اولین تور چین خود را چگونه برنامه ریزی کنیم؟

به گزارش دور زمین، سفر به چین سفری هیجان‌انگیز است، مخصوصا اگر برای اولین بار باشد. اگر با بچه‌ها به این کشور می‌روید، اسباب زیادی همراه نبرید، چرا که احتمالا با کلی سوغاتی بر خواهید گشت. توجه زیادی در مورد داروهایی که همراه می‌برید داشته باشید و پول نیز به اندازه با خود ببرید. رفتن به تور چین تجربه‌ای منحصر به فرد در زندگی است، بنابراین شما باید کاری کنید که هر لحظه آن برایتان خاطره‌انگیز و ویژه باشد. چین کشور فوق‎العاده بزرگی است و سوال اصلی این است که من در مدت چند روز، چگونه جوهر واقعی این کشور را تجربه کنم. در این مقاله توضیح داده‌ایم که چطور برنامه‌ریزی کنید تا بهترین تجربه را در سفر خود داشته باشید.

اولین تور چین خود را چگونه برنامه ریزی کنیم؟

در مدت تور چین سخت نگیرید

خیلی‌ها توصیه می‌کنند در اولین سفر خود به چین، خیلی ماجراجویانه عمل نکنید، مخصوصا اگر احتمال این را می‌دهید که در آینده هم سفرهای دیگری به این کشور خواهید داشت و فرصت این را خواهید داشت که این کشور را با عمق بیشتری کاوش کنید. وارد شدن به یک کشور جدید با بمبارانی از حس‌های جدید، می‌تواند به تنهایی طاقت‌فرسا باشد: صداها و دیدنی‌های جدید، زبانی جدید برای درک کردن، رسم‌ها و روش‌های جدید انجام کارها، غذاهای متفاوت، اختلاف زمانی و شرایط آب و هوایی متفاوت. برای اولین تور چین خود، سعی کنید برنامه سفر خود را خیلی گیج‌کننده نکنید. اگر بخواهید در سفر، خودتان را خیلی خسته کنید سفر خوبی نخواهید داشت. بنابراین توصیه ما این است که تنها بهترین جاذبه‌های گردشگری که به راحتی در دسترس هستند را برای اولین سفر خود انتخاب کنید و باقی سفر خود را با گشتن در محیط اطراف و استراحت کردن به پایان ببرید.

در تور چین کجا برویم؟

شما احتمالا در اولین باری که به تور چین می‌روید می‌خواهید تمام جاذبه‌های گردشگری این کشور را ببینید و نمی‌خواهید از سفر برگردید و کسی به شما بگوید اگر فلان چیز را ندیدی، پس چین را واقعا تجربه نکردی. در اولین سفر، بیشتر مردم روی جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی تمرکز می‌کنند و در شهرهای بزرگ می‌مانند؛ اگرچه مناظر طبیعی و فرهنگ اقلیت‌های این کشور نیز از بهترین چیزهایی است که می‌توانید در سفرتان ببینید.

پکن، شانگهای و شیان: انتخاب بسیاری از بار اولی‌های تور چین

برای اولین بار، بیشتر توریست‌ها پکن، شیان و شانگهای را انتخاب می‌کنند؛ چرا که این سه شهر به مسافران نمایی کلی از کشور چین را نشان می‌دهند، از تاریخ و فرهنگ این کشور گرفته تا توسعه و رفاه امروزه‌اش.

پکن: پکن معجونی فوق‌العاده جذاب از تاریخ و مدرنیته است. اگر در زمان سفرتان به چین فقط به یک شهر می‌روید، به پکن بروید. پایتخت چین همه چیز دارد: تاریخ، فرهنگ، پرستیژ و حتی بسیاری مناظر طبیعی زیبا در شمال پکن در اطراف دیوار بزرگ. اگر فقط یک روز در پکن باشید باید روی دیوار بزرگ قدم بگذارید، شهر ممنوعه و میدان تیانانمن را ببینید و اردک پکنی را در یکی از مشهورترین رستوران‌های پکن بخورید. اگر زمان بیشتری داشتید بازدید از معبد بهشت و پارکش همراه با گشت و گذار در محله‌های قدیمی پکن (Hutong) و کاخ تابستانی پکن، شما را به اعماق فرهنگ این کشور منتقل می‌کند.

شیان (شی آن): شیان دروازه‌ای به تاریخ چین است. شما در شیان، مکانی را که در آن، این کشور شکل گرفته است را کشف خواهید کرد. شیان جایی است که اولین امپراتور چین (First Emperor Qin) از اولین پایتخت چین متحد، بر کل کشور حکم می‌راند. در شیان می‌توانید ارتش سفالی بزرگ او را نیز ببینید. شیان مکانی عالی برای تجربه زندگی قبل از سلسله‌های پکنی است. در شیان از نمایش‌های مربوط به سلسله تانگ لذت ببرید و معابد، مسجدها، پاگوداها و برج‌هایی که بیشتر از 1000 سال قدمت دارند را ببینید.

شانگهای: شانگهای بزرگترین و ثروتمندترین شهر چین است. وقتی به شانگهای می‌روید مطمئن شوید که معماری‌های مربوط به دوران استعمار و آسمانخراش‌های Bund را ببینید و وقتی می‌خواهید به فرودگاه شانگهای بروید از قطار فوق‌العاده سریع Maglev شانگهای استفاده کنید. شانگهای شهری عالی برای ورود به چین یا خروج از این کشور است.

دیگر شهرهای معروف چین

اگر در اولین سفرتان بیشتر از 8 روز را در چین خواهید ماند، می‌توانید این شهرهای معروف را برای دیدن انتخاب کنید.

هنگ کنگ: فرودگاه هنگ کنگ نیز دروازه‌ای عالی به چین است. در میان برترین شهرهای توریستی چین، هنگ کنگ نیز باید همتراز شانگهای در نظر گرفته شود. هنگ کنگ در زمینه بناهای مدرن و استعماریش با شانگهای برابری می‌کند و در زمینه غذا، سواحل، تپه‌ها و پارک‌های جزیره‌هایش از شانگهای جلو می‌زند.

گویلین: گویلین برخی از مشهورترین مناظر طبیعی چین را دارد. تپه‌های آهکی در کنار رودخانه لی، یکی از مشهورترین مناظر در عکس‌های گرفته شده از چین هستند. در Longsheng می‌توانید شالیزارهای پلکانی و زنان اقلیت Yao با موهای بلندشان را ببینید.

چنگدو: پانداهای چنگدو در لیست کارهای اضافی که باید در تور چین انجام دهید، احتمالا در اولین رتبه قرار دارند. اگر یکی از جواهرهای ملی چین را بغل بگیرید، هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند این را انکار کند که شما سفرتان به این کشور را کامل کرده‌اید. چنگدو همچنین برای غذاهای تند و تیزش مشهور است.

هوآنگ‌شان: کوهستان‌های زرد، خلاصه زیبایی‌های کوه‌های چین هستند. صخره‌هایی با شکل‌های عجیب و درخت‌های کاج پیچ خورده در میان ابرهای شناور، تصویرهای افسانه‌ای این کشور هستند. اگر با بالا رفتن از تعداد زیادی پله و مواجهه با احتمالا تعداد زیادی توریست، اذیت نمی‌شوید، از بازدید از این نقطه پشیمان نخواهید شد. توصیه می‌کنیم دو روز در کوهستان‌های زرد بمانید تا بتوانید طلوع آفتاب را تماشا کنید.

حداقل 8 روز باید در چین بمانید

شما احتمالا جاذبه‌های توریستی چین را در عکس‌ها و بروشورها دیده‌اید: قصر پادشاهی خارق‌العاده در شهر ممنوعه، دیوار بزرگ باورنکردنی و جنگجویان سفالی شگفت‌انگیز. به کسی که اولین بار است به تور چین می‌رود، پیشنهاد می‌شود حتما سفر خود را 8 روزه و یا بیشتر انجام دهد تا بتواند چیزهایی را که حتما باید در این کشور ببیند را در پکن، شیان و شانگهای تجربه کند. برای کشف بیشتر این کشور و برای دیدن فرهنگ رنگارنگ اقلیت‌ها و مناظر طبیعی جادویی، چند روز بیشتر برای سفرتان نیاز دارید.

مناطقی از چین که برای اولین سفر به چین توصیه نمی‌شوند

غرب و منتهی‌الیه شمالی چین می‌توانند به عنوان کشورهایی جداگانه در نظر گرفته شوند. مناطق شمال غرب مسلمان نشین و مغولستان داخلی برای اولین سفر به این کشور توصیه نمی‌شوند. نوع سفر، آب و هوا و دیگر وضعیت‌های این مناطق، تفاوت فاحشی با دیگر مناطق که در بخشهای قبلی به آن‌ها اشاره شد دارند.

اولین تور چین باید تماما در مورد دیدن معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور باشد. در اولین سفرتان شما می‌توانید نیم نگاهی به دیگر جاذبه‌های چین داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را احتمالا در سفر خود در آینده قصد دارید ببینید. چه جاذبه‌های فرهنگی باشد، چه جاذبه‌های معماری و مناظر طبیعی یا حتی چیزهای دیگر، این کشور آن قدر دیدنی دارد که در چندین سفر به این کشور هم نمی‌توان همه آن‌ها را دید. ما توصیه می‌کنیم کشف و گشت و گذار در مکان‌هایی که کمتر قابل دسترس هستند را برای سفرهای آینده‌تان به چین نگه دارید.

چه زمانی به تور چین برویم؟

در زمان تعطیلات مهم این کشور به سفر نروید، مگر این که اختصاصا بخواهید در این جشن‌ها شرکت کنید. در این زمان‌ها، مناطق توریستی و وسایل حمل و نقل عمومی در داخل کشور پر می‌شوند از کسانی که در حال گذراندن تعطیلات خود هستند و قیمت هتل‌ها دو برابر یا حتی بیشتر می‌شود. روزهای قبل و بعد از تعطیلات سال نوی چینی (هر سال در تقویم میلادی تاریخ متفاوتی دارد)، هفته روز کارگر (اول تا هفتم می) و هفته روز ملی (اول تا هفتم اکتبر) این تعطیلات هستند.

تمامی پیشنهادهایی که در بخشهای قبلی برای دیدن در شهرهای مختلف چین دادیم، برای تمام سال مناسب هستند، اگر لباس مناسب همراه داشته باشید و در فصل مورد علاقه‎تان سفر کنید. مناظر طبیعی در هر فصل با هم متفاوت هستند. انتخاب‌های شما این‌ها هستند: گل‌های شکوفه کرده بهارها، آفتاب گرم تابستان‌ها، رنگ‌های زیبای پاییزی و مناظر برف گرفته زمستان‌ها.

زمستان فصل کم گردشگر چین است. همه جا به جز هنگ کنگ می‌تواند در زمستان خیلی سرد شود. رفتن به تور چین در زمستان معامله گرما با قیمت‌های پایین است. اگر شما به فستیوال‌های سنتی چینی علاقه دارید سعی کنید سفر خود را در زمان سال نوی چینی بروید. این جشن مهمترین فستیوال سنتی کشور است. در این زمان شما با جمعیت خیلی عظیمی در خیابان‌ها، قطارها و رستوران‌ها مواجه خواهید شد. اگر قصد دارید این زمان به سفر بروید از خیلی قبلتر رزروهای خود را انجام دهید.

چگونه به تور چین برویم: تور انفرادی یا تور گروهی؟

سفر به تنهایی به چین، برای ماجراجویانی مناسب است که کلی زمان دارند و می‌توانند سفر خود را طبق سلیقه‌شان برنامه‌ریزی کنند و اگر چیزها مطابق میل‌شان پیش نرفت موقعیت این را داشته باشند که برنامه‌شان را مجددا تنظیم کنند. مسافران مستقل، باید به یاد داشته باشند که سفر راحتی در انتظارشان نیست. صبر و حوصله، خلاقیت و انعطاف‌پذیری یا یک بودجه حسابی، بایدهای سفر انفرادی هستند. لزوما بهترین‌های چین را نخواهید دید، ولی تجربه زندگی که در سفر انفرادی به دست می‌آورید بی‌قیمت است.

تورهای گروهی چین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه برای دیدن بهترین جاذبه‌های گردشگری چین هستند. شما می‌توانید با خیال راحت مسیرهایی را بروید که بارها و بارها امتحان شده‌اند و بهترین‌هایشان گزینش شده‌اند. البته تورهای گروهی معایب خود را نیز دارند. در تورهای گروهی زمان‌بندی‌ها انعطاف زیادی ندارند و شما برای این که همه چیز را دیده باشید مدام از این سو به آن سو برده می‌شوید. در تورهای گروهی معمولا فرصت پیدا نمی‌کنید در عمق فرهنگ و زندگی مردم کاوش کنید.

در تور چین چگونه پول پرداخت کنیم؟

بعضی از هتل‌های بزرگ چند ستاره و برخی از فروشگاه‌های بزرگ چین کارت‌های اعتباری معروف دنیا مانند مستر کارد، ویزا و American Express را قبول می‌کنند و اگر این کارت‌ها را داشته باشید می‌توانید در این مکان‌ها استفاده کنید.

بیشتر مکان‌ها در شهرهای کوچک و مناطق روستایی، کارت‌های اعتباری را قبول نمی‌کنند، بنابراین شما باید برای خرید، غذا خوردن در رستوران‌ها، استفاده از حمل و نقل عمومی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، یوان همراه داشته باشید. می‌توانید از خودپردازها با استفاده از کارت‌های بین‌المللی، پول دریافت کنید. همچنین می‌توانید ارزهای معروف مانند دلار، یورو و پوند را در فرودگاه‌ها، شعبه‌های بانکها و هتل‌های بزرگ در چین تبدیل کنید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3670

به "اولین تور چین خود را چگونه برنامه ریزی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تور چین خود را چگونه برنامه ریزی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید