رابطه با ایتالیا ذکر کنیم که این کشور را برای سفر و صرف هزینه منحصر بفرد نماید.

نه دلیل قانع کننده جهت سفر با تور ایتالیا

1. بازدید از رم (Rome) در تور ایتالیا

به جرئت می توان گفت که در دنیا شهری وجود ندارد که مانند رم شامل چنین ویژگی های شگفت انگیزی باشد. با وجود اینکه رم در تلاش برای تبدیل شدن به یک شهر مدرن قرن بیست و یکمی است، به سختی در حال حفظ خرابه های باستانی و بناهای تاریخی‌اش از تخریب و فرسایش است. رم به واقع یک حفره باستان شناسانه است که به اکتشاف تاریخچه 2800 ساله خود ادامه می دهد. حفظ میراث رم، مسئولیت خطیری برای آن با جمعیت 2.8 میلیون نفری اش است. قدم زدن در میان کلسئوم (Colosseum) و فروم رمی، جایی که زمانی در آن سزار و نرو قانون گذاری می‌کردند، چیزی شبیه به سفر در زمان است. اگر شما علاقه مند به تاریخ، باستانشناسی، موزه، غذاهای عالی، خرید، بناهای باستانی و بستنی مخصوص ایتالیایی (gelato) هستید، پس بهتر است مسیر خود را در تور ایتالیا به سمت رم تغییر دهید. در کنار بازدیدهای خود می توانید شهر واتیکان را نیز که به خودی خود مقصدی شگفت انگیز است ببینید. از آنجایی که ممکن است این خرابه ها و بناهای باستانی تا ابد دوام نیاورند بهتر است برنامه بازدید از آن ها را شروع کنید.

2. بازدید از ونیز (Venice) در تور ایتالیا

باید صادق بود که ونیز شهری قدیمی است که گاه گاهی به درون تالاب ها و جریان های شدید فرو می رود و در برخی مواقع بوی ناخوشایندی می‌دهد. با این وجود بر روی کره زمین شهری وجود ندارد که به اندازه ونیز مقصد بازدید گردشگران قرار گرفته باشد. شاید لازم باشد که هر کس ونیز را قبل از ناپدید شدن در دریای آدریاتیک و تبدیل شدن به شهر گمشده مورد بازدید قرار دهد. ونیز شهری بسیار رنگارنگ، سرشار از زندگی و شامل کلیساها و موزه های متعدد، غذاهای دریایی، فروشگاه‌های شگفت انگیز است. و این مجموعه ونیز را به شهری بی نظیر و هیجان انگیز برای سفر به تور ایتالیا تبدیل کرده است.

3. بازدید از فلورانس (Florence) در تور ایتالیا

سه جاذبه گردشگری درجه اول ایتالیا رم، ونیز و فلورانس هستند. فلورانس شهر مورد علاقه غالب گردشگران تور ایتالیا است. این بدین خاطر است که این شهر مناسب‌ترین ابعاد را برای پیاده‌روی در میان سایر شهرها دارد. بخش مرکزی فلورانس را باسیلیکای دی سانتا مایا (Bisilica di Santa Maria) که یک سازه شگفت انگیز است و تحت عنوان دوئمو (Duomo) نیز شاخته می شود تشکیل می دهد. بازدید از این بنا را به هیچ عنوان از دست ندهید. این شهر زادگاه اصلی سبک رونسانس و آکنده از هنر و معماری های بی نظیر است و برخی از زیباترین موزه های جهان (Uffizi و گالری دل آکادمیا Galleria dell' Accademia) را در خود جای داده است. فلورانس به واقع یک از زیباترین شهرهای جهان است.

4. بازدید از سینک تره (Cinque Terre) در تور ایتالیا

در این لیست ناحیه سینک تره در جایگاه چهارم قرار دارد. 25 سال پیش آمریکایی ها هیچ اطلاعی از وجود این ساحل بسیار زیبا در ایتالیا نداشتند. این بخش شامل پنج دهکده منحصر به فرد است که توسط شبکه‌ای از مسیرهای مالرو که به لحاظ سختی و مسافت با هم تفاوت دارند به هم متصل شده اند. اگر اهل کوهنوردی نیستید نا امید نشوید چرا که این پنج دهکده توسط خطوط قطار محلی به هم متصل شده اند. این امر در رابطه با کورنیگلیا (Corniglia) که بر فراز صخره ای بالاتر از سطح دریا واقع شده است و توسط راه های آبی در دسترس قرار گرفته است نیز صدق می کند. در این محل هیچ استراحتگاهی وجود ندارد و تنها اتاق هایی برای اجاره شبانه، آپارتمان و هتل هایی کوچک موجود است. اگر شما عاشق غذاهای دریایی هستید، باید بدانید که به جای درستی آمده اید. گردشگری، ماهیگیری و کشاورزی در ناهمواری‌های تپه‌ها، تنها صنایع موجود در این بخش هستند. اگر خواهان دیدن زیباترین کرانه های ساحلی در دنیا هستید باید سینک تره را به لیست بازدیدهای خود در تور ایتالیا و تور اروپا اضافه کنید.

5. بازدید از وال دی اُرسیا (Val d'Orcia) در تور ایتالیا

توسکانی (Tuscany) ناحیه ای وسیع از بخش مرکزی ایتالیا را در برمی گیرد. وال دی ارسیا در این بخش واقع شده است. زیبایی این ناحیه به دلیل تپه های آن با شیب ملایم و شهرهای برفراز تپه قرون وسطی‌ای است. این ناحیه از ایتالیا یک بهشت تمام عیار است که از سیینا (Siena) در شمال به سمت مولتپلسیانو (Montepulciano) در شرق امتداد یافته است و پینزا (Pienza) و مونتالسینو (Montalcino) و منتیشیلو (Monticchiello) را شامل می شود و همین امر آن را به محلی مناسب برای گردش جاده ای تبدیل کرده است. در مسیر برگشت، چشم انداز بسیار زیبای این ناحیه نفس را در سینه حبس خواهد کرد. برای بازدید از این بخش در تور ایتالیا بهتر است ماشینی برای چند روز کرایه کرده و از مناظر چشم نواز آن لذت ببرید.

6. چشیدن غذاها در تور ایتالیا

بخش بزرگی از تجربه تور ایتالیا را غذاهای آن تشکیل می دهد. هر بخش ایتالیا غذاهای مخصوص به خود را دارد. در ایتالیا زمین ها و باغچه های کشاورزی وجود دارد که گردشگران می توانند در آن محصولات کشاورزی را به طور مستقیم خریداری کنند. علاوه بر این، این باغچه ها غذاهایی با طعم و مزه غذاهای خانگی سرو می کنند که اگر فرصت آن پیش آمد به هیچ عنوان از دستش ندهید. غذاهای ایتالیایی از غذاهای دریایی ونیز، سینکه تره، سیسیل گرفته تا پاستا خانگی توسکانی هیچگاه شما را ناامید نخواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم که سالامی بی نظیر، پروسیتو و پنیرهایی که به عنوان پیش غذا سرو می شوند را حتماً امتحان کنید. البته در این میان پاستا به همراه پستو در سینک ترهکه زادگاه این سس بی نظیر (پستو) که ترکیبی از نعنا، سیر، میوه کاج و روغن زیتون است را از دست ندهید. در این میان مشتاقان پیتزا نگران نباشند، چرا که پیتزای سنتی ناپلی (Traditional Neapolitan Pizza) در سرتاسر ناحیه کامپانیا (Compania) در دسترس است. اگر به سیسیل سفر کردید، حتماً کوفته های برنجی (Arancini) که ترکیب جالبی از پنیر ماتزرلا، سس گوجه فرنگی و تکه های رول شده گوشت است را امتحان کنید. برای دسر نیز تیرامیسو یا پاناکوتا با سس انجیر را انتخاب کنید. اگر اهل تنقلات هستید می توانید بستنی ایتالیایی (gelato) را میل کنید.

7. بازدید از سیسیل (Sicily) در تور ایتالیا

سیسیل بخش گردشگری است که عمدتاً به دلیل تمایل گردشگران تور ایتالیا به بازدید از بخش های مهمتر واقع در سرحدات شمالی، نادیده گرفته می شود. سیسیل دنیای مختص به خود را دارد و با ترکیب عجیبش از معابد یونانی، کلیساهای نورمن، موزائیک های رمی و شهرهای کلاسیک عصر باروک، مکانی است که سفر به ایتالیا را انکار ناشدنی ساخته است. این بخش آمیزه ای از فرهنگ هاایست که هزاران سال اشغال خارجیان را بازتاب می کنند. از مناظر زیبای تائورمینا (Taormina) تا معابد به خوبی حفظ شده آگریگنتو (Temples of Agrigento) و کاتدرال باشکوه مونرئال (Cathedral of Monreal)، سیسیل در برگیرنده بسیاری از مناطق جالب جهت بازدید توسط گردشگرانی است که به این جزیره آمده‌اند. حواستان باشد که بازدید از کوه اتنا (Mount Etna) را فراموش نکنید. این کوه یک آتشفشان فعال است که برچشم انداز بخش شرقی سیسیل غالب است و سفر عالی را از هر دو مسیر تائورمینا (Taormina) و کاتانیا (Catania) رقم خواهد زد.

8. بازدید از کوه ها و دریاچه ها در تور ایتالیا

اگرچه کوه ها و دریاچه ها اولین مکان هایی نیستند که در سفر به ایتالیا در ذهن گردشگران مرور شوند، اما می توانند به عنوان انگیزه هایی برای رفتن به تور ایتالیا مورد توجه قرار گیرند. از دولومیتس (DoloMites) در شمال شرقی تا رشته کوه های آلپ در شمال را می توان به عنوان زمین بازی برای عاشقان کوهنوردی، دوچرخه سواری و اسکی در نظر گرفت. در دره های میان این کوه های باشکوه چشم نوازترین دریاچه های ایتالیا خودنمایی می کنند. در حالی که دولومیتس (Dolomites) را از کورتینا دی آمپزو (Cortina d'Ampezzo) به سمت بولزانو (Bolzano) می پیمایید برای یک سفر فراموش نشدنی در یکی از خوش منظره ترین جاده های دنیا در بزرگراه گراند دولومیته (Grande StradadelleDolommiti) رانندگی کنید. بخش شمالی ایتالیا بستر بسیاری از دریاچه های خوش منظره شامل دریاچه کومو (Lake Como)، دریاچه ماگیوره (Lake Maggiore) و دریاچه گراندا (Lake Granda) است. برای تجربه تمام زیبایی های طبیعی ایتالیا به سمت کوه ها و دریاچه های آن حرکت کنید.

9. برای سفر به ایتالیا ورشکسته نخواهید شد

بیشتر مردم به تور ایتالیا فکر نمی کنند چرا که تصورشان این است که سفری بسیار گرانقیمت خواهد بود. این در حالی است که اگرچه به طور کل تور اروپا می تواند گران تمام شود، الزاما باعث صرف هزینه های گزاف نخواهد شد. راهبردهای زیادی وجود دارد که به شما در کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد. برای تازه کاران، سفر در فصول کم گردشگر با صرفه هزینه های کمتری اتفاق خواهد افتاد و بدیهی است که سفر در فصول پر گردشگر هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت. امکانات موجود در ایتالیا طیف گسترده ای از تشریفاتی تا حد معقول را در بر می گیرند. راه حل این است که شما مکان هایی را بیابید که زیبایی و راحتی را با صرف هزینه‌هایی معقول در اختیار شما قرار دهند. این کار مستلزم صرف زمان و برنامه ریزی است. باور داشته باشید که می توانید تسهیلات قابل قبولی با صرف هزینه شبی 100 یورو در ایتالیا بیابید. اقامت گزیدن در یک اتاق با تخت و صبحانه بسیار خوب یا در یک باغچه ایتالیایی، تجربه ای ناب تر و بی بدیل تری را نسبت به اقامت گزیدن در هتل ها و استراحتگاه های بزرگ برای شما فراهم خواهد آورد.

تا این لحظه نه دلیل واقعاً خوب برای سفر به ایتالیا پیدا کرده اید. تصمیم با شماست که کدام بخش را با توجه به سلیقه شخصیتان برای سفر انتخاب کنید. پس همین حالا برنامه ریزی را شروع کنید و مسیر خود را مشخص نمایید. باید اضافه کرد که سفر در ایتالیا به دلیل وجود خطوط راه آهن وسیع (Trenitalia) که تمامی بخش ها و نواحی بزرگ شهر را به هم متصل می کند بسیار ساده است. قطارهای شهری با برنامه زمانی و هزینه ای معقول و بسیار سر وقت در دسترس قرار دارند.

در کلام آخر باید خاطر نشان سازم که در سفر به ایتالیا تلاش نکنید که همه جاذبه ها را در یک سفر ببینید. گردشگرانی که تلاش می کنند خلاف این امر را انجام دهند ظریفکاری های بسیاری را که آثار موجود را خاص می سازند از قلم می اندازند. بنابراین زمانتان را مدیریت کنید و مطمئن باشید که تمام بخش های یک اثر را با دقت می بینید با این فکر که انگار دیگر هیچ وقت به این مسیر باز نخواهید گشت.

انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2943

به "نه دلیل قانع کننده جهت سفر با تور ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نه دلیل قانع کننده جهت سفر با تور ایتالیا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه دلیل قانع کننده جهت سفر با تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید