راهنمای سفر به ژانگجیاجی چین

به گزارش دور زمین، Zhangjiajie در شمال غرب استان Hunan چین قرار گرفته است و 330 کیلومتر از طریق جاده با چانگشا (Changsha)، مرکز استان هونان فاصله دارد. Zhangjiajie از هر دو شهر پکن و شانگهای بیشتر از 1000 کیلومتر فاصله دارد. Zhangjiajie بعد از فیلم آواتار جیمز کامرون بود که برای مسافران خارجی تور چین جذاب شد. کوه‌های Hallelujah در فیلم آواتار از کوهستان‌های پارک ملی Zhangjiajie چین الهام گرفته شده بودند. Zhangjiajie چین برای قله‌های زیبا و خارق‌العاده‌اش، رودهای زلالش، جنگل‌های انبوه و متراکمش و غارهای آهکی بزرگش معروف است. در سال 1982، پارک ملی Zhangjiajie اولین پارک ملی چین شد.

راهنمای سفر به ژانگجیاجی چین

سه چیزی که باید در مدت تور چین در Zhangjiajie ببینید، پارک ملی Zhangjiajie، کوهستان تیانمن و طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل شیشه‌ای دنیا یعنی پل شیشه‌ای دره بزرگ Zhangjiajie هستند. پارک جنگلی ملی Zhangjiajie که بخشی از منطقه خوش منظره Wulingyuan است، بسیار بزرگ است و نیاز است که شما دو روز از تور خود را به بازدید از این پارک زیبا اختصاص دهید: یک تور عالی برای دیدن زیبایی‌های طبیعی چین با کلی پیاده‌روی و کوهنوردی.

کوهستان Tianmen که نسبت به پارک جنگلی Zhangjiajie چین، ناشناخته‌تر و خلوت‌تر است نیز مطمئنا ارزش بازدید را دارد. مناظر کوهستان‌های این بخش از چین با مناظر پارک کاملا تفاوت دارند و دیدنی‌هایش شامل قله‌های کوهستانی، مسیرهای پیاده‌روی بر روی صخره‌ها و تله کابین‌هایی با مناظر خارق‌العاده هستند. سفر به این بخش از چین از سفر به پارک جنگلی راحت‌تر است و پیاده‌روی کمتری نیز دارد.

چه زمانی به Zhangjiajie چین بروید

اواخر بهار و تابستان بهترین زمان‌ها برای رفتن به تور چین برای بازدید از این نقطه از چین هستند. در این زمان هوا گرم است و می‌توانید دریای ابرها را در کوهستان‌ها ببینید. برای دیدن رنگ‌های خارق‌العاده پاییزی و تجربه هوای خنک‌تر، پاییز به این نقطه از چین بروید. ماه‌های سرد زمستان را برای سفر به این منطقه از چین توصیه نمی‌کنیم. مسیرها لغزنده و نا امن هستند و در مواقع بارش شدید برف و برای تعمیرات در فوریه نیز جاذبه‌های گردشگری بسته می‌شوند.

نحوه سفر به Zhangjiajie چین

قطارها و پروازهای مستقیم از شهرهای مهم توریستی چین شامل پکن، شانگهای، چنگدو و شیان به ژانگجیاجی تعداد محدودی دارند. جدا از توسعه زیرساخت‌ها برای جذب بیشتر توریست‌های تور چین به این منطقه، با این حال ژانگجیاجی همچنان شهری کوچک محاصره شده با کوهستان‌ها با یک فرودگاه کوچک و بدون خط آهن قطار پر سرعت است؛ در حالی که قطارهای فشنگی به مقصد چانگشا در دسترس هستند. شهر ژانگجیاجی چین دروازه ورود به پارک ملی است که 28 کیلومتر به سمت شمال از طریق جاده‌ای روستای به عرض 8 متر در دسترس است.

در مدت اقامت در ژانگجیاجی چین، کجا بمانیم

هتل‌های موجود در ژانگجیاجی کیفیت نسبتا پایین‌تری از هتل‌های هم رتبه خود در شهرهای بزرگ چین مانند پکن، شانگهای و گویلین دارند. در یک هتل 5 ستاره در Zhangjiajie معمولا خبری از صبحانه غربی نیست و خدمه هتل آن چنان انگلیسی صحبت نمی‌کنند. توصیه ما به مسافران تور چین که از Zhangjiajie بازدید می‌کنند، اقامت در هتل Pullman Zhangjiajie است که به گفته TripAdvisor بهترین هتل Zhangjiajie است. بیشتر هتل‌های Zhangjiajie در سه منطقه جمع شده‌اند: مرکز شهر Zhangjiajie، منطقه Wulingyuan (شهری کوچک نزدیک پارک ملی) و داخل پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی. به مسافران تور چین توصیه می‌کنیم بیشتر زمان خود را در Wulingyuan بگذرانند، چرا که این منطقه به جاذبه‌های دیدنی پارک نزدیک‌تر است و بعضی از بهترین‌های هتل‌های این منطقه از چین مانند Zhangjiajie Pullman Hotel در این بخش قرار گرفته‌اند.

غذا خوردن در ژانگجیاجی چین

غذاهای محلی Zhangjiajie چین، طعم تند و تیز غذاهای استان هونان چین را دارند. گزینه‌های غذایی موجود در پارک ملی بسیار محدود هستند ولی می‌توان یک رستوران خوب برای خوردن یک وعده غذا پیدا کرد. غذا در Wulingyuan بهتر از پارک است، ولی همچنان انتخاب‌ها محدود هستند.

ژانگجیاجی، Jiuzhaigou یا گویلین؟

بسیاری از مسافران تور چین در مورد تفاوت‌های بین ژانگجیاجی، Jiuzhaigou و گویلین سوال دارند و دوست دارند بدانند کدام را باید در مدت تور چین ببینند. با در نظر گرفتن دسترس‌پذیری، راحتی سفر و مناظر و جاذبه‌های توریستی می‌توان این چنین گفت:

دسترس‌پذیری: دسترسی به Zhangjiajie از گویلین سخت‌تر است، ولی نسبت به Jiuzhaigou راحت‌تر است.

راحتی سفر: در مورد کیفیت اقامتگاه‌ها، امکانات و زیرساخت‌ها، گویلین چین اول، Jiuzhaigou دوم و Zhangjiajie سوم است.

مناظر: گویلین، رودخانه لی و مناظر زیبای کوهستان‌های آهکی خودش را دارد. Jiuzhaigou دریاچه‌های زیبا، قله‌های برفی و آبشارهایی چشم‌نواز در دره‌های عمیق یخ زده دارد. Zhangjiajie شما را دعوت به مبارزه با ترس‌تان از ارتفاع می‌کند و قله‌های پارک ملی این منطقه از چین انگار در دریایی از ابرها شناور هستند.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2812

به "راهنمای سفر به ژانگجیاجی چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به ژانگجیاجی چین" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ژانگجیاجی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید