بازدید از جاذبه های معروف را به روزهای آخر سفر موکول کنید

به گزارش دور زمین، گردشگرانی که به سفر می فرایند، می توانند بازدید از جاهای دیدنی و پرطرفدار را به روزهای آخر سفر موکول نمایند و روزهای آغازین را به شناخت مقصد و مردم آن اختصاص دهند.

بازدید از جاذبه های معروف را به روزهای آخر سفر موکول کنید

یک پیشنهاد متفاوت و مجذوب نماینده برای کسانی که با دوستان و خانواده به سفر می فرایند: بازدید از جاذبه های اصلی مقصدتان را به آخر سفر موکول کنید. شاید این پیشنهاد، ساده به نظر برسد، اما در بیشتر اوقات گردشگران فکر می نمایند که موظفند تا همان روز اول یا چند روز اول سفرشان را به بازدید از جاذبه های گردشگری مقصد بپردازند، از ترس اینکه سفرشان به اتمام برسد و بخواهند به خانه برگردند. خوب اگر از جاذبه های اصلی تماشا ننمایند، پس چه کاری انجام دهند؟ پاسخ های متفاوتی می توان به این سؤال داد. به عنوان مثال می توانند سوار مترو شوند، به مغازه خواروبارفروشی سر بزنند، از یک سر شهر تا آن سر شهر را با پای پیاده قدم بزنند، نقشه ای از محل پارک ها، کتاب فروشی ها و هر جایی که از بودن در آن ها لذت برده اند، تهیه نمایند، بدون اینکه توجهی به موقعیت مکانی دقیق آن ها را داشته باشند. خلاصه اینکه اولین روز سفر در مقصد نو را طوری سپری نمایند که انگار در شهر خودشان هستند. در این مقاله از خبرنگاران بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

روزهای اول سفر را غنیمت بشمارید

پس از چند روز مسافرت اغلب حس وحال خوبی نداریم، چراکه اولین لحظات تأثیرگذارمان را به ایستادن های خسته نماینده در صف جاذبه های گردشگری گذرانده ایم، جایی که گردشگرانی با شرایط مشابه را می بینیم که برای عکس گرفتن با هم رقابت می نمایند. به جای اینکه روز اول سفر را در میان ازدحام طاقت فرسای گردشگران بگذرانیم، زمان مان را صرف گشت وگذار، کاوش و آشنایی کلی با مقصد کنیم.

بازدید از موزه ها را به تأخیر بیندازید، چراکه احتمالاً هیچ تأثیری روی سطح انرژی شما نخواهند داشت؛ در عوض به بالاترین نقطه از شهر بروید و ببینید که چطور همه جاذبه های شهر در کنار هم قرار گرفته اند. در صورتی که بازاری با معروفیت جهانی در لیست برنامه هایتان دارید، ترجیحاً روزهای آغازین سفر را به رستوران گردی مشغول شوید و سپس به تماشا این بازار بروید، چراکه به این ترتیب مواد غذایی ای که در این بازار خواهید دید، ارزشی دوچندان برای شما پیدا می نمایند.

در طول سفر فعال باشید، اما برای انجام تمام برنامه ها، فشار زیادی به خودتان نیاورید؛ این برترین راه برای انطباق با شرایط است و در عین حال وقتی در روزهای انتها سفر به تماشا جاذبه هایی می روید که انتظارات زیادی از آن ها داشته اید، مطمئناً هیجان زده خواهید شد. علاوه بر این، اگر در روزهای اول سفر از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده نموده یا پیاده روی کنید، یاد می گیرید که چطور در شهر عبورومرور کنید و مقداری از فشاری که در روزهای بزرگ تماشا جاذبه ها بر دوش تان سنگینی می نماید، برداشته می گردد.

برترین برنامه سفر را ترتیب دهید

شاید وسوسه انگیز باشد که قبل از سفر آغاز به برنامه ریزی همه جزییات سفر کنیم، به عبارتی به این معنا که بر اساس مواردی که از مقصد می دانیم یا حداقل فکر می کنیم باید ببینیم، از پیش برنامه ریزی می کنیم؛ اما هرچه با یک مکان و مردمی که در جاهایی به غیر از بخش های گردشگری هستند، تعامل بیشتری داشته باشیم، بینش بهتری برای برنامه ریزی مابقی سفر خواهیم داشت.

بسته به طول مدت اقامت تان شاید زمان زیادی برای بازدید از همه جاذبه ها نداشته باشید؛ با این حال حتی حضور یک روزه در شهری نو نیز می تواند اطلاعات زیادی از اینکه چه چیزهایی را ببینید و از کدام یک صرف نظر کنید، در اختیارتان بگذارد. وقتی داستان های زیادی درباره یک جاذبه محلی شنیده باشید، می توانید با داشتن اطلاعات کافی، یک گشت سریع در آن بزنید. به این ترتیب شاید حتی وقت کافی پیدا کنید تا به کوهنوردی هم بروید یا به مغازه بستنی فروشی ای بروید که افراد مختلفی آن را پیشنهاد نموده اند.

هرچه وقت بیشتری برای شناخت و اکتشاف در شهر سپری کنید، اطلاعات بیشتری درباره جاذبه های آن (چه مشهور و چه کمتر شناخته شده) به دست می آورید و در عین حال با نحوه فعالیت شهر نیز آشنا می شوید. تصور کنید که به شهر رم سفر نموده اید، احتمالاً فکر می کنید که بازدید از کولسئوم یا انداختن سکه در فواره تروی بسیار مهم است، در حالی که در مرکز ایتالیا چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد که شاید نتوانید بخش زیادی از آن را ببینید، چراکه روزهای اول را صرف تماشا جاذبه های گردشگری نموده اید. برای تماشا جاذبه های رم، روش معکوس را انتخاب کنید؛ یعنی اول به سراغ جاهای کمتر شناخته شده تر بروید که صف های کوتاه تر و جمعیت کمتری در آن ها حضور دارند. زمان کوتاهی را به بازدید از موزه بازی های ویدیویی رم اختصاص دهید و بعد راهی گالری Borghese شوید. شما می توانید در طول یک روز از جاذبه های متعددی تماشا کنید، هرچند این بدان معنا است که باید زمان بیشتری را به رفت وآمد در شهر بگذرانید، به این ترتیب انعطاف پذیری زیادتری خواهید داشت و با تعداد بیشتری از مردم روبرو خواهید شد. آسان گرفتن گشت وگذار بعلاوه باعث می گردد که وقتی زمانش برسد، انرژی لازم برای بازدید از جاذبه های فرهنگی مهم را داشته باشید.

با اینکه احتمال ترک رم بدون گرفتن عکسی با ژست گلادیاتور در بیرون فروم رومی، بسیار ضعیف است، اما اگر تا اواخر روزهای سفرتان، جاذبه های اصلی شهر را دیده باشید، به احتمال زیاد برای داشتن یک استراحت نیم روزی از خیر جاذبه های ناشناخته تر خواهید گذشت.

سفر خود را با بازدید از جاذبه های مهم به انتها برسانید

به روزهای انتها سفر نزدیک می شوید و هنوز جاذبه های مشهور شهر مقصدتان را ندیده اید. تا بدین لحظه، باید دست تان آمده باشد که می خواهید از کدام جاذبه ها تماشا کنید، چه مدت زمانی را در هر مکانی بگذرانید و برترین راه برای عبورومرور در شهر کدام است. بازدید از این جاذبه ها دیگر کار چندان دشواری نیست و در واقع شانس این را دارید که از آن ها لذت ببرید.

جاذبه هایی که باعث معروفیت و اعتبار یک مقصد هستند، اطلاعاتی درباره آن مکان ارائه می نمایند، اما وقتی صبر می کنید و پس از شناخت شهر مورد نظر، به تماشا این جاذبه ها می روید، دیدگاه تان تغییر می نماید و با اطلاعات پیش زمینه ای که دارید شاید حتی درک عمیق تری از آن جاذبه پیدا کنید. بازدید از جاهای تماشای، علاوه بر جنبه آموزشی، می تواند تمرینی برای تأمل و تفکر باشد. ضمناً گزینه مناسبی برای سرانجام سفر و به انتها رساندن آن در اوج به شمار میرود.

بازدید کل یک شهر، از کلیشه ترین جزییات تا بزرگ ترین جاذبه ها، شاید برخلاف عقل سلیم به نظر برسد، اما قانونی هم علیه آن وجود ندارد. با اینکه بازدید از کل شهر برای گردشگران روشنفکرِ اهل سفر اهمیت دارد، اما در عین حال موکول کردن تماشای جاهای تماشای به انتهای سفر، روشی برای تفکر معکوس است که می تواند باعث غنی ترشدن سفر گردد.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5455

به "بازدید از جاذبه های معروف را به روزهای آخر سفر موکول کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از جاذبه های معروف را به روزهای آخر سفر موکول کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید