7 روستای استان سمنان مشمول پوشش بیمه منازل مسکونی شدند

به گزارش دور زمین، ایرج رئیسیان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سال گذشته سه روستا در شهرهای سمنان، سرخه و میامی تحت پوشش بیمه منازل مسکونی روستایی قرار گرفتند، ابراز داشت: طی تفاهم نامه ای که امروز در فرمانداری شاهرود به امضا رسید چهار روستای این شهرستان شامل سطوه، بیدستان، طرود و سر تخت مشمول طرح بیمه منازل مسکونی روستایی شدند که با این حساب تعداد روستاهای تحت پوشش بیمه منازل مسکونی استان به عدد هفت رسید.

7 روستای استان سمنان مشمول پوشش بیمه منازل مسکونی شدند

وی ضمن ابراز امیدواری از موفقیت طرح پوشش بیمه ای منازل مسکونی روستایی در شاهرود، افزود: پیگیری های در حال اجرا بر اساس مصوبات شورای مدیریت بحران استان سمنان است و ضمن آنکه تاکید استاندار نیز بر این اصل بود که با توجه به اینکه استان ما در معرض آسیب ها و خطرهای طبیعی واقع شده است همه روستاها و شهرها بیمه شوند که این مهم در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه برای بیمه منازل مسکونی روستایی در شاهرود چهار تفاهم نامه به امضا رسید، ابراز داشت: تمامی افرادی که در روستاهای مذکور زندگی می نمایند می توانند با مبلغ 25 هزار تومان مشمول بیمه منازل مسکونی شوند.

رئیسیان در ادامه توضیح داد: برای بیمه منازل مسکونی ریسک 50 میلیون تومانی در نظر گرفته گردیده است که از این میزان 40 میلیون تومان مربوط به ساختمان و 10 میلیون تومان مابقی برای اثاثیه منزل خواهد بود.

وی افزود: جلسه بعدی پوشش بیمه منازل مسکونی با حضور دهیاران بخش بسطام خواهد بود تا روستاهایی که در این بخش آمادگی دارند را بتوانیم از بیمه منازل مسکونی برخوردار کنیم زیرا این اقدام باعث فشار کمتر در مواقع بحران بر مردم می گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه 22 استان کشور درگیر سرمازدگی باغات هستند، ابراز داشت: در بحث خسارات سرمازدگی مقرر شد باغاتی که بیمه هستند در صف اول یاری های دولتی واقع شوند لذا در هیئت دولت تصمیم گیری بر این اساس صورت گرفت که بخشی از آن یاری ها امهال تسهیلات گردیده و آیین نامه های اجرایی ابلاغ گردد لذا باید لیست این باغات از طریق فرمانداری ها به مدیریت بحران استانداری ارسال گردد.

رئیسیان افزود: در بحث باغاتی که پیرامون سرمازدگی سال جاری بیمه نبودند مصوب شد بخشی از یاری ها به عنوان تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت پیش بینی گردد که در صورت تحقق به محض اختصاص سهم استان توزیع این تسهیلات انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 728

به "7 روستای استان سمنان مشمول پوشش بیمه منازل مسکونی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روستای استان سمنان مشمول پوشش بیمه منازل مسکونی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید