همه چیز درباره توک توک در تایلند

به گزارش دور زمین، توک توک یکی از بهترین وسایل نقلیه کشور تایلند است. در تور پوکت می‌توانید یک جابجایی عالی را داشته باشید. توک توک در واقع یک موتور سه چرخه است. اگر تا به حال با یکی از دوستان یا اقوامتان که به تایلند رفته صحبت کرده باشید، یکی از معمول‌ترین موضوعات بحث، سفرهای هیجان‌انگیزی است که آن‌ها با توک توک داشته‌اند. با این که توک‌توک‌ها را در دیگر نقاط دنیا هم می‌بینید، اما بیشتر آن‌ها در واقع در تایلند فعالیت می‌کنند. در تایلند این وسایل خیلی پر طرفدارتر از باقی کشورها هستند. اگر برای اولین بار است که به تور تایلند می‌روید چند نکته وجود دارد که نیاز است در مورد توک‌توک‌ها بدانید.

همه چیز درباره توک توک در تایلند

تاکسی‌های توک توک یکی از وسایل نقلیه در تور پوکت هستند. توک توک‌ وسیله‌ای 3 چرخه است که بخش بزرگی از سیستم حمل و نقل این کشور را از دست ندهید. زمین‌های پست و ناهموار این جزیره برای توک‌توک‌های سه‌چرخه مناسب نیستند. در پوکت به جای استفاده از توک توک، از مینی‌ون‌هایی استفاده می‌گردد که به رنگ قرمز روشن و زرد می‌باشند. تعداد این مینی‌ون‌ها در پوکت بسیار زیاد هستند که دارای سیستم صوتی قوی و مجهزی نیز می‌باشند. مینی‌ون‌های پوکت، در واقع از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی کل این جزیره به شمار می‌روند که در درب ورودی بیشتر مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری شهر، منتظر مسافران هستند. متأسفانه، کرایه‌ توک توک‌های پوکت نیز بسیار گران می‌باشد، البته اگر کمی در چانه‌زنی حرفه‌ای باشید، می‌توانید یک سفر ارزان را از نظر هزینه را در تور پوکت تجربه کنید. صندلی‌های توک توک برای سفرهای درون‌شهری مناسب هستند و حس ماجراجویی را در شما بیدار خواهند کرد. در بین شهرها و دهکده‌ها با این وسایل نقلیه رفت و آمد نمایید، آن‌قدرها هم راحت نیست. کرایه‌ توک‌توک‌ها برای مسیرهای بین شهری نیز ممکن است کمی بالا باشد.

توک توک چیست؟

از لحاظ تاریخی، یکی از رایج‌ترین روش‌های حمل و نقل در این منطقه از آسیا و در تایلند، ریکشاها (Rickshaw) بوده‌اند. ریکشاها با پدال زدن راننده به راه می‌افتادند، اما توک‌توک‌ها در واقع نسخه‌ای از ریکشاها هستند که از یک موتور کوچک برای به حرکت در آوردن وسیله استفاده می‌کنند. توک‌توک‌ها، موتورهای سه‌چرخه‌ای هستند که یک صندلی در جلو برای راننده و یک صندلی نیمکت شکل با فضای کافی برای نشستن دو نفر در عقب دارند. نسخه‌های جدیدتر توک‌توک‌ها، روی صندلی‌ها یک سقف دارند. کناره‌های توک توک باز است و سوار و پیاده شدن از آن بسیار راحت است.

آیا سفر با توک توک در تور تایلند گران تمام می‌شود؟

این موضوع احتمالا یکی از غافلگیرکننده‌ترین جنبه‌های سفر با توک توک در تور تایلند است؛ چرا که بیشتر مردم معمولا فکر می‌کنند توک‌توک‌ها خیلی ارزان‌تر از تاکسی‌ها هستند. واقعیت این است که وقتی قیمت‌ها را با تاکسی‌ها مقایسه می‌کنید می‌بینید که تقریبا یکی هستند. البته خیلی مهم است که قبل از سوار شدن به توک توک، بر سر قیمت با راننده به توافق برسید. نکته‌ای دیگر که باید در زمان استفاده از توک‌توک‌ها بدانید این است که در بیشتر مناطق، چندین راننده برای سوار کردن مسافر با هم رقابت می‌کنند، بنابراین چانه زدن با چند تا از آن‌ها کمک می‌کند بتوانید با قیمت پایین‌تری با آنها به توافق برسید.

آیا توک توک امن است؟

امنیت توک توک یکی از جنبه‌هایی است که موجب نگرانی بسیاری از مسافران تور تایلند است. از یک سو این وسایل در اطراف باز هستند و کمربند ایمنی هم ندارند و در نتیجه در یک تصادف احتمالی، وسایل نقلیه امنی نیستند. البته از سوی دیگر حتی در شلوغ‌ترین خیابان‌های شهرهای تایلند، تصادف‌های نسبتا کمی اتفاق می‌افتد و توک‌توک‌ها نیز با سرعت پایین حرکت می‌کنند، بنابراین بعضی از مردم در بحث امنیت نظر مثبتی در مورد این وسایل دارند.

در تور تایلند کجا می‌توانید توک‌توک‌ها را پیدا کنید؟

با این که استفاده از توک‌توک‌ها راحت است اما مخاطب اصلی آن‌ها توریست‌های تور تایلند هستند؛ بنابراین بیشتر راننده‌ها در مناطقی توقف می‌کنند که مشتریان زیادی حضور داشته باشند. در بانکوک به خصوص، شما راننده‌های بسیاری را می‌بینید که بیرون از محوطه جاذبه‌های توریستی مهم شهر، به دنبال مسافر می‌گردند. توک‌توک‌ها وسایلی هستند که عموما آن‌ها را در مناطق شهری می‌بینید و به خاطر وضعیت نه چندان استاندارد جاده‌های تایلند، مناطق روستایی این کشور برای این وسایل کوچک مناسب نیستند.

حقه‌های مربوط به توک‌توک‌ها در تایلند

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید در زمان جابه‌جایی با توک‌توک‌ها به یاد داشته باشید، این است که قبل از سوار شدن، بر سر کرایه با راننده به توافق برسید و اگر این کار را نکنید معمولا مجبور می‌شوید مبلغ خیلی بالاتری را بپردازید. یک حقه دیگر این است که راننده با یک قیمت خیلی مناسب، پیشنهاد یک گردش چند ساعته یا یک روزه را به شما می‌دهد؛ اما در طول سفرتان شما را به فروشگاه‌هایی می‌برد که از آنها کمیسیون دریافت می‌کند.

تاثیرات زیست محیطی توک‌توک‌ها چیست؟

یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید برای سوار شدن به توک‌توک‌ها در تور تایلند در نظر داشته باشید، تاثیرات زیست‌محیطی است که این وسایل بر شهر و منطقه‌ای که در آن کار می‌کنند می‌گذارند. آن‌ها مشخصا تمیزترین وسایل نقلیه شهرها نیستند؛ دود غلیظی که از اگزوزها بیرون می‌آید وضعیتی نامطبوع در خیابان‌های شهرهای بزرگ ایجاد می‌کند. وقتی آن‌ها را با تاکسی‌ها مقایسه می‌کنید، می‌بینید که از نظر ویژگی‌های زیست محیطی، آن چنان وضعیت خوبی ندارند.

اگر در تور پوکت توک توک سوار شدید، سعی کنید مسافت طولانی با این وسیله رفت و آمد نکنید، چون وسیله‌ای لوکس برای رفت و آمد و جابجایی نیستند.

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1752

به "همه چیز درباره توک توک در تایلند" امتیاز دهید

7 کاربر به "همه چیز درباره توک توک در تایلند" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره توک توک در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید